اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

صنعا: جامعه بین‌الملل با حمایت از اسرائیل، مسئول وخامت اوضاع منطقه است

وزارت خارجه یمن ضمن محکومیت اظهارات فرستاده آمریکا در این کشور، گفت که جامعه بین‌الملل بخاطر حمایت نامحدود واشنگتن و شماری از کشورهای وابسته به آن از رژیم صهیونیستی، مسئول وخامت اوضاع منطقه هستند.

صنعا: جامعه بین‌الملل با حمایت از اسرائیل، مسئول وخامت اوضاع منطقه است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن امروز یکشنبه اظهارات «تیموتی لیندرکینگ» فرستاده ویژه آمریکا در یمن را محکوم کرد؛ لیندرکینگ بدون هیچ اشاره‌ای به جنایات رژیم صهیونیستی، گفته بود که یمن در حال مجازات جامعه بین‌المللی است که هیچ ارتباطی با رخدادهای غزه ندارد.

یمن با انتشار بیانیه‌ای، تأکید کرد: جامعه بین‌الملل بخاطر حمایت نامحدود سیاسی، نظامی و لجستیکی واشنگتن و شماری از کشورهای وابسته به آن از رژیم صهیونیستی، مسئول وخامت اوضاع منطقه است.

آمریکا و انگلیس در ادامه حمایت مطلق از رژیم صهیونیستی، روز گذشته غرب یمن را هدف حملات هوایی قرار دادند. طی این حملات، منطقه «راس عیسی» در استان الحدیده مورد حمله قرار گرفت.

در پی تشدید عملیات‌های نیروی دریایی یمن در دریای سرخ، آمریکا با تشکیل ائتلافی تاکنون چندین بار مناطقی را در غرب و شمال غرب یمن مورد حمله قرار داده است.

خبرگزاری رسمی یمن ضمن نقل این بیانیه، گزارش داد، آمریکا و کشورهای حامی اسرائیل، حتی به شورای امنیت اجازه نمی‌دهند به مسئولیت خود در حفظ امنیت و صلح بین‌المللی عمل کند؛ لذا این کشورها هستند که شیوه اشتباهی در پیش گرفته‌اند ک عواقب آن، محدود به منطقه نخواهد بود.

 صنعا از جامعه بین‌الملل خواست که علت تنش در منطقه دریای سرخ و دریای عرب را به صورت ریشه‌ای شناسایی کند و در راستای توقف زورگویی اسرائیل و جنایات جنگی آن و کشتار ملت فلسطین اقدام کند.

یمن در پایان گفت که به آزادی کشتیرانی در دریاهای سرخ و عرب پایبند است و نیروهای مسلح این کشور هم به حملات خود به کشتیهای اسرائیلی یا کشتیهای عازم فلسطین اشغالی ادامه خواهند داد تا حملات اسرائیل به غزه متوقف شود و در نتیجه ثبات و امنیت در منطقه برقرار گردد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول