اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

«نرسری»؛ منجی صنعت میگو

مدیر تولید شرکت فرادانه از موفقیت این شرکت در تولید خوراک نرسری که خوراک دوره لاروی میگو است برای اولین بار در ایران با استفاده از تکنولوژی اکستروژن، خبر داد و گفت: این خوراک می‌تواند نقش ویژه‌ای در بهبود عملکرد و افزایش بهره‌وری میگو در مزارع و بهبود عملکرد مزارع داشته باشد.

«نرسری»؛ منجی صنعت میگو

به گزارش خبرگزاری فارس استان بوشهر، امیر سلطانی مدیر تولید شرکت فرادانه صبح امروز در سومین روز از دومین نمایشگاه تخصصی صنایع شیلاتی بوشهر،  حجم تولید خوراک آبزیان فرادانه را ۱۵۰ هزار تن در سال عنوان کرد.

وی از موفقیت فرادانه در تولید خوراک نرسری که خوراک دوره لاروی میگو است برای اولین بار در ایران با استفاده از تکنولوژی اکستروژن، خبر داد و افزود: این خوراک می‌تواند نقش ویژه‌ای در بهبود عملکرد و افزایش بهره‌وری میگو در مزارع و بهبود عملکرد مزارع داشته باشد.این محصول نمونه مشابه در بازار ایران ندارد و به صورت دانش‌بنیان وارد بازار شده است. 

سلطانی با بیان اینکه تاکنون نزدیک به ۱۰۰ تُن فروش خوراک نرسری داشته‌ایم، اظهار کرد: این خوراک به بقا و رشد لارو میگو کمک می‌کند. دوره نرسری برای بهبود عملکرد رشد میگو در ابتدای دوره پرورش بسیار مهم است از سوی دیگر در مراحل بعدی پرورش میگو، مدیریت بهتر استخر و دریافت عملکرد رشد مناسب میگو، مورد نیاز هر پرورش‌دهنده‌ای است.

وی اضافه کرد: در سال‌های قبل به‌دلیل عدم گرایش پرورش‌دهندگان به دوره نرسری و نبود زیرساخت‌ها از جمله خوراک برای این دوره، این دوره پرورش در تمامی صنعت میگو به‌طور گسترده، استفاده نمی‌شد اما فرادانه با اجرای دوره‌های آموزشی موجب گرایش پرورش‌دهنده‌ها به اجرای دوره نرسری شد و با ابداع خوراک این دوره گامی بزرگ در ارتقای بهره‌وری مزارع پرورش برداشته است. 

پایان پیام/
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول