اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

۱۵ هزار رای اولی در قزوین امسال پای صندوق‌ می‌روند

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین آمار دانش‌آموزان رای اولی این استان را حدود ۱۵ هزار نفر عنوان کرد.

۱۵ هزار رای اولی در قزوین امسال پای صندوق‌ می‌روند

نقی سیاهکالی مرادی در گفت‌وگو با فارس در قزوین، آمار دانش‌آموزان رای اولی استان قزوین را حدود ۱۵ هزار نفر عنوان کرد و افزود: آمار دانش‌آموزان قزوینی حائز شرایط رای دهی در دوره قبل انتخابات کشور هم، همین میزان بود.

وی با اشاره به اهمیت تبیین حضور حداکثری در انتخابات بیان کرد: در هر منطقه همایش رای اولی‌ها با حضور مسئولین، اساتید و تبیین‌گران موثر برقرار می‌شود که در بعضی مناطق انجام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین عنوان کرد: مقرر شده تعدادی از دانش‌آموزان رای اولی با هماهنگی ستاد انتخابات به عنوان عوامل اجرایی سر صندوق‌های رای حضور داشته باشند

این مسوول در مورد اقدامات صورت گرفته در مدارس در بحث انتخابات گفت: مدرسه به مدرسه برای والدین و خانواده‌ها توسط اساتید جهاد تبیین، جلسات بصیرتی برقرار می‌شود؛ همچنین در ایام دهه فجر، مسئولین به صورت برنامه‌ریزی شده در مدارس و کلاس‌ها حضور پیدا می‌کنند و دستاوردهای انقلاب را بازگو می‌کنند.

سیاهکالی مرادی ادامه داد: در ایام اعتکاف ماه رجب که گذشت، یکی از برنامه‌های محوری و محتوایی، پرداختن به موضوع انتخابات و لزوم مشارکت همگانی بود.

وی عنوان کرد: در جلسه روسای نواحی و مناطق مقرر شد تا در هر منطقه در جلسات مدیران، معاونان، مشاوران و مربیان، به موضوع انتخابات و الزامات آن پرداخته شود.

این مسوول خاطرنشان کرد: در حوزه پرورشی از اداره کل تا نواحی و مناطق در تبیین موضوع «طرح فراگیر پرورشی» منطقه به منطقه حضور پیدا می‌کنیم و همه مدیران مدارس در یک کارگاه نیم روز، حضور پیدا کرده و یکی از موضوعات مورد بحث، تببین الزامات و مشارکت در انتخابات است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: در جلسه استانی ستاد دهه فجر در استانداری توسط معاونت سیاسی امنیتی مقرر شد در ایام دهه فجر، افتتاحیه‌هایی که در دستور کار داریم از هر دستگاهی که باشد در مدارس انجام‌ شود تا دانش‌آموزان در روند و فرآیند افتتاحیه‌ها و پیشرفت‌ها باشند.

سیاهکالی مرادی اظهار کرد: در این ایام اردوهای راهیان نور و راهیان پیشرفت هم برگزار می‌شود به طوریکه ۱۱ بهمن ۸ اتوبوس فقط از ناحیه ۱ و۲ و آبیک به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس اعزام شدند که در مناطق دیگر هم انجام شد.

وی اذعان کرد: در جهت برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت ویژه تیزهوشان، به مقصد خوزستان تمهید مقدمات شد؛ همچنین اعزام تعداد ۶ اتوبوس از معلمان و فرهنگیان استان در تاریخ ۱۹ بهمن به راهیان نور و پیشرفت در دستور کار است.

این مسوول عنوان کرد: برپایی نمایشگاه انقلاب توسط اتحادیه انجمن‌های اسلامی، جهت معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی در مدارس، برگزاری مسابقات فرهنگی با محوریت کتاب‌هایی با محتوای دستاوردهای انقلاب مثل صعود چهل ساله برای معلمان و دانش آموزان، تشکیل جلسات پرسش و پاسخ برای دانش‌آموزان با موضوعات مربوطه و کرسی‌های آزاد اندیشی و تریبون آزاد دانش‌آموزان و معلمان بخشی از برنامه‌هایی است که برای تبیین حضور حداکثری در انتخابات انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در پایان گفت: هماهنگی با سازمان تبلیغات اسلامی استان در قالب طرح «شیرین بیان» برای رفع شبهات موجود در مورد انقلاب و پیشرفت‌ها و دستاوردها از دیگر برنامه‌های پیش‌ بینی شده است‌.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول