اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آبفار کرمان خبر داد

اجرای همزمان 637 پروژه‌ آبرسانی روستایی در کرمان

خبرگزاری فارس: مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی استان کرمان گفت: در حال حاضر به طور همزمان در 637 روستای استان پروژه‌های آبرسانی در حال اجرا است و تا پایان شهریور ماه بیش از 140 روستای بالای 20 خانوار از آب سالم بهره‌مند می‌شوند.

اجرای همزمان 637 پروژه‌ آبرسانی روستایی در کرمان

 علی رشیدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جیرفت با اشاره به وجود 10 درصد از روستاهای کشور در استان کرمان اظهار داشت: در حال حاضر حدود 6 هزار روستا در کرمان وجود دارد که 2 هزار و 250 روستا بالای 20 خانوار جمعیت دارد.

وی افزود: از مجموع این روستاها، 634 روستا هنوز تأمین آب نشده که عمدتا هم در جنوب استان هستند.

کرمان؛ استان پیشتاز در مبادله توافقنامه

وی با بیان اینکه در حال حاضر اقدامات لازم در خصوص تامین آب 140 روستا در جنوب استان در حال انجام است، اظهار داشت: دی ماه سال گذشته مقارن با نخستین ماه فعالیت بنده در این شرکت، هنوز هیچ موافقت‌نامه‌ای مبادله نشده بود.

وی ادامه داد: اما با پیگیری‌هایی که انجام شد و با حمایت استانداری، توانستیم موافقت‌نامه‌ها را که حتی برخی از آن ملی بود، مبادله کنیم.

رشیدی گفت: کرمان نخستین استانی بود که توانست در کشور این اقدام را انجام دهد و پس از مبادله موافقت‌نامه‌ها کار برگزاری مناقصات آغاز شد.

وی با اشاره به سه برابر شدن اعتبارات استان کرمان در حوزه آبرسانی روستایی طی سال 90 اظهار داشت: مجموع اعتبارات ما در سال گذشته 79 میلیارد تومان بود که از این میزان 66 میلیارد تومان تأمین شد.

تجمیع پروژه‌ها و انتخاب پیمانکاران مجرب

وی سپس به وضعیت پروژه‌های آبرسانی روستایی در شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: پیش از این کار به این صورت پیگیری می‌شد که پروژه‌ها در اختیار شهرستان‌ها قرار می‌گرفت اما چون پیمانکاران محلی تجربه کافی نداشته از طرفی حجم کار بالا بوده و نیروی انسانی مجرب هم در دسترس نبود کار به شکل مطلوبی پیش نمی‌رفت.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان کرمان افزود: البته انجام کار توسط پیمانکاران محلی از دید ما اقدام شایسته‌ای است اما این نکته مورد توجه بوده که باید پیمانکاری مجرب باشد تا بتواند مسائل فنی، اجرایی و اداری را به خوبی رعایت کند.

وی ادامه داد: بر همین اساس پروژه‌ها را تجمیع کرده و سپس مناقصات عمومی را برگزار کردیم تا شرایط برای حضور پیمانکاران با تجربه فراهم شود.

برگزاری87 مناقصه طی سه ماه

وی با اشاره به برگزاری 87 مناقصه عمومی طی مدت سه ماه در آبفار استان کرمان اظهار داشت: از این مناقصات هم استقبال بسیار خوبی شده تا جایی که در نخستین مناقصه 26 پیمانکار شرکت داشت.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان کرمان افزود: همچنین توانستیم با پیگیری‌ها و مذاکرات متعدد از اعتبارات بند «ر» نیز برای استان مبلغی را جذب کنیم.

وی ادامه داد: با این اعتبارات، حجم بالایی از کار در سراسر استان کرمان آغاز شد.

وی گفت: همچنین با توجه به تأکید ویژه ما بر رعایت کیفیت در پروژه‌ها، برای نخستین بار در آبفار استان کرمان برای طرح‌های آبرسانی مشاور ناظر انتخاب کردیم.

ارزیابی مستمر پروژه‌ها توسط ناظران و مشاوران

رشیدی افزود: 13 مهندس عمران به عنوان ناظر مقیم کارگاهی و دو مشاور یکی برای شهرستان‌های شمالی و دیگری در جنوب به کار گرفته شد.

وی با اشاره به ارزیابی مستمر پروژه‌ها از سوی مشاوران و همچنین نظارت مداوم معاونت فنی شرکت آبفار استان کرمان بیان داشت: در حال حاضر در تمام شهرستان‌ها، پروژه‌های آبرسانی روستایی از درصد پیشرفت فیزیکی بالایی برخوردار هستند.

آبرسانی همزمان به 637 روستا در کرمان

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان کرمان با بیان اینکه در حال حاضر به طور همزمان در 637 روستا در سراسر استان کرمان پروژه‌های آبرسانی در حال اجرا و انجام است، گفت: تا پایان شهریور ماه جاری بیش از 140 روستای بالای 20 خانوار از آب سالم و بهداشتی بهره‌مند می‌شوند.

اجرای 34 پروژه آبرسانی روستایی در جیرفت

وی به وضعیت آبرسانی به روستاهای شهرستان جیرفت اشاره کرد و اظهار داشت: در شهرستان جیرفت 34 پروژه آبرسانی با اعتباری معادل 5 میلیارد و 800 میلیون تومان در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه از این میزان اعتبار، 4 میلیارد و 800 میلیون تومان تخصیص یافته، گفت: بیشتر پروژه‌ها تعیین تکلیف شده و 100 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

پیشرفت فیزیکی 70 درصدی پروژه‌های عنبرآباد

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان کرمان در زمینه وضعیت آبرسانی به روستاهای عنبرآباد نیز اظهار داشت: سطح بهره‌مندی روستاییان این شهرستان از 48 درصد به 65 درصد خواهد رسید که این افزایش در طول تاریخ فعالیت آبفار بی‌نظیر است.

وی با بیان اینکه حجم کار در این شهرستان بسیار بالا است، گفت: دو پیمانکار بزرگ 31 پروژه با حدود 5 میلیارد تومان اعتبار را در این منطقه اجرا می‌کنند.

رشیدی افزود: بیشتر پروژه‌ها نیز بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا پایان شهریورماه به اتمام می‌رسد.

انتهای پیام/ب10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول