اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

رایزنی مقامات عشق‌آباد و توکیو با موضوع نشست سران آسیای مرکزی و ژاپن

در دیدار وزیر امور خارجه ترکمنستان با نماینده ویژه وزارت امور خارجه ژاپن در امور آسیای مرکزی و قفقاز آمادگی برای اولین نشست سران کشورهای آسیای مرکزی و ژاپن بررسی شد.

رایزنی مقامات عشق‌آباد و توکیو با موضوع نشست سران آسیای مرکزی و ژاپن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «رشید مرداف» وزیر امور خارجه ترکمنستان با «ایکگامی ماساکی» نماینده ویژه وزارت امور خارجه ژاپن در امور آسیای مرکزی، قفقاز و گوام دیدار و گفت‌وگو کرد.

طی این دیدار که در محل وزارت امور خارجه ترکمنستان برگزار شد، در مورد جنبه‌های کلیدی همکاری عشق آباد و توکیو که به طور سنتی بر اصول دوستی طولانی مدت، اعتماد و درک متقابل استوار است، تبادل نظر و بر نقش ویژه توسعه تماس‌های سطح عالی در گسترش روابط دوجانبه، تاکید شد.

در بخش دیگری، آمادگی برای اولین نشست کشورهای آسیای مرکزی و ژاپن در سطح بالا که قرار است سال جاری میلادی در «آستانه» قزاقستان برگزار شود، مورد توجه ویژه دو طرف قرار گرفت.

دو جانب همچنین خاطرنشان شدند که سال 2024 بیستمین سالگرد گفت‌وگوی «آسیای مرکزی + ژاپن» است که به ابتکار توکیو ایجاد شد.

شایان ذکر است که دسامبر 2022 وزیر امور خارجه ترکمنستان در نهمین اجلاس سران وزارتخانه‌های امور خارجه گفت‌وگوی «آسیای مرکزی + ژاپن» که در توکیو برگزار شده بود، شرکت کرد.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول