اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست بیمه روستاییان و عشایر خراسان شمالی:

62 کارگزار در صندوق بیمه روستاییان خراسان شمالی فعالیت دارند

خبرگزاری فارس: سرپرست نمایندگی صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر خراسان شمالی، شمار کارگزاران این صندوق در استان را 62 نمایندگی عنوان کرد.

62 کارگزار در صندوق بیمه روستاییان خراسان شمالی فعالیت دارند

علیرضا اسدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: این کارگزاری‌ها آمادگی پذیرش و عضویت افراد دارای شرایط در این صندوق را دارد.

وی تصریح کرد: بر همین اساس سکونت در روستا و یا مناطق عشایری از مهم‌ترین شرایط برای عضویت بوده که این موضوع باید به تایید شورای اسلامی محل برسد و از سویی انعقاد قرارداد و اعلام آمادگی برای پرداخت حق بیمه از جمله شرایط عضویت این صندوق به شمار می‌رود.

اسدی اظهار کرد: دارا بودن حداقل 18 سال تمام سن و حداکثر 55 سال سن و حداکثر 55 سال برای مردان و 50 سال برای زنان از دیگر شرایط عضویت این صندوق است.

به گفته وی، میزان حق بیمه در صندوق 15 درصد بوده که 5 درصد آن را بیمه‌گذار و 10 درصد آن را دولت تأمین می‌کند.

سرپرست نمایندگی صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر خراسان شمالی با اشاره به اینکه هر بیمه شده در بدو ورود می‌تواند یکی از سطوح درآمدی را به عنوان مبنای پرداخت حق بیمه خود انتخاب کند، افزود: بیمه‌گذار با این انتخاب، باید 5 درصد از سطوح درآمدی را بابت یک سال محاسبه پرداخت کند.

وی دوره بیمه فرد را از اول ماهی که در آن حق بیمه خود را پرداخته تا پایان ماه قبل از آن در سال بعد اعلام کرد.

اسدی ادامه داد: با توجه به شرایط الزام به دارا بودن حداقل یک سال سابقه بیمه و 90 روز سابقه متصل به زمان وفات یا آغاز بیماری و یا وقوع حادثه منجر به از کار افتادگی در برخورداری از مزایای مستمری بازماندگان و از کار افتادگی کلی، بیمه شدگان نزد صندوق باید پس از پایان دوره یک ساله خود حداکثر تا پایان اولین ماه پس از آن نسبت به تمدید دوره بیمه خود اقدام کنند.

وی اظهار کرد: در غیر این صورت در هر ماهی پس از آن حق بیمه خود را باید پرداخت کنند و دوره جدید این افراد از ابتدای هر ماه تا پایان ماه قبل در سال بعد خود منظور خواهد شد.

سرپرست نمایندگی صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر خراسان شمالی با تاکید بر اینکه سطح درآمدی مبنای پرداخت حق بیمه هنگام تمدید در هر سال خواهد بود،‌ گفت: سطح درآمدی انتخابی بیمه شده در دوره قبل به اضافه افزایش مقرر در جدول سطوح درآمدی در سال جدید است.

وی افزود: از این رو چنانچه بیمه شده‌ای یک یا دو سال یا بیشتر توقف تمدید دوره بیمه‌ای داشته باشد، هنگام تمدید آخرین سطح درآمدی مبنای پرداخت حق بیمه وی خواهد بود.

اسدی مزایای عضویت در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر را شامل مزایای پیری، از کار افتادگی کلی در اثر حادثه ناشی از کار، از کار افتادگی کلی غیر ناشی از کار و همچنین برخورداری بازماندگان تحت تکفل بیمه شده متوفی از مستمری اعلام کرد.

وی اظهار کرد: بر همین مبنا هر فرد می‌تواند خودش بیمه شده اصلی و یا تبعی بیمه شده اصلی دیگری باشد.

سرپرست نمایندگی صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر خراسان شمالی همچنین یکی از مزایای این بیمه را برخورداری از دفترچه بیمه خدمات درمانی روستایی و عشایری عنوان کرد و گفت: از این طریق همچنین دسترسی به پزشک خانواده نیز امکانپذیر است.

وی با بیان اینکه این اقدام در راستای دسترسی افراد به امکانات درمانی در تمام دوره‌های سنی و همچنین تأمین معیشت در دوران پیری و از کارافتادگی انجام می‌شود، افزود: تمام کارگزاری‌های صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر خراسان شمالی آمادگی پذیرش و عضویت افراد دارای شرایط را هستند.

به گفته اسدی،‌ میزان حق بیمه در این صندوق 15 درصد بوده که 5 درصد آن را بیمه گزار پرداخت و 10 درصد آن را دولت تأمین می‌کند.

به گزارش فارس، بیش از 48 درصد از جمعیت 867 هزار نفری خراسان شمالی را روستاییان و عشایر تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/63002/ح40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول