اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

متولی سرگردانی و بلاتکلیفی 20 ساله 5 هزار خانواده در شهرک خاوران تبریز کیست؟

5 هزار خانواده ساکن در شهرک خاوران 20 سال بلاتکلیف و سرگردان هستند و تا به امروز مسؤٖولان تنها وعده دادند.

متولی سرگردانی و بلاتکلیفی 20 ساله 5 هزار خانواده در شهرک خاوران تبریز کیست؟

خبرگزاری فارس؛ تبریز، اکنون بیش از ۲ سال از دولت مردمی آقای رئیسی می‌گذرد و استانداری آذربایجان‌شرقی در سفر اخیر ریاست جمهوری قول مساعد در خصوص حل مشکل امتیازات فاز ۲ خاوران را داده بودند ولی تا این لحظه هیچ اقدام عملی در این خصوص انجام نشده است و پنج هزار خانواده که اکثرا اجاره‌نشین هستند، بلاتکلیف مانده‌اند. انتظار مردم از دولت مردمی عمل به وعده‌هایش است، استاندار در این خصوص سریعا تصمیم‌گیری کنند.

مخاطبان فارس من در ماه‌های گذشته با ثبت پویش درخواست الحاق فاز دوم شهرک خاوران به محدوده شهر تبریز و تسریع در حل مشکل امتیازهای اراضی فاز دو خاوران تبریز خواستار پاسخگویی و پیگیری مسئولان در این ارتباط شده بودند.

آل‌هاشم: مسؤولان هر چه سریع‌تر مشکلات زمین‌های فاز دوم خاوران را حل کنند

آیت‌الله سیدمحمدعلی آل‌هاشم امام جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی از  مسؤولان شهرداری به ویژه شهردار تبریز و مسؤولان استانداری به ویژه معاون عمرانی استانداری آذربایجان ‌شرقی خواست هر چه سریع‌تر مشکلات زمین‌های فاز دوم شهرک خاوران را حل کنند.

وی افزود: در سفر استانی رئیس جمهور به آذربایجان‌شرقی یکی از مطالبات بنده از آقای رئیس جمهور حل مشکل زمین‌های فاز دوم شهرک خاوران  بود.

آل‌هاشم تصریح کرد: نهادهای ذی‌ربط تلاش کنند مشکل ساکنان در فاز دوم شهرک خاوران هر چه سریع‌تر حل شود.

امام جمعه تبریز گفت: البته خبر دارم اقداماتی در این ارتباط انجام شده اما امیدوارم در حل این مشکل تسریع شود.

جبارعلی ذاکری، معاون عمرانی استانداری آذربایجان‌شرقی  با اشاره به آخرین وضعیت حریم های تبریز، متذکر شد: در رابطه با حرایم شهرستان تبریز باید اتفاق اخیر را در نظر بگیریم که مسأله بخشداری باسمنج است. 

وی ادامه داد: موضوع باسمنج ۲ بخش دارد؛ اجرای قوانین مقرراتی منوط به تصمیمات آتی نمی‌شود و باید وضع مصوب فعلی را جلو ببریم، مشکلی که در باسمنج داریم مسأله فاز ۲ خاوران است که از اختیارات استانی خارج و یک مسأله ملی بوده و از طریق شورای برنامه‌ریزی استان به وزارت کشور ارسال شده است. 

ذاکری با تأکید بر این که شخص وزیر کشور موافق همان مصوبه شورای برنامه‌ریزی استان است، یادآور شد: تا زمانی که مسأله خاوران حل نشود در رابطه با موضوع حریم باسمنج جای بحث وجود ندارد و عملیاتی نخواهد بود، حریم شهر باسمنج را با توجه به توافقات قبلی که در زمان آقای رحمتی (معاون عمرانی سابق استانداری) با شورای شهر باسمنج داشته است ما نیز با همان مبنا جلو برده‌ایم، آن توافقات افزایش حریم تا سطح ۵ برابر حریم فعلی است، ۲۸ برابر حریم قبلی غیرقانونی بود و نیاز بود تا اصلاح شود. 

شهردار تبریز عذرخواهی می‌کنم

 یعقوب هوشیار، شهردار تبریز سی ام تیر ۱۴۰۲ در سی و هفتمین قرار خدمت شهرداری تبریز که در منطقه ۹ برگزار شد، اظهار کرد: از شهروندان به سبب معارضات ۲۰ ساله زمین‌های شهرک خاوران عذرخواهی می‌کنم، امیدوارم با برطرف شدن مسأله گامی موثر جهت حل مشکلات شهروندان برداشته شود.

وی با بیان اینکه فازهای اول و دوم مسکن خاوران اولویت کاری شهرداری محسوب می‌شود و تصمیم گرفته‌ایم با تمرکز بر این ۲ فاز، موضوع زمین‌های خاوران را به نتیجه برسانیم، بیان داشت: سال گذشته قول مساعد دادیم که موضوع زمین‌های فازهای اول و دوم خاوران را حل کنیم که طی این مدت، بیشترین زمان و انرژی برای این منطقه اختصاص داده شده است.

 وی همچنین یادآور شد: استعلامات لازم درباره نسق و مشخصات این زمین‌ها آغاز شده است.

شهردار تبریز بیان داشت: در روزهای آتی جلساتی با نمایندگان منطقه خاوران و نمایندگان سیستم‌های نظارتی برگزار خواهد شد.

وی متذکر شد: پس از بررسی دقیق به الگویی مشخص در خصوص نحوه بررسی و تعیین معیار می‌رسیم تا فرآیند به شکل مطلوبی انجام شود.

هوشیار با تأکید بر ضرورت شفاف‌سازی و زمان‌بندی، ابراز امیدواری کرد: با همکاری ذی‌نفعان و ارگان‌های مرتبط این فرآیند به شکل موفقیت‌آمیزی به پایان رسیده و تأثیر مثبت خود را بر روی رونق منطقه خاوران نشان دهد.

وی با بیان اینکه بعد از پیگیری سال قبل از اردیبهشت سال‌جاری موضوع بازنگری طرح به شهرداری ابلاغ شده، افزود: اطلاع داده بودیم از ابتدای تیرماه در رابطه با اراضی فاز اول کار جلسات شروع شده است. 

شهردار تبریز با بیان اینکه می خواهیم تعیین تکلیف به صورت شفاف انجام گیرد، گفت: سه نفر به نمایندگی از ذی‌نفعان به همراه کارشناسانی از اداره مرتبط نظارتی در جلسات بررسی حضور داشته و در جریان امور قرار گیرند.

وی تصریح کرد: امیدوارم در سریع‌ترین زمان ممکن این فرآیند به پایان می‌رسد، چراکه شهرداری نیز خواهان رونق در شهرک خاوران است.

گزارش فارس حاکی است، با توجه به بلاتکلیفی امتیازداران زمین‌های فاز ۲ خاوران تبریز خواهشمندیم قراردادهای مالکین این زمین‌ها را تعیین تکلیف و فاز دوم شهرک خاوران به محدوده شهر تبریز الحاق شود.

پایان پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول