اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

دورکاری به معنای تعطیلی نیست/ تجمع‌ها به حداقل برسد

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، بودجه و تحول اداری استانداری سمنان گفت: زیرساخت‌های دورکاری در این استان باید فراهم شود و دورکاری به معنای تعطیلی نیست.

دورکاری به معنای تعطیلی نیست/ تجمع‌ها به حداقل برسد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حسن سعدالدین صبح امروز در جلسه ویدئوکنفرانسی رابطان بازرسی کرونا از دستگاه‌های اجرایی استان، شهرستان‌ها، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و شهرداری‌های سمنان اظهار کرد: بازرسی‌ها برای جلوگیری از هرگونه تجمع در اماکنی که بر اساس قانون باید تا اطلاع بعدی بسته باشند، با تلاش فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی و نظارتی افزایش یابد.

او گفت: برای مدیریت و مقابله با کرونا ویروس همه ما باید تلاش کنیم تا تجمع‌ها به حداقل برسد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، بودجه و تحول اداری استانداری سمنان اضافه کرد: تبلیغات غیررسمی انتخابات با برگزاری دورهمی اگرچه این کار بر اساس قانون انتخابات غیرقانونی است، به‌صورت خانوادگی، جمعی، قبیله‌ای و... در حال انجام بوده و از نظر ستاد ملی و استانی مدیریت مقابله با کرونا ویروس، برگزاری جلسات با حضور تعداد نفرات هرچند معدود هم ممنوع است.

سعدالدین افزود: از ظرفیت بسیج برای بازرسی و نظارت‌ها در بخش‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی برای مدیریت مقابله با کرونا استفاده شود و  فرمانداری‌ها در انجام بازرسی‌ها از ظرفیت نیروی انسانی دستگاه‌های اجرایی بهره ببرند.

او گفت: بازرسی و نظارت تنها بررسی تخلف‌ها نیست؛ بلکه اگر بخشی از اقشار جامعه در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی خوب اقدام کردند، تقدیر شوند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، بودجه و تحول اداری استانداری سمنان اضافه کرد: مدیران در انجام دورکاری کارکنان خود در ادارات دقت نظر داشته باشند و مدیران حق ندارند به بهانه تکمیل نبودن چارت نیروی انسانی، کارکنان خود را به دورکاری نفرستند.

سعدالدین گفت:  بر اساس قانون در مناطقی که از نظر رنگ‌بندی شیوع کرونا ویروس در وضعیت قرمز دارند، در ادارات ضرور تا ۵۰ درصد و در ادارات غیر ضرور تا ۷۰ درصد نیروی انسانی به دورکاری فرستاده شوند.

او بیان کرد: زیرساخت‌های دورکاری فراهم شود و دورکاری به معنای تعطیلی نیست. اولویت دورکاری در ادارات برای افراد سالخورده، دارای بیماری و همچنین افرادی که فرزند خردسال دارند و خانم‌های باردار است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، بودجه و تحول اداری استانداری سمنان افزود: در انجام فرایند قانون رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، تفسیر قانون معنا ندارد و مدیران از تفسیر قوانین ابلاغی ستاد مدیریت مقابله با کرونا ویروس خودداری کنند.

انتهای پیام/۷۴۰۰۲/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول