اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

۱۰۰ هزار نفر سرطانی و صعب العلاج تحت پوشش امدادگران عاشورا

با حضور جمعی از خیرین سلامت، فعالان عرصه بهداشت و درمان، مدیران شعب استانی امدادگران عاشورا بیست و یکمین مجمع سراسری خیرین امدادگران عاشورا برگزار شد.

۱۰۰ هزار نفر سرطانی و صعب العلاج تحت پوشش امدادگران عاشورا

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، در این مراسم که  سید یحیی صفوی، رئیس هیأت امنای موسسه امدادگران عاشورا، نصرالله فتحیان رئیس هیأت مدیره و اعضای هیأت مدیره این موسسه حضور داشتند، گزارش اقدامات موسسه در یکسال گذشته ارائه شد و در ادامه برنامه های مختلف فرهنگی و هنری به اجرا در آمد.
 
در این مجمع نصرالله فتحیان، مدیرعامل موسسه گزارش مبسوطی از اقدامات، خدمات و فعالیت‌های انجام شده ارائه کرد و با اشاره به اولویت پیشگیری بر درمان گفت: پیشگیری از مسئولیت های نهادهای دولتی است؛ لذا ما در بحث خود مراقبتی نزدیک به ۶۰۰ جلسه در تهران و شهرستانها برگزار شده است. 

فتحیان با اشاره به اقدامات در حال انجام در مراکز استانها، گفت: کمک های شایانی به شعبات استانها صورت گرفته تا در کنار جذب منابع بومی و استانی حرکت موسسه تقویت شود.  

وی با اشاره به حسابرسی دقیق و مستمر از شعب امدادگران، گفت: تاکنون بیش از نیمی از شعب حسابرسی مقبول شده‌اند و ۱۵ شعب هم حسابرسی داخلی شده‌اند که تا پایان سال حسابرسی آنها مقبول خواهد شد. در سال آینده به فضل الهی از 54 شعبه حسابرسی مقبول انجام خواهد شد. 

فتحیان در ادامه گفت: کارهای موسسه با برنامه ریزی پیش می‌رود و جلسات منظم هیأت مدیره امداگران عاشورا برای پیگیری امور برگزار می‌شود. 
 
در ادامه این مجمع، آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر و رئیس هیأت امنای امدادگران عاشورای بوشهر گفت: باید خداوند را شاکر باشیم که به ما توفیق خدمت به خلق خدا را به ما عنایت کرده است. 

وی افزود: احسان یک قدم بردارید این قدم آثارش محبوبیت است با تمام لوازم محبت خدا در دنیا و آخرت. علت ارزش این یک قدم این است که تمام انسان‌ها عیال خداوند هستند و او متکفل دادن نعمت به مخلوق خداوند است.

آیت الله صفایی بوشهری گفت: در بین مخلوقات الهی، آنهایی که دچار مشکل و بحران شده‌اند و نیازمند توجه ویژه هستند، باید مورد عنایت دیگر بندگان قرار گیرند، این توجه از ناحیه خداوند این طور است که گروهی را انتخاب می‌کند که واسطه فیض و واسطه حل مشکل آنها شوند و بدترین چالش بیماری است. ما باید خداوند را شاکر باشیم که برای این موضوع از سوی خداوند انتخاب شده ایم. 

در ادامه این مجمع،سید یحیی صفوی با بیان اینکه در خیریه امدادگران عاشورا ۱۰۰ هزار نفر بیمار سرطانی و صعب العلاج را تحت پوشش قرار داده‌ایم، گفت: افتخار داریم که 20 هزار خیر و امدادگر در همراهی با این موسسه کمک‌ها و اقدامات موثری برای بیماران سرطانی و صعب‌العلاج می‌کنند. 

رئیس هیات امنای موسسه خیریه امدادگران عاشورا گفت: چارچوب انقلاب اسلامی ایران، بر پایه سنت الهی، اسلام و پیامبران الهی است. وی داشت واظهار داشت: اگر انقلاب‌های گذشته را با انقلاب شکوهمند اسلامی ایران مقایسه کنید، چند شاخصه اصلی در آن دیده می‌شود. 

 صفوی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران دارای چهار شاخصه بزرگ است، ادامه داد: اولین شاخصه بزرگ انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، وجود مقدس رهبری و ولایت فقیه است و انقلاب شکوهمند اسلامی ایران با هنر امام راحل و حضور مردم به پیروزی رسید.

 صفوی افزود: چارچوب انقلاب اسلامی ایران، بر پایه سنت الهی، اسلام و پیامبران الهی (ص) است.

وی پایبندی به اصول انقلاب را از دیگر شاخصه‌های بزرگ کشورمان برشمرد و گفت: یکی از اصول اصلی انقلاب اسلامی ایران مقابله با ظالمین جهانی و کمک به مستضعفین جهان است. بنده امیدوارم مردم عزیز ایران برای حل مشکلات کشور در ۲۲ بهمن و انتخابات اسفند ماه به میدان بیایند؛ چرا که مردم عزیز ایران حرف آخر را می‌زنند.

رئیس هیات امنای موسسه خیریه امدادگران عاشورا، در ادامه به اقدامات برجسته خیریه امدادگران عاشورا در کمک به بیماران سرطانی و صعب العلاج اشاره کرد و افزود: بیش از ۹ میلیون نفر از جمعیت ۸۶ میلیون نفری کشورمان، سالمند هستند و یکی از دلایل پیشرفت سرطان در ایران، سالمند شدن جمعیت است. 
وی ادامه داد: احتمالا در ۲۰ سال آینده جمعیت سالمند کشور به ۳۰ میلیون نفر برسد و متاسفانه سومین عامل فوت در کشورمان پس از بیماری‌های قلبی و عروقی و تصادفات، سرطان است. 

صفوی تصریح کرد: به لطف خداوند متعال سرطان در ایران نسبت به کشور‌های اروپایی کمتر است و در ایران اسلامی تلاش بسیار خوبی برای مقابله و پیشگیری از سرطان صورت می‌گیرد.

رئیس هیات امنای امدادگران عاشورا با بیان اینکه در خیریه امدادگران عاشورایی ۱۰۰ هزار نفر بیمار سرطانی و صعب العلاج را تحت پوشش داریم، تاکید کرد: در خیریه امدادگران عاشورایی ۲۰ هزار نفر امدادگر فعال هستند و کمک‌ها و اقدامات موثری برای بیماران سرطانی و صعب العلاج می‌کنند. 

وی گفت: در مجموعه امدادگران عاشورا نیرو‌های مومن، نیکوکار و خردمند به بیماران سرطانی و صعب العلاج خدمت می‌کنند و ما قدردان این عزیزان هستیم.
 
یکی از برنامه های ویژه مجمع امسال، قدردانی از چند بیمار بهبود یافته بود که پس از شرح وضعیت ابتلا به سرطان و کمک‌های امدادگران عاشورا در مبارزه با این

بیماری به آنها نشان امید و زندگی و هدیه ای به پاس مقاومت در برابر بیماری اهداء شد. در پایان از خیرین برگزیده که در طول سال گذشته حامی مالی و خدماتی این موسسه بودند، با اهدای تابلو قطعه فرش حرم مطهر حضرت اباعبدالله الحسین (ع) قدردانی شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول