اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

مقاومت بیش از صد روزه حماس موجب عقب‌نشینی صهیونیست‌ها شده است

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران مجاهدت امروز فلسطینی‌ها را کاری بزرگ دانست و گفت: مجاهدان فلسطینی در یک محدوده کوچک مثل غزه بیش از صد روز است که در حال مقاومت و مبارزه هستند درحالی‌که رژیم صهیونیستی در روز اول به دنبال نابودی و خلع سلاح کامل حماس بود اما امروز از این نقشه شوم خود عقب نشینی کرده است.

مقاومت بیش از صد روزه حماس موجب عقب‌نشینی صهیونیست‌ها شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل در اجلاسیه مدیران حوزه‌ علمیه خواهران که روز گذشته در سالن شهید سلیمانی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: شرکت حداکثری در انتخابات به جمهوریت و اسلامیت نظام اعتبار بیشتری خواهد داد.

استاد حوزه علمیه خواهران گفت: به لطف خدا امروز جمهوری اسلامی ایران در منطقه تاثیرگذار است و مقابل ظالمان صهیونیستی از مظلومان فلسطین حمایت می‌کند درحالی که قبل از پیروزی انقلاب همین جنگنده‌های اسرائیلی برای عملیات‌های بمباران مصر در ایران سوخت‌گیری می‌کردند.

وی ادامه داد: در جنگ کشورهای عربی با رژیم غاصب صهیونیستی دولت‌های عربی ۶ روز بیشتر دوام نیاوردند، لکن الآن یک گروهی مثل حزب الله در جنگ ۲۲ روزه و ۳۳ روزه رژیم صهیونیستی را فلج کرده و از مناطق اشغالی لبنان بیرون می‌کنند.

فاضل مجاهدت فلسطینی‌ها را کاری بزرگ دانست و بیان کرد: امروز مجاهدان فلسطینی در یک محدوده کوچک مثل غزه بیش از صد روز است که در حال مقاومت و مبارزه هستند درحالی‌که رژیم صهیونیستی در روز اول به دنبال نابودی و خلع سلاح کامل حماس بود اما امروز از این نقشه شوم خود عقب نشینی کرده است.

وی افزود: یکی از تاثیرگذاری‌های انقلاب اسلامی ایران تربیت امثال شیخ ابراهیم زکزاکی است که به همت ایشان امروز بیش از ۲۰ میلیون شیعه در آفریقا پرورش پیدا کرده‌اند، همسر شیخ زکزاکی در دیدار با مقام معظم رهبری از ایشان می‌خواهد که برایش دعا کنند تا به فرزندان شهیدش بپیوندد، این روحیه شهادت طلبی و مجاهدت را جمهوری اسلامی ایران در بین آحاد امت اسلامی ترویج کرده است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: بایدن در مصاحبه اعلام می‌کند که هدف ما از بمباران اخیر یمن مقابله با حوثی‌ها و انصارالله است و کاری با ایران نداریم، آمریکا امروز از مقابله مستقیم با ایران ترس دارد تا این اندازه که حتی در پشت کاخ‌های سفید و سیاه خود عرضه تهدید هم ندارند و این نشانه قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران است.

وی حضور مردم و مشارکت بالای آنان در انتخابات را مهم توصیف کرد و گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات به جایگاه بین المللی و قدرت دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران کمک می‌کند.

فاضل در پایان گفت: یکی از وظایف ما دعوت مردم به مشارکت در انتخابات و انتخاب فرد اصلح است و همه امکانات خود را بسیج کنیم تا انتخاباتی پرشور و با مشارکت بالا اتفاق بیفتد؛ حوزه، نباید و نمی‌تواند در قبال این انتخابات و جریانات مهم کشور بی‌تفاوت باشد.

* همه‌ی ما وظیفه داریم که منادی انتخابات باشیم

حجت‌الاسلام جواد اسماعیل‌نیا، معاون امور حوزه‌های علمیه خواهران نیز در این اجلاسیه اظهار کرد: بنا به فرمایش رهبر انقلاب در خصوص اهمیت انتخابات، همه‌ی ما وظیفه داریم که منادی انتخابات باشیم.

وی با اشاره به رسالت طلاب و مبلغین حوزه علمیه و حساسیت انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، عنوان کرد: با توجه به فرمایشات و دستورات مقام‌معظم‌رهبری در خصوص انتخابات، اشخاصی که دارای تریبون و مخاطب هستند، با روشنگری در صدد رفع شبهات انتخابات باشند.

معاون امور حوزه‌های علمیه خواهران گفت: مبلغان عزیز و اساتید حوزه‌های علمیه تمام توان تبلیغی و فرهنگی خود را صرف تبیین مسائل انتخابات بکنند.

وی روشنگری در خصوص انتخابات را جز اولویت‌ها و فعالیت‌های حوزویان دانست و بیان کرد: از مدیران و هیئت امنا مدارس علمیه خواهران و طلاب انتظار داریم تمام توان خود را در جهاد تبیین و روشنگری پیرامون انتخابات قرار بدهند.

اسماعیل‌نیا گفت: حوزه‌های علمیه خواهران عملیات‌های مختلف در زمینه تبیین مباحث پیرامون انتخابات و زمینه‌سازی برای مشارکت پرشور را آغاز کرده است.

این استاد حوزه علمیه گفت: تدوین سوالات و ابهامات پیرامون لزوم و فوائد حضور در انتخابات و تهیه پاسخ و نشر گسترده آنها در بین مبلغین از مجموعه فعالیت‌های انجام شده در این زمینه می‌باشد.

وی گفت: فعالیت‌های جهاد تبیین در فضای‌مجازی و اعزام گروه‌های مختلف تبلیغی تبیینی به سراسر کشور از جمله فعالیت‌های مرکز مدیریت حوزه‌های  علمیه خواهران است.

* آماده‌باش حوزه‌های علمیه خواهران برای افزایش مشارکت در انتخابات

در ادامه حجت‌الاسلام جوانی مدیرکل مطالعات و مهندسی فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران گفت: از وظایف حوزه‌های علمیه خواهران در انتخابات عمل به وظیفه جهاد تبیین در عرصه افزایش بصیرت سیاسی طلاب و عموم مردم و تلاش برای خنثی کردن توطئه دشمنان اسلام و ایران در القای یاس و ناامیدی در میان مردم است.

وی یکی از محورهای اساسی نقش آفرینی حوزه‌های علمیه خواهران در انتخابات را دعوت مردم به مشارکت حداکثری دانست و بیان کرد: حضور مردم و مشارکت حداکثری در انتخابات و کمک به انتخاب اصلح از مهم‌ترین وظایف مبلغان حوزه است.

مدیرکل مطالعات و مهندسی فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران افزود: مشارکت وسیع در انتخابات و قانون‌گرایی و احترام به رأی مردم مسائلی مهمی هستند که در انتخابات باید مورد توجه قرار گیرند.

جوانی نقش مدیران استانی در فعال‌سازی حوزه‌های علمیه خواهران در انتخابات را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: یکی از کارهای مهم در این زمینه برگزاری جلسات توجیهی و تبیینی و ارتقایی ویژه طلاب در حال تحصیل، دانش آموختگان، مبلغان، اساتید و کارکنان حوزه‌های علمیه خواهران است.

وی یکی از اولویت‌های حوزه‌های علمیه خواهران را فعال‌سازی قرارگاه‌های فرهنگی تبلیغی مدارس و تشکل‌های فعال در آن‌ها دانست و گفت: به کار‌گیری ظرفیت طلاب در حال تحصیل، کارکنان و هیأت امنای حوزه‌های علمیه برای نقش‌آفرینی در انتخابات و فعال‌سازی مدارس علمیه با برنامه‌های متنوع مانند برگزاری نشست‌های بصیرتی تبیینی از دیگر مواردی است که می‌شود دنبال کرد.

مدیرکل مطالعات و مهندسی فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: راه‌اندازی مسابقات انگیزشی با محوریت سیرهای مطالعاتی، راه‌اندازی حلقه‌های بصیرتی تربیتی ویژه طلاب در مدارس، برگزاری نمایشگاه‌های تصویری، برگزاری جشن تکلیف سیاسی ویژه رای اولی‌ها و گفتگوی چهره به چهره در اماکن عمومی مانند مساجد و پارک‌ها و مصاحبه میدانی با جوانان و نوجوانان با محوریت انتخابات و برگزاری تریبون آزاد با حضور کارشناسان سیاسی نیز می‌تواند در پرشور شدن انتخابات موثر باشد.

وی در پایان گفت: تبلیغ در فضای مجازی و رسانه و راه‌اندازی کانال‌های بصیرتی و روشنگری در زمینه انتخابات و پاسخگویی به شبهات و بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی می‌تواند از دیگر فعالیت‌های موثر حوزه‌های علمیه در بحث انتخابات باشد.

پایان پیام/ 78041

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول