اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

ساماندهی ۸۱ درصد گلزار شهدای مازندران

مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران مازندران با اشاره به ساماندهی ۸۱ درصدی گلزار شهدای استان، گفت: تنها ۲۱ درصد از این فعالیت در دولت سیزدهم اتفاق افتاد و تلاش داریم پایان ساماندهی گلزار شهدا را به کنگره گره بزنیم.

ساماندهی ۸۱ درصد گلزار شهدای مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سعید کهنسال عصر امروز در جلسه شورای بیست‌وچهارمین جلسه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گرامیداشت یاد و خاطره ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید مازندران و تبریک حلول ماه رجب، با اشاره به برگزاری کنگره «شهدای غریب اسارت مازندران»، افزود: این کنگره در تیرماه سال آینده همزمان با سالروز رجعت مظلومانه اسرا برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران مازندران بیان کرد: همچنین تجلیل از مادران و همسران شهدای غریب اسارت مازندران در بهمن ماه سال جاری برگزار می‌شود.

کهنسال با اشاره به ساماندهی ۸۱ درصدی گلزار شهدای استان، گفت: تنها ۲۱ درصد از این فعالیت در دولت سیزدهم اتفاق افتاد و تلاش داریم پایان ساماندهی گلزار شهدا را به کنگره گره بزنیم.

وی بیان کرد: یک درصد از اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی برای ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و ساماندهی امور ایثارگران اختصاص یافت که تاکنون حدود ۵ میلیارد تومان از سوی دستگاه‌های اجرایی محقق شد و در جهت فعالیت‌های فرهنگی هزینه می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران مازندران یادآور شد: برگزاری «جشن پدران آسمانی» از دیگر برنامه‌های بنیاد شهید و ایثارگران مازندران است که در ششم بهمن ماه هم‌زمان با ولادت حضرت علی(ع) برگزار می‌شود.

کهنسال، شمار شهدای شناسایی شده غریب در اسارت را ۱۴۵۳ شهید اعلام کرد که از این تعداد ۴۴ شهید غریب اسارت مازندرانی هستند؛ البته هنوز کار شناسایی این شهدا همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه ستاد استانی این شهدا در ۳۱ استان کشور کلید خورد، یادآور شد: در استان مازندران نیز این ستاد از مهرماه کارش با کمیته ۶ گانه را آغاز کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران مازندران، از برگزاری ۲۱ یادواره شهدای آزادگان متوفی در استان مازندران خبرداد و گفت: ۶۱ تشکل ایثارگری در مازندران فعالیت می‌کنند.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول