اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

بازدید قائم‌ مقام وزیرجهاد کشاورزی از طرح‌های کشاورزی و دامداری نهبندان و سربیشه

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی امروز با همراهی مسوولان خراسان‌جنوبی از طرح های کشاورزی و دامداری در حال احداث شهرستان‌های نهبندان و سربیشه بازدید کرد.

بازدید قائم‌ مقام وزیرجهاد کشاورزی از طرح‌های کشاورزی و دامداری نهبندان و سربیشه

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، کاظم خاوازی  قائم‌مقام وزیر و معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی امروز به خراسان جنوبی سفر کردند.

همزمان با هفتمین روز از دهه مبارک فجر، دکتر کاظم خاوازی قائم‌مقام وزیر و معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی، جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی، مهدی جعفری، رئیس سازمان، مصطفی نخعی، نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس، مهدیرادی فرماندار نهبندان به همراه جمعی از مسوولان از پروژه در حال احداث کارخانه شیر نهبندان بازدید کردند. 

مهدی جعفری، ریئس سازمان جهاد کشاورزی در این بازدید از طرح ساخت کارخانه شیر به پیشرفت ۹۰ درصدی این پروژه اشاره کرد و گفت: این کارخانه روزانه ۲۰ تن شیر را می‌تواند جمع‌آوری کند درحالیکه ظرفیت تولید شهرستان نهبندان ۱۶ تن است. 

وی اظهارامیدواری کرد: بخشی از شیر شهرستان‌های سربیشه و یا درمیان نیز به این کارخانه حمل شود. 

مقرر شد مطالبات دو کارآفرین کارخانه شیر و کشتارگاه طیور نهبندان امشب در جلسه ای با حضور قائم‌مقام وزیر جهادکشاورزی بررسی و تدابیر لازم اتخاذ شود. 

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در ادمه با همراهی مسوولان خراسان جنوبی از  پروژه در حال ساخت کشتارگاه طیور در نهبندان بازدید  کرد.

مهدی جعفری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در بازدید از پروژه درحال ساخت کشتارگاه طیور نهبندان گفت: ساخت این پروژه در سال ۹۷ آغاز شده است و هم اکنون ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. 

وی راه اندازی این پروژه را در گرو تخصیص تسهیلات تبصره ۱۸ اعلام و اظهارامیدواری کرد: رقم ۳۰ میلیارد تومان هرچه سریعتر به این پروژه تخصیص یابد. 

جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی نیز بر همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به کارآفرینان تاکید کرد و ساخت کشتارگاه طیور را یک ضرورت برای شهرستان نهبندان و استان برشمرد. 

مقرر شد مطالبات دو کارآفرین کارخانه شیر و کشتارگاه طیور نهبندان امشب در جلسه ای با حضور قائم‌مقام وزیر جهادکشاورزی بررسی و تدابیر لازم اتخاذ شود. 
 
در ادامه هم بازدیدی از مرکز اصلاح نژاد بز کرکی سربیشه داشت. 

 مهدی جعفری، رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی در این بازدید با بیان اینکه ایستگاه بز کرکی با هدف اصلاح نژاد دام شهرستان سال ۱۳۷۸ راه‌اندازی شد گفت: هدف کلی این طرح ترویج و حفظ ژنتیکی بز کرکی منطقه، رشد کمی و کیفی تولیدات کرک، تولید مواد اولیه صنایع و کارخانجات است. 

ویافزود: مراکز و ایستگاه‌های اصلاح نژاد به عنوان هسته‌های بارز ژنتیکی سبب ایجاد بانک ژن و حفظ نژاد دام است. 

محمدرضا زرگری، مدیر جهادکشاورزی شهرستان سربیشه نیز در این بازدید از تولید بیش از ۲۱ تن کرک و مو در قطب پرورش بزکرکی کشور خبر داد وگفت: بز کرکی از ظرفیت های ویژه دامپروری واقتصادی استان است که به خاطر ویژگی های منحصر به فرد کرک تولیدی از ارزش اقتصادی بالایی برخورد دار است.

وی جثه کوچک، دست و پای کوتاه، کمر صاف، بدن پوشیده از کرک، قدرت پیاده روی زیاد و استقامت در شرایط سرد و خشک را از ویژگی های بز کرکی عنوان کرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول