اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

حاج قاسم با تاسی بر حضرت زهرا (س) صاحب مکتب شد

امام جمعه سربیشه گفت: اگر حاج قاسم سلیمانی محبوب دلها و صاحب مکتب شد چون محور زندگی او تاسی به حضرت زهرا(س) بود.

حاج قاسم با تاسی بر حضرت زهرا (س) صاحب مکتب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سربیشه، حجت‌الاسلام سید حسین کاظمی، امام جمعه سربیشه امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار داشت: در اذان و اقامه نماز ما مسلمانان بویژه شیعیان بخشی به نام (حی علی خیر العمل) آمده است.

وی ادامه داد: از امام صادق(ع) پرسیدند بهترین عمل چیست که ایشان فرمودند: بهترین عمل نیکی و عمل به فرمایشات حضرت فاطمه و اهل بیت(ع) است.

امام جمعه سربیشه با بیان اینکه حکومت‌های فاسد دوران امامت ائمه و برخی از فرقه‌ها فراز (حی علی خیر العمل) را از اذان و اقامه برداشتند، تصریح کرد: این نشان از دشمنی آنان با ولایت و امامت بود‌.

کاظمی با اشاره به اینکه حضرت زهرا (س) حلقه نوبت و محور ولایت است، تصریح کرد: پیاده‌سازی و الگوبرداری از منش و سیره زندگی حضرت فاطمه(س) و اهل بیت(ع) سبب زندگی سعادتمند دنیا و آخرت ما خواهد شد.

وی با بیان اینکه سردار حاج قاسم سلیمانی ارادت خاصی به اهل بیت(ع) بویژه حضرت صدیقه طاهره (س) داشت، افزود: اگر حاج قاسم محبوب دلها بود و شد و صاحب مکتب شد چون محور زندگی او حضرت زهرا (س) بود.

امام جمعه سربیشه بیان داشت: برای رسیدن به آرامش می‌بایست از سیره حضرت زهرا (س) را به طور عملی سرلوحه امورات و زندگی خود قرار دهیم.

لزوم تبیین خدمات نظام و دولت برای ایجاد امید در جامعه

 محمدرضا لکزائی، فرماندار سربیشه هم در این جلسه با اشاره به در پیش بودن ایام نکوداشت روز شهرستان و ایام‌الله دهه فجر اظهارداشت: با برنامه‌ریزی، اجرای برنامه‌های مختلف، افتتاح طرح‌های عمرانی و فرهنگی و تبیین خدمات نظام و دولت در شهرستان می بایست زمینه‌های ایجاد امید و امیدآفرینی را در سطح جامعه فراهم آوریم‌.

وی ادامه داد: این امیدآفرینی در نهایت منتج به مشارکت حداکثری مردم در عرصه و صحنه انتخابات خواهد شد.

فرماندار سربیشه به طرح های شاخص و ابرپروژه‌های در حال اجرا طی دولت سیزدهم در شرق کشور، استان و شهرستان اشاره کرد و گفت:  دولت مردمی با جدید پای به عرصه میدان و خدمت گذاشته و طرح راه‌آهن را به طور جدی در دست احداث دارد.

لکزائی افزود: پروژه راه آهن شرق کشور قطعه ۱۳ و ۱۴ آن در شهرستان سربیشه و یک ایستگاه نیز برای این شهرستان پیش‌بینی شده است.

وی از پروژه انتقال آب از دریا و خط لوله گاز دشتک به عنوان دیگر ابرپروژه‌های در دست اجرا توسط دولت سیزدهم اشاره کرد که باید این اقدامات کلان و شاخص برای مردم جهت امیدآفرینی بازگو و تبیین شود.

فرماندار سربیشه با بیان اینکه طی این هفته سفر سخنگوی وزیر امور خارجه را به خراسان جنوبی داشتیم، گفت: دولت سیزدهم دیپلماسی قوی را از ابتدای کار در تمامی زمینه‌ها با کشورهای مختلف با محوریت قرار دادن معیارها و خطی مشی تعیین شده از سوی رهبری معظم انقلاب، به کار گرفته است.

لکزائی عزت، مصلحت و حکمت را مهم ترین معیارهای سیاست خارجی و دیپلماسی دانست و بیان داشت: دولت آیت‌الله رئیسی از بدو خدمت تا کنون بر اساس این شاخص‌ها با کشورهای مختلف دنیا در زمینه‌های مختلف تجاری، اقتصادی، فرهنگی و ... ارتباط برقرار کرده است.

وی یادآور شد: اما این شاخص‌ها و معیارها در دولت قبل به طور کلی زیر سوال رفت و طی ۸ سال دولت قبل هیچ عایدی برای کشور و مردم به همراه نداشت.

ارائه خدمت کاروان نورآوران سلامت در سربیشه

فرماندار سربیشه در با اشاره به چهارمین سالگرد شهادت سردار دلها اظهار داشت: اخلاق نیکو، اخلاص، ولایت‌مداری محض، عمل و مرد میدان از حاج قاسم یک شخصیت ملی و بین‌المللی ساخت.

لکزائی ادامه داد: حاج قاسم سلیمانی در حرف و عمل محب اهل بیت(ع) بویژه حضرت زهرا(س) بود و جای دارد برای آرامش و سعادت در زندگی دنیا و آخرتمان از این منش و سیره این شهید والامقام تبعیت و الگوبرداری داشته باشیم.

فرماندار سربیشه در ادامه اظهار کرد: مدیران دستگاه‌های اجرای شهرستان خدمات و اقدامات نظام و دولت را برای مردم بازگو و تبیین کنند تا این مهم سبب نشاط اجتماعی و امیدآفرینی در جامعه شود.

لکزائی با بیان اینکه امسال با پای کارآمدن تمامی مدیران اجرایی شهرستان و تامین زیرساخت‌ها کاروان نور آوران سلامت در روستای سلم آباد مستقر و ارائه خدمت داشتند، افزود: تیم مجربی از پزشکان کشور در این طرح به شهرستان آمده و خدمات ارزنده‌ای را به مردم شهرستان ارائه دادند.

وی از ارائه خدمت پزشکی به حدود ۶ هزار نفر از مردم شهرستان توسط کاروان نورآوران سلامت خبر داد.

مقام عالی دولت در شهرستان به موضوع مهم انتخابات اشاره کرد و گفت: معیارهای انتخابات از طرف مقام معظم رهبری برای مجریان برگزاری انتخابات و مردم نیز بیان و تبیین شده است و مجموعه اداری و مدیران با تمام توان درصدد برگزاری انتخابات ایمن توان با سلامت هستند و همه ما برابر فرمایش معظم له وظیفه داریم مردم را به حضور در پای صندوق‌های رای دعوت کنیم.

در ادامه این مراسم از زحمات حامد خزاعی معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی  و قدرت‌االه پورسلطانی سرپرست سابق معاونت امور عمرانی فرمانداری سربیشه تقدیر و مهدی خسروی بیژائم به عنوان سرپرست جدید معاونت برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان معرفی و منصوب شد.

همچنین در این جلسه از مدیرانی که در تامین زیرساخت‌های لازم برای استقرار کاروان نورآوران سلامت در روستای سلم‌آباد شهرستان تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول