اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر ثبت آثار ملی سازمان میراث فرهنگی خبر داد

کرمانشاه از استان‌های پیشگام‌ در ثبت آثار ملی

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت آثار ملی سازمان میراث فرهنگی کشور گفت: 2 هزار پرونده ثبتی استان کرمانشاه نشان‌دهنده این است که کرمانشاه از پیشگام‌ترین و موفق‌ترین استان‌ها در ثبت آثار ملی است.

کرمانشاه از استان‌های پیشگام‌ در ثبت آثار ملی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، آتوسا مومنی در جلسه چهارمین جلسه کارگروه میراث فرهنگی و گردشگری استان که با حضور استاندار در سالن شهدای دولت برگزار شد، اظهار کرد: استان کرمانشاه نزدیک به 4 هزار اثر تاریخی و فرهنگی ارزشمند دارد که 2 هزار آن واجد شرایط ثبت و در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

مومنی تصریح کرد: 2 هزار پرونده ثبتی استان کرمانشاه نشان‌دهنده این است که کرمانشاه از پیشگام‌ترین و موفق‌ترین استان‌ها در ثبت آثار ملی است. کرمانشاه در ثبت تپه محوطه بالاترین آمار ثبت ملی دارد.

مدیرکل ثبت آثار ملی سازمان میراث فرهنگی‌، صنایع‌دستی و گردشگری کشور با اشاره به مجموعه طاقبستان، خاطرنشان کرد: طاقبستان نامزد ثبت جهانی است و به عنوان میراث جهانی مطرح است و استان کرمانشاه در آستانه دومین ثبت جهانی آثار خود با افزوده شدن طاقبستان است لذا باید شرایط ثبت جهانی آن را هرچه زودتر فراهم کنیم.

وی در ادامه با اشاره به غار قوری‌قلعه در پاوه، اظهار کرد: غار قوری‌قلعه نیز در لیست نامزدهای ثبت جهانی کشور به عنوان آثار طبیعی است که باید شرایط این ثبت جهانی را فراهم آوریم.

مومنی با بیان اینکه میراث معنوی در کرمانشاه مغفول مانده است‌، خاطرنشان کرد: برای ثبت جهانی آثار معنوی استان کرمانشاه باید تلاش کرد چراکه هنوز محصولی از سوی کرمانشاه برای ثبت معرفی نشده است.

وی قلعه یزدگرد و غار پروا را از آثار دیگری برشمرد که برای ثبت جهانی در لیست و فهرست موقت ثبت آثار قرار دارد.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول