اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

نسبت هزینه تغذیه به کل معیشت خانواده در شهر 24 درصد است

رئیس موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی گفت: نسبت هزینه تغذیه به کل معشیت خانوار در حوزه شهری ۲۴ درصد و روستایی ۳۷ درصد است، این آمار برای کشورهای توسعه یافته ۹ تا ۱۴ درصد است.

نسبت هزینه تغذیه به کل معیشت خانواده در شهر 24 درصد است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، قدیر رجب زاده امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته جهانی صنعت غذا در موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی برگزار شد، نقش غذای سالم برای جلوگیری از بیماری‌ها را بسیار مهم دانست و اظهار کرد: نسبت هزینه تغذیه به کل معشیت خانوار در حوزه شهری ۲۴ درصد و روستایی ۳۷ درصد است، این آمار برای کشورهای توسعه یافته ۹ تا ۱۴ درصد است.

وی امنیت غذایی، دسترسی اقتصادی به تامین غذا و سلامت آن را از ارکان اساسی در صنعت غذا برشمرد و بر توجه به دسترسی اقتصادی به‌منظور تامین غذا در شرایط مود تاکید کرد.

رئیس موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی توجه به ضایعات مواد غذایی، تمرکز روی مواد اولیه و جیره های غذایی را سه محور اساسی در بحث امنیت غذای خواند و یکی از اهداف مهم این موسسه را جلوگیری از ضایعات زیاد و طولانی مدت مواد غذایی دانست.

رجب‌زاده با بیان اینکه در شرایطی هستیم که بسیاری از مواد غذایی باید از واردات تامین شود، تصریح کرد: بنابراین همکاران‌ من در این مؤسسه تلاش کردند تا از منابع بومی بهترین استفاده را کنند تا در آینده‌ای نزدیک در کشور کمتر به واردات مواد غذایی وارداتی وابستگی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: در بحث جیره‌های غذایی، برای همه سنین مطالعات و تحقیقاتی انجام شده که نشان داده شد متأسفانه جیره های غذایی نمونه هایی بودند که از کشورهایی مانند آمریکا و روسیه بودند.

در ادامه این نشست معاون پژوهشی موسسه علوم و صنایع غذایی خاطرنشان کرد: جیره‌های غذایی با هدف افزایش تمرکز برای کودکان و نوجوانان در حال رشد و با این هدف که در شرایط بحران بتوانیم مواد غذایی مشخص را در کوتاه‌ترین زمان به مردم برسانیم، مورد توجه موسسه قرار گرفت.

ابوالفضل پهلوان‌لو با تاکید بر اینکه سند این جیره‌های غذایی هنوز نهایی نشده است، ادامه داد: بعضی مواقع آلاینده‌هایی به غذا وارد می‌شود که سلامت انسان را به خطر می‌اندازد، بنابراین معتقدیم این آلاینده‌ها باید حذف شود و توصیه‌هایی را به صنعت و کشاورزان بیان می‌کنیم تا آن‌ها ارائه مواد غذایی به جامعه را با رعایت نکات لازم تحویل دهند.

معاون پژوهشی موسسه علوم و صنایع غذایی خاطرنشان کرد: غذاهای ما حکم پیشگیری دارد، شاید با غذا نتوانیم بیماری‌هایی مانند کرونا را درمان کنیم، اما می‌توانیم پیشگیری کنیم.

انتهای پیام/ 70071

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول