اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

عصری جدید برای محلات کم‌برخوردار

عصر جدید با هدف تحقق عدالت، ایجاد همبستگی اجتماعی، ایجاد شورونشاط مردمی، کشف استعدادهای پنهان، تقویت کار گروهی، ایجاد کارآفرینی و اشتغال‌زایی، کنشگری اجتماعی، در مناطق کم‌برخوردار و از همه مهم‌تر امیدبخشی در دل مردم و نگاه خوش‌بینانه به آینده به مرحله نهایی رسید.

عصری جدید برای محلات کم‌برخوردار

خبرگزاری فارس از کرمانشاه، محمد ویسمرادی؛ اسم و درخشش نام عصر جدید محلات مدتی است که در سطح شهر کرمانشاه به‌ویژه محلات طنین‌انداز شده است تا جایی که نونهالان، نوجوانان و جوانانی محلات کم‌برخوردار (که اصطلاحاً به آن‌ها حاشیه‌نشین می‌گویند) که تا قبل از این فرصتی برای به نمایش گذاشتن استعدادهای خود نمی‌دیدند و تنها تماشاچی‌شان کوچه،‌ آسفالت خیابان محله‌شان و تنها جایزه‌ی قهرمانی‌شان زخم حاصل از نمایش بود، اکنون خود را در ورطه‌ی رقابت قرار داده، آن‌هم دریکی از سالن‌های مطرح شهر و  در مقابل چشمان چند صد تماشاچی.

*محله‌های کم‌‌برخوردار ولی پُراستعداد


دختران و پسران پُراستعدادی که بعضاً چهاردیواری خانه‌شان هست از توانایی‌های آن‌ها مطلع هست،‌ اکنون با فراهم آمدن فرصتی برایشان باافتخار هنر خود یا توانایی رزمشان را به رُخ می‌کشانند و افتخار می‌کنند که دختر ایرانی هستند.

* برخی از خانه‌های محله‌های کم‌برخوردار 


شاید در ابتدای امر عصر جدید محلات به دیده‌ی خیلی‌ها همچون نویسنده کار ساده‌ای به‌حساب می‌آمد و از اهمیت مانور تبلیغاتی برخوردار نبود، اما این تفکر زمانی است که از نزدیک در جریان کیفیت برگزاری نباشیم، قطعاً وقتی در زندگی سعی کرده باشید برای یک نفر جهت انجام کاری ایجاد انگیزه کنید، باید بدانید چگونه این ایجاد انگیزه برای کودک، نوجوان یا جوانی که در محلات حاشیه‌نشینی باآن‌همه مرارت‌های برگرفته از نبود امکانات و شاید نبود امید لازم، چقدر سخت است.

عصر جدید محلات این کار را انجام داده است و از روزهای اولیه برگزاری مسابقه عصر جدید محلات در همه محلات یک تحول ایجاد کرد و باعث شد که شرکت‌کنندگان و خانواده‌ها درگیر این مسابقه بشوند که این نشاط و انگیزه با برگزاری مرحله مقدماتی دوچندان بشود.

استعداد محلات که روزگاری به دلیل نداشتن زیرساخت لازم در محلات و نداشتن مربی و رسانه قادر به شناسایی نبودند، لذا با برگزاری مسابقه عصر جدید محلات امکان شناخته شدن برایشان فراهم‌شده است به‌طوری‌که برخی از استعدادها در حد کشوری هستند و فراتر از انتظار ظاهرشده، توسط فعالین اجتماعی محله مشخص و شناسایی شدند.

*جلسه نشست هم‌اندیشی فعالان اجتماعی «هما» پیرامون برگزاری مسابقه عصر جدید محلات


همه مراحل اجرای کار به‌صورت کاملاً مردمی برگزارشده است و هدف از انجام این برنامه تحقق عدالت، ایجاد همبستگی اجتماعی، ایجاد شورونشاط مردمی، کشف استعدادهای پنهان، تقویت کار گروهی، ایجاد کارآفرینی و اشتغال‌زایی، کنشگری اجتماعی، در این مناطق و از همه مهم‌تر امیدبخشی در دل مردم و نگاه خوش‌بینانه به آینده است.

*حال بیشتر به این سخن آشنا پی‌ می‌بریم که «کارها را به خود مردم بسپارید» یعنی چه؟

محلات کرناچی، حکمت‌آباد، چم بشیر، ملاحسینی، چمن، مرادآباد، رسالت، پرواز و باغ نی که همه از محلات حاشیه‌نشین و کم‌برخوردار هستند محلاتی بودند که با امید به پیروزی و فردای بهتر در این مسابقه حضور پیدا کردند.

در بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری امید و نگاه خوش‌بینانه به آینده را کلید اساسی همه قفل‌ها می‌دانند و می‌فرمایند: در خود و دیگران نهال امید به آینده را پرورش دهید.

تحقق عدالت را در جامعه جزء ضروریات بوده و غفلت از قشرهای نیازمند حمایت و تبعیض در توزیع منابع و امکانات و توجهات رو ممنوع است و برای اجرای شایسته‌ی عدالت، چشم امید به جوان‌های مؤمن و انقلابی و دانا و کاردان دارند.

سعید رضایی دبیر عصر جدید محلات در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در کرمانشاه می‌گوید: ایده برگزاری عصر جدید محلات با نظر حلقه‌های میانی هم‌اندیشی اجتماعی هما صورت گرفته است.

* اطلاعیه مرحله مقدماتی عصر جدید محلات کرمانشاه


وی افزود: مسابقه عصر جدید محلات در سه مرحله مقدماتی، نیمه‌نهایی، نهایی برگزار شد که مرحله مقدماتی آن در محلات برگزار شد که درمجموع 573 اجرا به دبیرخانه مسابقه محلات ارسال شد. از بین آثار ارسالی به دبیرخانه مرحله مقدماتی مسابقه 110 اجرا به دبیرخانه عصر جدید ارسال شد که با پایش و ادغام برخی از اجراها، تعداد 65 اجرا در این مرحله به رقابت پرداختند.

 


دبیر عصر جدید محلات حضور اجراها در مرحله نیمه‌نهایی ایجادکننده تحول عظیمی و نشاط در محلات به‌ویژه محلات حاشیه‌نشین و شرکت‌کنندگان دانست و مطرح کرد: در مرحله نهایی با کنشگری شرکت‌کنندگان برای جمع‌آوری رأی این نشاط به خارج محله، حتی استان و کشوری انتقال خواهند داد.

*اطلاعیه مرحله نیمه‌نهایی عصر جدید محلات کرمانشاه


وی در خصوص کیفیت مرحله نیمه‌نهایی این مسابقه عصر جدید محلات ادامه داد: در مرحله نیمه‌نهایی تعداد شرکت‌کنندگان 267 نفر بودند که در قالب 31 رشته روزهای 12 و 13 بهمن‌ماه در سالن انتظار به رقابت پرداختند.

رضایی ضمن بی‌نظیر خواندن تنوع رشته‌های شرکت‌کنندگان بیشترین اجراها به ترتیب در رشته‌های گروه ورزشی با 13 اجرا، گروه سرود با 10 اجرا، مداحی با 6 اجرا و مابقی در اجراهای گویندگی، شعرخوانی، بازی فکری، طراحی و ... عنوان کرد.


وی ضمن اشاره به این‌که پرونده مرحله نیمه‌نهایی با 20 اجرای برتر که توسط داوران مشخص شد بسته شد، اذعان کرد: از این 20 اجرای مشخص‌شده، اجراهایی در مرحله نهایی راه خواهند یافت که توسط مردم اجرای آن‌ها موردپسند واقع شود.

سعید رضایی تعیین‌کننده و انتخاب‌کننده اجراهای برتر و راه‌یافته به مرحله نهایی را خود مردم عنوان کرد و گفت: مردم می‌توانند تا روز 4 اسفند در بستر صفحه مجازی طراحی‌شده توسط دبیرخانه عصر جدید محلات به آدرس https://asrejadidemahalat.ir مراجعه کرده و اجراهای برتر نیمه‌نهایی را دیده و در صورت پسندیدن اجرا رأی بدهد. یکشنبه 6 اسفندماه در 15 شعبان مصادف با سالروز ولادت امام مهدی (عج) دریکی از سالن‌های استان نسبت اجراهای برتر و موردپسند از دید مردم، با حضور شرکت‌کنندگان و عموم مردم اعلام خواهد شد که به سه اجرا برتر جوایز نقدی و هدیه تقدیم خواهد شد.


مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، پیروزی انقلاب اسلامی را آغازگر عصر جدید عالم دانسته و می‌فرمایند: انقلاب اسلامی ایران، باقدرت و شکوه پا به میدان نهاد؛ چهارچوب‌ها را شکست؛ کهنگی کلیشه‌ها را به رخ دنیا کشید؛ دین و دنیا را در کنار هم مطرح کرد و آغاز عصر جدیدی را اعلام نمود و آرمان بزرگش ایجاد تمدّن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمیٰ (ارواحنافداه) است.

پایان پیام/ 3851

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول