اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با روز جهانی صنایع دستی

نمایشگاه صنایع دستی در 4 شهرستان استان زنجان برپا می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: همزمان با روز جهانی صنایع دستی نمایشگاه صنایع دستی در چهار شهرستان استان زنجان برپا می‌شود.

نمایشگاه صنایع دستی در 4 شهرستان استان زنجان برپا می‌شود

سعید حسنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: نمایشگاه صنایع دستی استان در شهرستان‌های طارم، ابهر، خرم‌دره و خدابنده برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در نمایشگاه صنایع دستی آثار بومی و اصیل هنرمندان شهرستان‌های مذکور به نمایش گذاشته می‌شود، خاطرنشان کرد: برگزاری اردو و تور یک روزه برای صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی شهرستان خدابنده به منظور بازدید از جاذبه‌های استان از جمله موزه‌های شهر زنجان از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای اجرا در هفته صنایع دستی است.

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه بازدید از کارگاه‌های صنایع دستی در شهرستان‌های زنجان و خدابنده از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده معاونت صنایع دستی استان زنجان همزمان با روز جهانی صنایع دستی است، اضافه کرد: در این بازدید که با حضور مسئولان استانی از کارگاه‌های فعال صنایع دستی صورت می‌گیرد، هدایایی نیز به صنعتگران فعال اهدا می‌شود.

وی به برگزاری جشنواره و نمایشگاه بین‌المللی تخصصی و صادراتی و همایش پاسداشت هنرمندان برتر در تهران اشاره کرد و افزود: تعدادی از هنرمندان فاخر و صنعتگر استان زنجان در این جشنواره و نمایشگاه حضور دارند.

حسنی تصریح کرد: از غلامعلی رضایی هنرمند و صنعتگر رشته چاروق‌دوزی به عنوان هنرمند برتر استان زنجان در همایش پاسداشت هنرمندان برتر تهران تقدیر می‌شود.

وی با بیان اینکه هشت نفر از هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی استان زنجان در جشنواره و نمایشگاه بین‌المللی تخصصی و صادراتی تهران، غرفه برای فروش صنایع دستی بومی استان دایر می‌کنند، ادامه داد: چهار غرفه ویژه چاقوسازی، یک غرفه ویژه معرق منبت، یک غرفه ویژه چاروق‌دوزی، یک غرفه ویژه ملیله‌کاری و یک غرفه نیز ویژه معرق‌کاری در این نمایشگاه دایر می‌شود.

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه پنج نفر هنرمند در نمایشگاه و جشنواره بین‌المللی تهران ورک‌شاپ صنایع دستی برپا می‌کنند، اظهار داشت: ورک‌شاپ‌های صنایع دستی استان زنجان در این نمایشگاه شامل چاقوسازی، مسگری، ملیله‌‌کاری، چاروق‌‌دوزی و قلم‌زنی روی مس می‌شود.

وی یادآور شد: رحیم ابراهیمی، فرخ ملکی، روح‌الله صفدری، برات علی ملکی، عبدالمجید محرر، محسن یزدان‌‌شناس، اصلان ابراهیمی، وحید شب‌‌بویی‌‌جم و حاجیه بانو‌احمدی در رشته‌های نمدمالی، سفالگری، چاقوسازی، ملیله‌کاری، ساز‌سازی و بافتنی‌های سنتی در نمایشگاه و جشنواره بین‌المللی تهران حضور پیدا می‌کنند.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول