اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

نقشه راه صندوق بازنشستگی باید تنظیم شود

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشور گفت: بنده انتظار دارم که مؤسسه راهبردی بازنشستگی بتواند نقشه راه صندوق را نه تنها بلکه دولت را در حوزه بازنشستگی و در حوزه سالمندی تهیه و تنظیم کند.

نقشه راه صندوق بازنشستگی باید تنظیم شود

به گزارش گروه رفاه اجتماعی خبرگزاری فارس، مهدی مسکنی مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشور در برنامه رونمایی از کتاب تغییرات سنی و سالخوردگی اظهار داشت: بنده انتظار دارم که مؤسسه راهبردی بازنشستگی بتواند نقشه راه صندوق را نه تنها بلکه دولت را در حوزه بازنشستگی و در حوزه سالمندی تهیه و تنظیم کند.

وی در خصوص مقایسه تطبیقی با سایر کشورها گفت: در کشورهای ژاپن یا کره صندوق‌های تکمیلی بازنشستگی وجود دارد یعنی هر فرد ژاپنی هم‌زمان عضو ۲ تا ۴ صندوق است و به عبارتی فقط عضو یک صندوق نیست.

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشور با اشاره به لزوم راهبردی جدید در حوزه بازنشستگی گفت: ما در ایران فقط صندوق بازنشستگی کشوری یا تأمین اجتماعی یا فولاد داریم ولی در ژاپن افراد می‌توانند در هر سه صندوق دیگر به غیر از صندوق اصلی پرداخت داشته باشند و از خدمات رفاهی آن استفاده کنند و حتی نرخ آن خدماتی که دریافت می‌کنند و میزان رضایتمندی بسیار متفاوت‌تر از جایی است که تک صندوقی اداره می‌شود.

مسکنی ادامه داد: این مؤسسه نقش جدی در تفکیک، احیا و حتی در احصاء روش‌های مختلفی که دنیا در حال اجرای آن است رو به رو می‌شود و کار را جلو می‌برد.

وی در پایان گفت: امیدواریم که بتوانیم کارنامه خوبی را در صندوق بازنشستگی ایجاد بکنیم همچنین امام با ۶۳ سالگی که ما به آن سن بازنشستگی می‌گوییم توانستند انقلاب بزرگی را انجام بدهند و در کل سن بازنشستگی سن تمام شدن نیست بلکه سن استفاده از تجربیات است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول