اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

مدیرعامل سازمان بنادر: سند توسعه ۳۴ جزیره ایرانی در دست تهیه و اقدام است

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشتیرانی از پیش بینی ۳۱ برنامه اجرایی توسط دولت برای ابلاغ سیاست های دریامحور خبر داد و گفت: سند توسعه ۳۴ جزیره ایرانی یکی از این برنامه ها است.

مدیرعامل سازمان بنادر: سند توسعه ۳۴ جزیره ایرانی در دست تهیه و اقدام است

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، علی اکبر صفایی ظهر امروز در دومین همایش تمدن دریایی- مسیر پیشرفت با بیان اینکه سند ابلاغی توسعه دریامحور به عنوان نقطه عطف تاریخ کشور خواهد بود، اظهار کرد: دولت همه تلاش خود را در جهت فعالیت جامع و در خور این سند ارزشی به کار خواهد بست.
 

همایش تمدن دریایی در نوشهر

وی به اهمیت تبیین توسعه دریامحور اشاره کرد و گفت: توسعه دریامحور ادبیات حکمرانی و اقتصاد دریا ادبیات اقتصادی است.

صفایی در ادامه با بیان اینکه تمام تلاش خود را برای تحقق سند ابلاغی توسعه دریامحور انجام خواهیم داد، افزود: سیاست های کلی توسعه دریامحور از مباحث امنیتی در حوزه دریا، اقتصادی، محیط زیست، علوم و فناوری، اجتماعی و فرهنگی را در بر می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: در مسیر تحقق سیاست های کلی توسعه دریا محور، چندین وزارتخانه متولی هستند و دولت تمام تلاش خود را برای اجرایی شدن این طرح به کار بسته اند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور به اجرای ۱۵۰ هزار میلیارد تومان پروژه در حوزه حمل‌ونقل و نقل دریایی اشاره کرد و گفت: با بهره برداری از این پروژه ها، اشتغال بسیار خوبی در کشور ایجاد و موجب رونق اقتصادی می شود.

وی به ویژگی‌های حکمرانی دریایی اشاره و اضافه کرد: مقام معظم رهبری هوشمندانه به توسعه دریامحور اشاره و تاکید داشته‌اند زیرا تاریخ ادبیات دریامحور به سال‌ها پیش برمی گردد.

صفایی با بیان اینکه دو بال نیروی دریایی ارتش و سپاه، اقتداری را برای کشور و جهان رقم زده است، گفت: فعالیت آنها سبب شده تا تجارت دریایی ایمن در آب‌ها برقرار شود.

وی با عنوان اینکه توسعه دریامحور دارای ستون‌های امنیتی، علم و فناوری و غیره است، گفت: دولت بر همین پایه و اساس در حال برنامه ریزی است و برای اینکه بتوانیم سند توسعه دریامحور را اجرایی کنیم، طرح‌هایی را آغاز کردیم.

صفایی نبود کانون منسجم برای سیاستگذاری یکپارچه را از جمله موانع و مشکلات برای انجام کار اشاره کرد و گفت: تدوین قانون جامع برای رفع مشکلات فراروی سرمایه گذاری در ساحل را الزامی است.

وی از پیش بینی ۳۱ برنامه اجرایی توسط دولت برای ابلاغ سیاست‌های دریامحور خبر داد و گفت: سند توسعه ۳۴ جزایر ایرانی یکی از این برنامه ها است در راستای سیاست های توسعه دریامحور در دست تدوین است.

پایان پیام/۸۶۰۶۱/ض

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول