اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کرملین: کره شمالی نزدیکترین همسایه و شریک ما است

سخنگوی کرملین روز دوشنبه اظهار داشت که مسکو قصد توسعه روابط را با کره شمالی در همه زمینه‌ها دارد.

کرملین: کره شمالی نزدیکترین همسایه و شریک ما است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کرملین روز دوشنبه اعلام کرد که روسیه قصد دارد مشارکت خود با کره شمالی را توسعه دهد.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین در نشست خبری گفت:«کره شمالی نزدیک ترین همسایه ما، شریک ماست و قصد داریم همکاری‌ها را در همه زمینه‌ها توسعه دهیم.»

او درباره دیدار «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه و «چو سونگ هوی» وزیر امور خارجه کره شمالی در روز سه شنبه گفت که مسکو منتظر مذاکرات خوب، فشرده و پربار است.

 

وزیر خارجه کره شمالی روز یکشنبه وارد «مسکو»  پایتخت روسیه شد. روسیه روابط خود را با کره شمالی از زمان آغاز عملیات نظامی در اوکراین افزایش داده است.

واشنگتن و کی‌یف، روسیه را به استفاده از موشک‌های کره شمالی در حملات به چندین منطقه اوکراین در تعطیلات سال نو متهم کردند.

آمریکا و متحدانش در روزهای گذشته روسیه را متهم کردند که از نقش خود به عنوان عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد برای محافظت از خود برابر پیامدهای استفاده از موشک‌های کره شمالی و نقض چندین قطعنامه استفاده می‌کند.

کره شمالی از سال ۲۰۰۶ به این سو تحت تحریم تسلیحاتی سازمان ملل متحد قرار گرفته است. تحریم‌ها از آن زمان تشدید شده‌اند.

پسکوف با بیان اینکه گفت‌وگوهای روسیه با کره شمالی در همه سطوح ادامه خواهد داشت، افزود که «ولادیمیر پوتین» برای بازدید به پیونگ یانگ دعوت شده است.

سخنگوی کرملین در این باره گفت:«امیدواریم  چنین دیداری انجام شود و رئیس جمهور روسیه در آینده قابل پیش بینی به کره شمالی سفر کند. زمان چنین دیداری از طریق مجاری دیپلماتیک بمورد توافق قرار خواهد گرفت.»

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول