اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

بیش از ۲۰ هزار گلستانی در ۲۵۰ مساجد معتکف شدند

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: برای نخستین بار امسال بیش از ۲۰ هزار گلستانی که اغلب آنها جوانان و نوجوانان هستند در ۲۵۰ مسجد استان معتکف شدند.

بیش از ۲۰ هزار گلستانی در ۲۵۰ مساجد معتکف شدند

حجت‌الاسلام رضا دیلمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد: مراسم اعتکاف امسال در گلستان از حال و هوای خاصی برخوردار است و شاهد رشد چشمگیر دانش‌آموزان، نوجوانان و جوانان گلستانی با حضور در مراسم اعتکاف هستیم.

وی تصریح کرد: امسال برای نخستین بار بیش از ۲۰ هزار گلستانی که اغلب آنها از قشر نوجوانان و جوانان هستند در بیش از ۲۵۰ مسجد در سطح استان معتکف شدند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: ماه رجب، شعبان و رمضان از بهترین ماه‌های خدا برای بازگشت انسان به خویش و بندگی خدا و تطهیر روح و جسم است.

وی ادامه داد: انسان‌های مومن در ماه رجب و ایام سالروز ولادت حضرت علی(ع) توفیق پیدا می‌کنند تا عصاره‌ای از بهترین اعمال نماز، روزه و دیگر اعمال را در مقدس‌ترین مکان انجام دهند.

دیلمی گفت: برگزاری مراسم اعتکاف زمینه‌ای برای زیست جمعی مومنانه و حرکت بسوی خدا در یک حرکت جمعی است که در روایات نیز به آن تاکید شده‌ است.

وی بیان کرد: اعتکاف زمینه سلوک توحیدی و یک معنویت تمدن‌ساز است که روح امید را به زندگی انسان می‌بخشد و باعث نشاط روحی و سلامت جسمی می‌شود.

پایان پیام/۸۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول