اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

اعطای تسهیلات مکانیزاسیون در راستای کشاورزی نوین

رئیس اداره توسعه فناوری‌های مکانیزه کشاورزی همدان گفت: در حال حاضر پنج شرکت در همدان تولیدات فناورانه و نوین خود را نهایی کرده و جهاد کشاورزی به مصرف‌کنندگان این دستگاه‌ها تسهیلات مکانیزاسیون پرداخت می‌کند.

اعطای تسهیلات مکانیزاسیون در راستای کشاورزی نوین

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مهدی جهانگیری صبح امروز در بازدید از شرکت‌های دانش‌بنیان کشاورزی در همدان ضمن تشریح کشاورزی مکانیزه از اقدامات چشمگیر در این حوزه خبر داد و اظهار کرد: ورود تکنولوژی به عرصه‌های مختلف کشاورزی از ساخت ابزارآلات و ماشین‌آلات پیشرفته در مراحل کاشت و داشت و برداشت حتی پس از برداشت مشهود است.

وی به بیان اینکه تکنولوژی تمام عرصه‌های کشاورزی در حوزه مکانیزاسیون را تحت تاثیر قرار داده است افزود: به مصادیق رشد و تاثیر در این حوزه می‌توان به اینترنت اشیاء که کنترل و فرمان‌پذیری ابزارآلات و ماشین‌آلات کشاورزی را دارد اشاره کرد‌.

رئیس اداره توسعه فناوری‌های مکانیزه کشاورزی همدان ادامه داد: بررسی وضعیت مزرعه از میزان رطوبت خاک گرفته تا جزئیات بیشتر، کنترل کیفی محصولات کشاورزی، سنسورهای هشدار آب و هوایی و اتوماسیون محیط‌ کشاورزی در محیط‌های باز و بسته شماری دیگری از مصادیق ورود تکنولوژی به عرصه‌ کشاورزی است.

وی با بیان اینکه کشاورزی دقیق بخش دیگری از کشاورزی نوین یا دانش بنیان است بیان کرد: در این طرح مزرعه به صورت قطعه‌های کوچک طبقه‌بندی و آنالیز می‌شود.

جهانگیری یادآور شد: ورود تکنولوژی به عرصه کشاورزی مصرف بهینه نهاده‌ها و افزایش بهره‌وری ضمن لحاظ‌ شرایط زیست بوم منطقه را در پی دارد.

وی در بخش دیگر خاطرنشان کرد: در راستای اجرای هر چه بیشتر کشاورزی دانشی از افراد و شرکت‌های نوآور و دانش‌بنیان درخواست همکاری داریم.

رئیس اداره توسعه فناوری‌های مکانیزه کشاورزی همدان تصریح کرد: در این حوزه چهار شرکت با زمینه‌ فعالیت‌هایی چون مانیتورینگ محیط‌های کشاورزی، کاربرد انرژی‌های نوین در کشاورزی، مانیتور مصرف سوخت در بخش کشاورزی و سم پاش نرخ متغیر در استان فعال و در حال همکاری با سازمان جهاد کشاورزی هستند.

وی به حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در این بخش اشاره کرد و افزود: حمایت و نوعی پشیبانی از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی قرار دارد.

جهانگیری در تشریح حمایت‌های کشاورزی نوین گفت: اعطای تسهیلات مکانیزاسیون همچنین پرداخت تسهیلات معادل ۸۰ درصد از هزینه دستگاه در قالب تسهیلات مکانیزاسیون به شرط اخذ استانداردهای لازم شماری از اقدامات حمایتی است.

وی با تاکید بر اینکه تکنولوژی نوین کشاورزی در استان در حال توسعه است خاطرنشان کرد: افراد و شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در عرصه‌های کشاورزی می‌توانند با ارائه طرح‌های کاربردی از حمایت‌های سازمان جهاد کشاورزی بهره‌مند شوند و طرح فناورانه خود را به مرحله تولید و تجاری سازی برسانند.

رئیس اداره توسعه فناوری‌های مکانیزه کشاورزی همدان متذکر شد: از شرایط مهم این حوزه لحاظ زیست بوم و کاربرد در استان است چراکه با رعایت اصول فنی طرح‌های دانش بنیانی منجر به افزایش بهره‌وری و تولید بیش از گذشته خواهند شد.

وی اقدامات انجام شده در کشاورزی نوین را گامی به سوی تولید پایدار دانست و تصریح کرد: در حال حاضر پنج شرکت در استان تولیدات کشاورزی خود را نهایی کرده و وارد فاز تولید تجاری شدند و سازمان جهاد کشاورزی به مصرف‌کنندگان این دستگاه‌های دانش‌بنیان تسهیلات مکانیزاسیون پرداخت می‌کند.

پایان پیام/89033/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول