اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

۹.۵میلیون تن کالا از بنادر غرب هرمزگان جابه‌جا شد

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان از تخلیه و بارگیری ۹.۵ میلیون تن کالا از بنادر غربی استان خبرداد.

۹.۵میلیون تن کالا از بنادر غرب هرمزگان جابه‌جا شد

 به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مرتضی سالاری مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان امروز در تشریح عملکرد 9 ماهه بنادر غرب استان اظهار داشت: در این بازه زمانی در مجموع 9 میلیون و 624 هزار و 473 تن کالای نفتی و غیرنفتی با تخلیه و بارگیری شد که از این میزان، پنج میلیون و 143 هزار و16 499 تن به جابه‌جایی کالاهای غیرنفتی اختصاص داشت.  

وی با بیان اینکه در این مدت نیز چهار میلیون و 480 هزار و 974 تن کالاهای نفتی جابه‌جا شده است، از صادرات پنج میلیون و 332 هزار و 751 تن انواع کالا از بنادر غرب خبرداد. 

  مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: از مجموع صادرات نفتی و غیرنفتی انجام شده، 2 میلیون و 654 هزار و 667 تن با مربوط به صادرات غیرنفتی و 2 میلیون و 678 هزار و 84 تن به صادرات نفتی اختصاص دارد.

سالاری افزود: از مجموع عملیات انجام شده، سه میلیون و 309 هزار و 573 تن فرآورده‌های نفتی و غیرنفتی به صورت رویه کابوتاژ (حمل‌و‌نقل ساحلی) جابه‌جا شد که از این میزان یک میلیون و 802 هزار و 725 تن مربوط به فرآورده‌های نفتی بوده است. 

وی در بخش تشریع عملکرد ترانزیت کالا در 9 ماهه امسال نیز گفت: در این مدت حجم ترانزیت کالاهای نفتی و غیرنفتی که عمده آن محموله خودرو بوده به 322 هزار و 683 تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 26 درصد افزایش داشته و بنادر غرب توانست جایگاه سوم این بخش از عملیات حمل و نقلی در سطح بنادر ایران را به خود اختصاص دهد. 

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان، میزان ترانزیت خودرو را نیز 143 هزار و 832 دستگاه خودروی با 21 درصد افزایش اعلام کرد و ادامه داد: تخلیه این تعداد خودروی ترانزیتی توسط 2 هزار و 148 فروند شناور فلزی انجام و پس از انجام تشریفات گمرکی به مقاصد کشورهای عراق و آسیای میانه بارگیری شدند.
سالاری در بخش دیگری به عملکرد 9 ماهه امسال بخش کانتینری اشاره و بیان کرد: در این مدت 134 هزار و 362 TEU کانتینر یخچالی با تناژ یک میلیون و 390 هزار و 65 تن در بنادر غرب هرمزگان تخلیه و بارگیری شد که 30 درصد افزایش به ثبت رسید.
وی همچنین حجم صادرات کانتینر یخچالی از طریق بنادر غرب استان هرمزگان در مدت یاد شده را 67 هزار و 181 TEU با تناژ 695 هزار و 32 تن اعلام کرد.
مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان در تشریح کارنامه 9 ماهه مسافری این بنادر گفت: در این مدت 640 هزار و 747 مسافر در در مسیرهای دریایی داخلی از بنادر لنگه، آفتاب و چارک به مقصد کیش، ابوموسی و سایر جزایر خلیج‌فارس جابه‌جا شدند که در این بخش 30 درصد افزایش به ثبت رسیده است.

سالاری اضافه کرد: در بخش ترابری سفرهای بین‌المللی نیز، 19 هزار و 286 نفر مسافر به مقصد بنادر کشور امارات متحده عربی جابه‌جا شده‌اند که در همسنجی با مدت مشابه سال قبل 13 درصد افزایش داشته است.

به گفته وی؛ از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه امسال، 26 هزار و 897 فروند شناور با افزایش 16 درصدی در آب‌های حوزه استحفاظی غرب استان پهلودهی شده است. 

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان ادامه داد: مرکز جستجو و نجات دریاییMRCC بنادر غرب استان نیز در راستای اعمال وظایف حاکمیتی در 9 ماهه امسال با دریافت 24 پیام اولیه و 90 عملیات جستجو و نجات، موفق به نجات جان 165 نفر شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول