اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

رهاورد 200 میلیارد تومانی روز نکوداشت «سربیشه» برای این شهرستان

فرماندار سربیشه گفت: در سفر سال گذشته معاون توسعه روستایی، مناطق محروم و عشایر ریاست جمهوری به این شهرستان در روز نکوداشت «سربیشه»، ۲۰۰ میلیارد تومان در قالب سند توسعه به دستگاه‌های اجرایی شهرستان ابلاغ شد.

رهاورد 200 میلیارد تومانی روز نکوداشت «سربیشه» برای این شهرستان

محمدرضا لکزائی، فرماندار سربیشه امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس از این شهرستان  از برگزاری روز نکوداشت سربیشه در ۲۶ دی‌ماه خبرداد و اظهار داشت: گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا، نشان دادن نکات بالقوه شهرستان به جامعه به ویژه سرمایه‌گذاران و معرفی دستاوردهای دولت در راستای امیدآفرینی از جمله اهداف برگزاری این مراسم بوده و زنگ نکوداشت روز سربیشه، در هر سه بخش در سطح مدارس نواخته خواهدشد.

وی با اشاره به این که ۲۳ دی ماه برنامه‌هایی در قالب موضوعات فرهنگی و اجتماعی در درح برگزار می‌شود، گفت: یادواره شهدای کربلای ۵ در روز ۲۶ دی ماه با حضور حاج حسین یکتا، عضو شورای مرکزی قرارگاه عمار در مهدیه سربیشه برگزار خواهدشد. 

فرماندار سربیشه افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای صنعت، معدن، گردشگری، فرهنگ و هنر را از دیگر برنامه‌های ۲۶ دی ماه دانست و گفت: برگزاری جشنواره غذای سنتی- محلی و تجلیل از قهرمانان تولید بخش کشاورزی با حضور دکتر خاوازی، قائم مقام و معاون وزارت جهاد کشاورزی از برنامه‌های ۲۷ دی ماه و برنامه محوری فرهنگی اجتماعی شهر سربیشه نیز ۲۸ دیماه در  سالن اندیشه با همت و همیاری شورای اسلامی و شهرداری سربیشه برگزار می شود.

 لکزائی ادامه داد: قرائت دعای ندبه با حضور مداح کشوری، میزبانی از برنامه دیدار صدا و سیما، برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های مود، اجرای برنامه فرهنگی و اجتماعی در قالب جشن از جمله برنامه‌های روز ۲۹ دی ماه بوده که در مود برگزار خواهد شد.

رهاورد نکوداشت روز سربیشه

وی با بیان اینکه سال گذشته در سفر معاون توسعه روستایی، مناطق محروم و عشایر ریاست جمهوری در روز نکوداشت سربیشه، ۲۰۰ میلیارد تومان در قالب سند توسعه به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است افزود: این اعتبار در راستای اجرای طرح‌های هادی، تکمیل راه های روستایی تا پایان ۱۴۰۵، توسعه مشاغل روستایی، بهداشت و درمان هزینه می شود.

وی انعقاد تفاهم‌نامه‌ای در راستای احداث کشتارگاه طیور را از دیگر دستاوردهای روز نکوداشت سربیشه در سال گذشته عنوان کرد و ادامه داد: این طرح نیازمند ۳۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری است که برای ۶۰ نفر اشتغال ایجاد می کند.

فرماندار سربیشه در ادامه اضافه کرد: صدور ۲۴ مجوز احداث گلخانه کوچک‌مقیاس از دیگر تفاهم‌نامه‌های روز نکوداشت سربیشه در سال گذشته است که تاکنون ۱۲ مورد احداث شده است.

همچنین احداث اقامت‌گاه بوم‌گردی، احداث کارخانه پودر پرلیت و احداث کارگاه تولید دستکش کارگری از دیگر تفاهم‌نامه‌های روز نکوداشت سربیشه در سال گذشته است.

 وی یادآور شد: از سال گذشته تاکنون، از محل سند توسعه شهرستان بیش از ۵۵۳ میلیارد تومان برای ۷۳ پروژه مصوب شده است.

دستاوردهای دولت سیزدهم

مقام عالی دولت در سربیشه ادامه داد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون، ۴ واحد فراوری تولید مس در شهرستان با پیشرفت ۹۰ درصدی در حال احداث است.

 لکزائی با بیان اینکه برای احیای این واحدها ۳۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده است، ادامه داد: همچنین ۳ واحد صنعتی و ۲ واحد معدنی راکد، فعال شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ۱۶۳ هکتار به شهرستان سربیشه الحاق شده و این میزان در ۸ سال گذشته صفر بوده است، یادآور شد: طی دو سال گذشته هزار و ۱۰۰  قطعه زمین به صورت ویلایی به طرح ملی مسکن و طرح جوانی جمعیت واگذار شده است.

 فرماندار سربیشه با بیان اینکه در دو سال عمر دولت سیزدهم، ۳۲ کیلومتر از مسیرهای سربیشه تا مرز ماهیرود دوبانده شده و ۱۸ کیلومتر هم در دست اجرا است، خاطرنشان کرد: احداث ۲۲ کیلومتر باند دوم سربیشه به نهبندان هفته دولت سال جاری کلنگ زنی شده که ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول