اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

اختصاص ۵۶ میلیارد تومان برای تکمیل تصفیه‌خانه و شبکه جمع‌آوری فاضلاب اسلامشهر

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: از محل اعتبارات طرح رفع بوی نامطبوع مسیر فرودگاه امام خمینی(ره) مبلغ ۵۶ میلیارد تومان به بحث تکمیل تصفیه‌خانه و شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهرستان اسلامشهر تخصیص داده شده که امیدواریم این پروژه هر چه سریع‌تر تکمیل شود.

اختصاص ۵۶ میلیارد تومان برای تکمیل تصفیه‌خانه و شبکه جمع‌آوری فاضلاب اسلامشهر

 به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، مسعود شفیعی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران عصر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی، توسعه و اقتصاد مقاومتی شهرستان اسلامشهر در محل سالن همایش‌های فرمانداری، اظهار کرد: رشد و توسعه استان تهران در عرصه‌های مختلف، نقش اساسی و بی‌بدیلی در رشد و توسعه کشور داشته و باید به تهران فراتر از یک استان نظر داشت.

وی با اشاره به اینکه مقوله توسعه، باید همه‌جانبه باشد، گفت: تنها با نوشتن یک سند و تدوین یک برنامه مکتوب نمی‌توان به توسعه متوازن در کشور دست یافت که اگر همدلی، همبستگی، همراهی، رصد میدانی و آسیب‌شناسی از مسائل وجود نداشته باشد رشد و توسعه دست یافتنی نیست.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران با تأکید بر تشکیل جلسات هم‌اندیشی، بیان کرد: تشکیل جلسات هم‌اندیشی و هم‌فکری همه دستگاه متولی و صاحب نظر، بخشی از فرآیند توسعه است، توسعه امر بخشی نیست، با نگاه بخشی نمی‌توان به توسعه متوازن دست یافت، اگر دید فرابخشی و فرامنطقه‌ای نداشته باشیم، نمی‌توانیم امیدی به توسعه کشور داشته باشیم.

شفیعی با اشاره به ویژگی‌های شهرستان اسلامشهر در عرصه‌های اقتصادی، صنعتی، اجتماعی و فرهنگی، تأکید کرد: شهرستان اسلامشهر در عرصه‌های مختلف دارای پتانسیل‌ها و استعدادهای ویژه و بالقوه‌ای است و با توجه به این ویژگی‌ها،باید مسائل این شهرستان نیز به شکل فرا شهرستانی و استانی و ملی دیده شود.

وی نخستین دغدغه در توسعه و رشد شهرستان‌ها، را بازنگری در نظامات مدیریتی درسطح شهرستان‌ها دانسته و گفت: چالش مشکلات اعتباری، برنامه‌ریزی، عدم هماهنگی بین بخشی، به هم ریختگی‌های بین دستگاهی، نظامات تعریف شده، ظرفیت‌ها و مشکلات استان تهران، راهبری مسائل شهرستان‌ها و غیره از جمله بحث‌هایی است که باید برای رفع آن‌ها برنامه‌ریزی اساسی انجام گیرد که در این زمینه کار پژوهشی و کارشناسی در بخش اداری اجرایی و مدیریتی در حال انجام است که به زودی با جمع‌بندی نتایج حاصله واقدامات لازم شاهد تحولاتی خواهیم بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران اظهار کرد: شهرستان اسلامشهر با توجه به شرایط و موقعیت سرزمینی و جایگاه اجتماعی و سیاسی آن نسبت به آنچه که است باید ارتقاء یابد و در این زمینه در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اقداماتی در حال انجام است.

شفیعی از تخصیص  اعتبار ۲۵ میلیارد تومانی و افزایش اعتبارات تملک دارایی و سرمایه شهرستان اسلامشهر خبر داد و افزود: با توجه به محدودیت‌های قانونی در جابه‌جایی فصول اعتبارات اجازه تعریف پروژه جدید هم وجود ندارد؛ اولویت ما شهرستان‌هایی است که پروژه فعال و رو به اتمام دارند که اعتبارات لازمه اختصاص یابد و ضمن تکمیل پروژه مانع از صرفه‌جویی از هدر رفت منابع شویم.

وی با تأکید بر تخصیص اعتبارات مورد نیاز از منابع مختلف و در اختیار پروژه‌ها برای برخی شهرستان‌ها، خاطرنشان کرد: از محل اعتبارات طرح رفع بوی نامطبوع مسیر فرودگاه امام خمینی(ره) مبلغ ۵۶ میلیارد تومان به بحث تکمیل تصفیه‌خانه و شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهرستان اسلامشهر تخصیص داده شده که امیدواریم این پروژه هر چه سریع‌تر تکمیل شود.

 اهمیت و ضرورت ایجاد یک شهرک صنعتی قانونی در اسلامشهر

در ادامه این جلسه مسعود مرسلپور فرماندار شهرستان اسلامشهر با ارائه گزارشی از توانمندی‌ها،ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهرستان اسلامشهر، اظهار کرد: شهرستان اسلامشهر با بیش از ۲۵ هزار واحد صنفی فعال دارای مجوز، فعالیت ده‌ها کارخانه و کارگاه تولیدی و صنعتی کوچک و بزرگ با جمعیت کارگری باِلغ بر ۱۰۰ هزار نفر و وجود ۸ لکه(ناحیه) صنعتی فاقد یک شهرک صنعتی و مصوب شهرک‌های صنعتی ایران است.

وی با تأکید بر اهمیت و ضرورت ایجاد یک شهرک صنعتی قانونی در اسلامشهر، عنوان کرد: علی‌رغم مشکلات  اقتصادی و تحریم‌ها در سطح شهرستان اسلامشهر با همت، درایت و مدیریت شورای تأمین، تاکنون به هیچ واحد صنعتی اجازه نداده‌ایم تعطیل شود و به دنبال این هستیم که با همکاری بانک‌ها وسازمان مدیریت وبرنامه‌ریزی اعتبارات مورد نیاز برای تأمین منابع مالی  این واحدهای صنعتی را فراهم کنیم.

انتهای پیام /۶۷۰۲۱/گ۱/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول