اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

حماسه 6 بهمن نقطه عطف تاریخ ایران در نخستین روزهای پیروزی انقلاب بود

امام جمعه آمل با اشاره به اینکه آیندگان باید به تاریخ خود ببالند و افتخار کنند، گفت: آمل شهر تاریخی است که حماسه ششم بهمن نقطه عطف مهمی در تاریخ انقلاب بوده و در پس آن اندیشه و فکر متعالی نهفته است.

حماسه 6 بهمن نقطه عطف تاریخ ایران در نخستین روزهای پیروزی انقلاب بود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، حجت الاسلام ابراهیم یعقوبیان شامگاه امروز در آئین کاشت ۶۷ اصله نهال به نام و یاد شهدای جنگل و حماسه ششم بهمن این شهرستان در حدفاصل پارک مینیاتوری تا پل شهدای ششم بهمن، اظهار کرد: در مکتب و مذهب مان هر هفته مناسبت های مختلف دینی، مذهبی، ملی و آئینی برگزار می کنیم که این آئین ها به عنوان نماد و المان های دین، مکتب و مذهب هستند.

وی افزود: با از بین رفتن آئین و نمادها چیزی به عنوان هویت برای آن ملت به جای نمی ماند هرچند در شهرهای مکه و مدینه کشور عربستان بیش از ۹۰ درصد آثار اسلامی از بین رفته، و بسیاری از کوه های تاریخی نابود شد و جای آن را کاخ پادشاهان عربستان گرفته است.

امام جمعه آمل تصریح کرد: وقتی بخواهیم دین، مذهب و مکتب یک کشور را از بین ببریم باید همه نشانه ها را از میان برداریم تا کم کم واقعیت ها تبدیل به افسانه و خیال شود.

یعقوبیان با اعلام اینکه امروزه در میراث فرهنگی بسیار به دنبال حفظ و حراست از آثار باستانی و مکان های تاریخی هستند، یادآور شد: زیرا اماکن تاریخی نشانه، اصل و ریشه یک دین، مکتب و کشور هستند.

وی با بیان اینکه اقدام ارزشمند کاشت نهال به نام و یاد شهدای جنگل و ششم بهمن سال ۱۳۶۰ یک پیوند تاریخی بزرگ در تاریخ معاصر است که با حماسه و عرفان ۴۰ سال قبل توأم شده است که در این شهر اتفاق افتاد، متذکر شد: این رویداد در آینده باعث می شود تا با مشاهده آن یک سؤوال در ذهن مخاطب ایجاد شود که پاسخ آن حماسه و عرفان شهدای ششم بهمن در سال ۱۳۶۰ و نابودی کمونیست ها برای همیشه در ایران به دست آملی ها بوده است.

امام جمعه آمل با اشاره به اینکه آیندگان باید به تاریخ خود ببالند و افتخار کنند، گفت: امروزه برخی کشورهای که ریشه و تاریخ ندارند دست به خرید تاریخ و ساخت آنها می زنند ولی آمل شهر بسیار تاریخی است که حماسه ششم بهمن نقطه عطف مهمی در تاریخ انقلاب بوده و در پس آن اندیشه و فکر متعالی نهفته است.

وی بیان کرد: نباید حماسه های بزرگ همانند ششم بهمن فراموش شود بلکه باید فریاد زده شود همچنین در ششم بهمن سال ۱۳۶۰ شاهد دلیرمردی و معجزات فراوان بودیم که نباید فراموش شود.

یعقوبیان متذکر شد: باید آیندگان و نسل جوان بدانند که حماسه ششم بهمن در همین شهر، مجاورت بیمارستان ۱۷ شهریور، محله اسپه کلا و جوار دبیرستان امام خمینی(ره) رخ داده و این مکان ها محل درگیری بزرگ بین جبهه حق و باطل بوده تا بیش از یک هزار سنگر ساخته شده و کوچه پس کوچه ها شاهد درگیری و شجاعت مردم هزار سنگر باشد.

وی با بیان اینکه باید نسل جوان و اقشار مردم بدانند امنیت و پیشرفت کشورمان محصول چه عواملی است، خاطرنشان کرد: در ستاد اسلامی ششم بهمن که با حضور استاندار مازندران برگزار شد، پیشنهاد دادم در سال جاری برای پاسداشت و زنده نگهداشتن شهدای این حماسه ۴۱ موکب برپا شده تا هر موکب با نام یک شهید برپا شود همچنین در این موکب ها با برگزاری میز گفتگو، بحث و نشست با جوانان و مردم انگیزه های این رویداد مهم، عوامل درگیری و ارزش والای آن تشریح و بررسی شود.

یعقوبیان گفت: امروزه بعد از ۴۲ سال از حماسه ششم بهمن باید بدانیم چه بر ما گذشت و جوانان و نوجوانان این مهم را فراموش نکنند.

پایان پیام/۸۶۰۱۲/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول