اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

افزایش ۳۰۰ درصدی مستمری صندوق بیمه روستایی در خراسان‌جنوبی

مدیر بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر خراسان‌جنوبی با اشاره به پرداخت تسهیلات به مستمری بگیران گفت: ۳۰۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش میزان مستمری داشته‌ایم.

افزایش ۳۰۰ درصدی مستمری صندوق بیمه روستایی در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علیرضا اسدی، مدیر بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر خراسان جنوبی امروز در نشست خبری، اظهار داشت: در خراسان جنوبی ۳۶ درصد جامعه مشمول تحت پوشش بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر هستند. 

وی افزود: حدود ۶۰ هزار نفر از جامعه مشمول استان بیمه شده صندوق هستند. 

مدیر بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر خراسان جنوبی با بیان اینکه در استان تنها راهی که می‌توانیم زمینه پوشش حداکثری بیمه روستایی را فراهم کنیم فرهنگ سازی است، بیان کرد: در قالب طرح جوانی جمعیت تمام مادران غیرشاغلِ روستایی و عشایری دارای سه فرزند به صورت رایگان تحت پوشش بیمه روستاییان قرار می گیرند که این مهم به محض ابلاغ اعتبار در سطح کشور و استان اجرایی خواهد شد.  

اسدی عنوان کرد: ۱۰۴ هزار خانوار شناسایی شده در استان تحت هیچ پوشش بیمه‌ای نیستند که تلاش می‌شود این تعداد را بیمه کنیم. 

وی به افزایش استقبال مردم از بیمه اشاره کرد و گفت: ۷۰ درصدی سهم بیمه توسط دولت پرداخت می‌شود اما باید در خصوص انفصال بیمه ای افراد که صندوق هیچ تعهدی بابت آن ندارد، اقدام و اطلاع رسانی شود.  

مدیر صندوق بیمه روستاییان و عشایر خراسان جنوبی از وجود پنج هزار و ۷۴۱ نفر مستمری بگیر در استان خبر داد و افزود: از جمعیت ۶۰ هزار نفری ۳۶ هزار نفر بیمه شده فعال هستند و برخی هم بیمه را انتقال داده‌اند و برخی جمعیت غیر فعال داریم که حق بیمه خود را قطع کرده اند.

اسدی عنوان کرد: از ابتدای امسال عملکرد ما نسبت به سایر استان‌ها خوب بوده و رتبه پنجم کشوری را در بحت بیمه شدگان فعال داریم.

وی با اشاره به این‌که ۸ هزار و ۵۰۰ نفر انفصال بیمه‌ای  در استان دارند که سیاست ما برگرداندن این تعداد به صندوق است، گفت: ۳۲ کارگزار در استان فعال است و با وجود این کارگزاری‌ها روستایی ما به طورحتم نباید برای بیمه شدن به مرکز استان مراجعه کنند.

مدیر صندوق بیمه روستاییان و عشایر خراسان جنوبی با اشاره به پرداخت تسهیلات به مستمری بگیران، بیان کرد: ۳۰۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش میزان مستمری داشته‌ایم. 

اسدی خاطرنشان کرد: متقاضیان تسهیلات نیازمند ضامن نیستند و امسال ۸۶۳ نفر سهمیه تسهیلات پنج تا ۱۵ میلیونی پرداخت شده است. 

وی با بیان اینکه تنها استانی هستیم که ساختمان اداری صندوق را با ۳۰ میلیارد تومان شروع کرده‌ایم، افزود: این مبلغ تخصیص اعتبار داشته و با انتخاب پیمانکار، کار آغاز خواهد شد. 

مدیر صندوق بیمه روستاییان و عشایر خراسان‌جنوبی گفت: ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار نفر مادر روستایی نیازمند بیمه شناسایی شدند که در قالب طرح جوانی جمعیت این مادران، امسال ۵۰۰ هزار نفر در کشور بیمه می شوند. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول