اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

بیست و هشتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس به پایان رسید

بیست و هشتمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر پارس با معرفی دو نمایش خیابانی و سه نمایش صحنه ای به جشنواره تئاتر فجر و درخشش هنرمندان خوزستانی به کار خود پایان داد.

بیست و هشتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس به پایان رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، نمایش «باشد وقتی دیگر» به کارگردانی شیوا قاسمی از میناب و «تابوهایی سیاه در قاب‌های مینیاتوری» به کارگردانی رضا وفانیا از شهرستان بهمئی به عنوان برگزیدگان بخش خیابانی به جشنواره تئاتر فجر معرفی شدند.

همچنین در بخش نمایش‌های صحنه‌ای سه نمایش «اول شخص مفرد» به کارگردانی مهدی آشوغ از شهرستان اندیمشک(خوزستان)، نمایش «سایلنت هملت، سایلنت» به کارگردانی میلاد هارونی از اهواز و نمایش «لولیدن در آخرین خواب کسی که هرگز نخوابیده است» به کارگردانی داوود پارسا از گچساران به عنوان نمایش های منتخب بخش صحنه ای به جشنواره فجر راه یافتند. نکته حایز اهمیت در معرفی این سه نمایش به جشنواره فجر این بود که هیات داوران به شرط اعمال اصلاحات و پیشنهادات این هیات آثار را به جشنواره فجر معرفی خواهد کرد.

میزبانی جشنواره منطقه ای تئاتر نشان می‌دهد که شهر شیراز اهل فکر، تأمل و تعمق است‌

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در این مراسم با بیان اینکه مجموعه های مختلفی همچون شهرداری شیراز، استانداری فارس و دیگر نهادهای فرهنگی در فراهم کردن مقدمات این جشنواره با ما همکاری داشتند؛ گفت: با میزبانی این جشنواره به روشن شدن بیش از پیش چراغ تئاتر کمک کرده باشیم و رضایت نسبی هنرمندان رابدست آورده باشیم.

حمیدرضا قانعی با تاکید براینکه شهر شیراز علاقمندان بسیاری در عرصه تئاتر دارد و استقبال بی نظیر هنرمندان و دوستداران عرصه تئاتر در سالن های نمایش شیراز که مملو از جمعیت بود نشان دهنده این علاقه است؛تصریح کرد:  میربانی و برگزاری این رویداد این اتفاق خوب را نوید می‌دهد که شهر شیراز اهل فکر، تأمل و تعمق است‌.

به گفته وی، هنرهای نمایشی بستر تفکر در جامعه را فراهم می‌کند و بدون شک برگزاری چنین جشنواره هایی می تواند به رونق نشاط، امید و انگیزه در جامعه کمک کند.

امید باید در صحنه های تئاتر بدرخشد

محمود سالاری، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم گفت: کلیه گروه های شرکت کننده که در این جشنواره حضور داشتند و توانستند هنر خود را به نمایش بگذارنند بتوانند عرصه تئاتر کشور را گسترده تر، عمیق تر و توانمندتر کنند.

وی افزود: امید یگانه کلید واژه ای است که باید همه به آن پایبند باشیم. معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار امیدواری کرد: امید در صحنه های تئاتر همواره بدرخشد.

گفتنی است در این مراسم و در معرفی نفرات برگزیده بخش صحنه ای، در بخش طراحی بروشور طراح بروشور نمایش «چشم های بسته از خواب» از بافق یزد موفق به کسب عنوان نخست شد.

در بخش موسیقی، موسیقی نمایش «دختر ساحل» از هرمزگان به عنوان نخست معرفی شد.

در بخش طراحی نور، طراح نور نمایش «سایلنت هملت، سایلنت» به عنوان نخست دست یافت.

هیات داوران در بخش طراحی گریم، برگزیده ای را معرفی نکرد.

در بخش طراحی لباس، طراح لباس نمایش «نسناس» به عنوان نخست دست یافت.

در بخش طراحی صحنه، طراح صحنه نمایش «اول شخص مفرد» از اندیمشک خوزستان اول شد.

در بخش بازیگری زن، بازیگر زن نمایش «اول شخص مفرد» از خوزستان اول شد.

در بخش بازیگری مرد نیز بازیگر نمایش «هملت سایلنت، همل» از اهواز اول شد.

در بخش نمایشنامه‌نویسی نیز نویسنده نمایش «اول شخص مفرد» از خوزستان به عنوان نخست دست یافت.

در بخش خیابانی، شیوا قاسمی کارگردان نمایش «باشد وقتی دیگر» به عنوان کارگردان برگزیده معرفی شد. جایزه اول بازیگری زن به معصومه رحمان پور برای نمایش تابوهای سیاه در قاب های مینیاتوری از شهرستان بهمئی رسید.

در بخش بازیگری مرد تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی به محمد بزرگ زاده برای نمایشی بی سقفی از استان یزد رسید.

در بخش طرح و اید به کیان آذرپناه برای طرح نمایش ۱۹۶۸۳۷ رسید.

در بخش بازیگری زن رتبه نخست، تندیس، لوح تقدیر و جایزه نقدی به معصومه جهان پور برای بازی در نمایش تابوهای سیاه در قاب های مینیاتوری رسید.

گفتنی است بیست و هشتمین جشنواره تئاتر منطقه ای پارس از روز پنجم لغایت هشتم دی ماه به میزبانی شهر شیراز برگزار شد .

در بخش صحنه‌ای که شامل ۱۷ اثر بود، محمد نجاریاصغر خلیلی و ابوالفضل همراه تیم داوری را تشکیل می‌دادند که برگزیدگان این بخش به شرح زیر معرفی شدند:

در بخش طراحی بروشور،  رتبه سوم به میثم نامدار برای نمایش «تبار خون» رسید. رتبه دوم را مرتضی فرحناک از قم برای نمایش «ترنا» به خود اختصاص داد و رتبه اول به سید مجتبی موسوی از شهرستان بافق برای نمایش «چشم‌های بسته از خواب» تعلق گرفت.

در بخش موسیقی چهار کاندیدا معرفی شدند که در نهایت رتبه سوم به علی پیل آرام و علی یادگاری برای نمایش “به وقت خوب مردن” از میناب رسید، حسین افروز از بافق برای نمایش “چشم‌های بسته از خواب” صاحب رتبه دوم شد و موسیقی برتر به نمایش “دختر ساحل” از شهرستان میناب رسید.

در بخش طراحی لباس، عاطفه کروبی و نسرین صابری برای نمایش “دختر ساحل” رتبه سوم را به خود اختصاص دادند، میلاد هارونی برای نمایش “سایلنت هملت، سایلنت” رتبه دوم را به خود اختصاص داد و “مسلم نارکی” برای نمایش “نسناس” رتبه اول را کسب کرد.

در بخش طراحی صحنه از نمایش‌های «استخوان‌های هملت در دهان سگ خانگی مرده» و «لولیدن در آخرین خواب کسی که هرگز نخوابیده است» تقدیر شد، میلاد هارونی برای نمایش«سایلنت هملت، سایلنت» سوم شد، رتبه دوم به روح اله خدامی برای نمایش «خِن» رسید و زهرا مرادی پور برای نمایش “«اول شخص مفرد» به عنوان بهترین طراح صحنه این جشنواره انتخاب شد.

در بخش بازیگری زن رتبه سوم مشترکا به زهرا لطفی برای نمایش «ناگفته‌های گودال ابو فارِس» و شکوفه جودکی برای نمایش «اول شخص مفرد» رسید.

ستایش سرمدی برای نمایش «نسناس» دوم شد و مهنوش بلیان برای نمایش «اول شخص مفرد» به عنوان بهترین بازیگر زن جشنواره برگزیده شد.

در بخش بازیگری مرد از حجت دهقان از شهرستان کهنوج برای بازی  در نمایش«میردوست دلارته» مهدی خجستگی از قم برای نمایش «ترنا» تقدیر شد.

مقام سوم این بخش مشترکا به داوود پارسا از گچساران برای نقش آفرینی در نمایش «لولیدن در آخرین خواب کسی که هرگز نخوابیده است» عباس قاسمی از دَیِر برای نمایش «شازو» رسید.

رتبه دوم این بخش نیز به طور مشترک به  محسن خدادادی برای «ول شخص مفرد» و محمد طاهری برای «سایلنت هملت، سایلنت» رسید و امجد جلالی بازیگر اهوازی که پنجشنبه شب با نقش‌آفرینی در نمایش «سایلنت هملت، سایلنت» حاضرین تالار حافظ را به وجد آورده بود، رتبه نخست بازیگری مرد را به خود اختصاص داد.

شهر شیراز در روزهای ۵ تا ۸ دی‌ماه میزبان هنرمندان ۸ استان سمنان، قم، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، هرمزگان، خوزستان، کرمان و یزد بود و نمایش‌های برگزیده جشنواره تئاتر استان فارس نیز، چهاردهم تا هفدهم دی‌ماه در سمنان با رقبای خود برای رسیدن به جشنواره تئاتر فجر، رقابت خواهند کرد.

پایان پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول