اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

۱۷ درصد از کل تلفات؛ ارتش اسرائیل بر مدار خودزنی

شبکه الجزیره امروز یک‌شنبه ۲۱ ژانویه اعلام کرد که طبق آمار ۱۷ درصد از تلفات نظامی ارتش اسرائیل بر اثر خودزنی بوده و از هر ۵ نظامی کشته‌شده در غزه، یک نفر بر اثر شلیک هم‌رزم خود از پای درآمده است.

۱۷ درصد از کل تلفات؛ ارتش اسرائیل بر مدار خودزنی

گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس؛ «یکی از سربازان اسرائیلی دیروز هم‌رزمش را کشت؛ دیگری با وحشت از خواب بیدار شد، اسلحه خود را برداشت، به دیوارها شلیک کرد و علاوه بر آن ۳ نفر دیگر را هم کشت»، این توصیف کارشناس نظامی شبکه الجزیره فایز الدویری از آخرین خودزنی اسرائیلی‌هاست.

وی در توضیح دلایل افزایش این اشتباهات مرگبار در بین نظامیان تل‌آویو خاطرنشان می‌کند که «تعداد بالای تلفات ارتش اسرائیل بر اثر خودزنی، ناشی از ترس، ضعف آموزش و همچنین قدرت میدانی نیروهای مقاومت است که در زمین با آن مواجه هستند».

درگیری‌ها و زدوخوردها درون ارتش اسرائیل

علی‌رغم گزارش محافل رسانه‌ای تل‌آویو مبنی بر افزایش چشم‌گیر آمار تلفات ارتش اسرائیل و خودزنی‌ها، ارتش اسرائیل همچنان به اعلام قطره‌چکانی آمار تلفات نظامی خود ادامه داده و اذعان می‌کند که هر روز یک یا دو نظامی در غزه زخمی یا کشته می‌شود.

مشکلات روانی خودزنی نظامیان اسرائیلی

تحلیلگر نظامی شبکه الجزیره درباره دیگر خطاهای راهبردی در ارتش اسرائیل گفت که پزشکی قانونی تل‌آویو تأیید کرده کالبد شکافی جسد یک نظامی که در تونل‌ها پیدا شده بود، نشان می‌دهد او بر اثر بمب‌های سمی اسرائیل کشته شده است. 

الدویری معتقد است که بخشی از این نتایج فاجعه‌بار به دلیل تصویب قانون «هانیبال» توسط اسرائیل در جریان حمله به غزه است؛ قانونی که برای توجیه کشتار اسرا و خودزنی نظامیان ایجاد شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول