اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

انتخابات ۱۴۰۲ در کرمان؛ از رقابت تنگاتنگ اصولگرایان تا حرکت چراغ خاموش اصلاح‌طلبان

هرچه به ۱۱ اسفندماه نزدیک‌تر می‌شویم، جالب‌تر و هیجان‌انگیزتر می‌شود، درحالی کاندیداهای اصولگرا رقابت تنگاتنگی با هم دارند که نامزدهای اصلاح‌طلب هنوز با چراغ خاموش در حال حرکت به سوی مجلس دوازدهم هستند و البته مستقل‌ها هم جدی‌تر از همیشه وسط میدان هستند.

انتخابات ۱۴۰۲ در کرمان؛ از رقابت تنگاتنگ اصولگرایان تا حرکت چراغ خاموش اصلاح‌طلبان

خبرگزاری فارس – کرمان؛ مهسا حقانیت: تا انتخابات ۱۱ اسفندماه امسال فقط یک ماه دیگر باقی مانده و بسیاری از نامزدهای انتخاباتی مدت‌هاست فعالیت غیررسمی‌شان برای به‌دست آوردن رای بیشتر در حوزه انتخابیه کرمان و راور را با استفاده از روش‌های مختلف آغاز کرده‌اند و با توجه به حضور چهره‌های شاخص و پرتعداد به‌نظر می‌رسد رقابت‌های انتخاباتی امسال در این حوزه دیدنی و البته هیجان‌انگیزتر از چند دوره اخیر باشد.

سیاست در خون ما کرمانی‌هاست

کرمان ما همیشه یکی از سیاسی‌ترین استان‌های کشور بوده، سیاست با خون ما کرمانی‌ها در هم‌آمیخته است، هرچند بعضی‌ها حتی این سیاسی‌بودن را دلیلی بر برخی از عقب‌ماندگی‌های استان می‌دانند، اما شاید این بهتر باشد که بگوییم سیاست‌زدگی بعضی از افراد بوده که سرعت پیشرفت کرمان و کرمانی‌ها را کُند کرده است.

نمایندگان کرمانی‌ها از مجلس اول تا مجلس یازدهم را بشناسید

در حالی قرار است امسال دوازدهین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را برگزار کنیم که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون حوزه انتخابیه کرمان و راور همواره دو صندلی از مجلس شورای اسلامی را داشته است.

در نخستین دوره مجلس شورای اسلامی موحدی‌کرمانی و حجتی‌کرمانی نماینده کرمانی‌ها و راوری‌ها بودند، مجلس دوم هم فهیم‌کرمانی و ساوه و اما در مجلس سوم نیز مؤذن‌زاده و حسنی نمایندگی ما را برعهده داشتند.

همچنین در مجلس چهارم مهدوی‌کرمانی و سید اسدالله رضوی، در مجلس پنجم سیدحسین مرعشی و سیداسدالله رضوی و در مجلس ششم هم سیدحسن خوشرو و سیدحسین مرعشی به‌عنوان نمایندگان حوزه انتخابیه کرمان و راور فعالیت کردند.

در حالی محمدرضا باهنر و غلامرضا کرمی در مجلس هفتم و محمدعلی کریمی و غلامرضا کرمی در مجلس هشتم حضور داشتند که محمدمهدی زاهدی و محمدرضا پورابراهیمی در مجلس نهم، دهم و یازدهم نمایندگان کرمان و راور بودند.

نمایندگان کرمان و راور در مجلس دوازدهم چه کسانی هستند؟

برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرمان و راور اما گزینه‌های شاخص زیادی وجود دارد، از کاندیداهای پرتعداد اصولگرایان که از شاخص‌ترین آنها می‌توان به زاهدی و پورابراهیمی اشاره کرد تا شهباز حسن‌پور به عنوان کاندیدای مستقل و علیزاده، عرب‌نژاد و مالک اژدری از گزینه‌های اصلاح‌طلبان.

این در حالی‌ست که احتمال حضور گزینه‌های اصولگرایی مانند دوستعلی و باهنر در حوزه انتخابیه کرمان و راور هم بعید به نظر نمی‌رسد و شنیده‌ها حاکی از این است که چند گزینه شاخص اصلاح‌طلب هم با چراغ خاموش در حال تغییر حوزه انتخابیه خود به سمت حوزه‌های انتخابیه استان کرمان هستند که ممکن است کاندیداهایی هم به حوزه انتخابیه کرمان و راور تغییر مسیر بدهند.

کاندیداها؛ اینجا، آنجا، همه‌جا

اما حالا بشنوید از تبلیغات غیررسمی کاندیداهای مجلس شورای اسلامی که از ماه‌ها قبل و با شیوه‌های مختلف در استان کرمان آغاز شده است، مثلا همین هفته گذشته چند مراسم در کرمان برگزار شد که بنرهای بزرگ یکی از نمایندگان فعلی کرمان و از کاندیداهای انتخابات پیش‌رو نصب شده بود.

حضور در بین اقشار مختلف از بازاریان و مردم کوچه و بازار در مساجد و تکیه‌ها بگیر تا در جمع مهندسان و پزشکان و حتی زندانیان رای باز از دیگر روش‌های کاندیداها برای به‌دست آوردن دل رای‌دهندگان است.

این روزها و شب‌های باقی مانده در انتخابات حتی اگر در مهمانی خانوادگی یک کرمانی شرکت کنید، نه تنها به‌طور معمول بحث‌های انتخاباتی حسابی داغ است، بلکه اگر یکی از کاندیداها هم سرزده از راه برسد، نباید تعجب کنید و البته که مزه انتخابات هم به همین کَل‌کَل کردن‌ها و تلاش جالب کاندیداها برای دل‌بُردن از رای‌دهندگان است.

با توجه به حضور کاندیداهای شاخص از بین اصولگرایان، اصلاح‌طلبان و افراد مستقل به‌نظر می‌رسد، رقابت جذاب و البته نفس‌گیری در بین نامزدها در پیش باشد.

پایان پیام/۸۰۰۱۹/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول