اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس میراث فرهنگی گچساران خبر داد

اختصاص یک میلیارد ریال به مرقد مطهر بی‌بی‌ حکیمه(س)

خبرگزاری فارس: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گچساران از اختصاص یک میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت‌های مرقد مطهر امامزاده بی‌بی حکیمه(س) خبر داد.

اختصاص یک میلیارد ریال به مرقد مطهر بی‌بی‌ حکیمه(س)

مسعود میرپورزاده ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: این شهرستان دارای موقعیت‌ها و ویژگی‌های بسیار خوبی از نظر تاریخی، طبیعی و فرهنگی است.

وی بیان داشت: وجود امامزادگان و به ویژه مرقد مطهر بی‌بی حکیمه(س) دختر بلافصل امام موسی کاظم(ع) و مکان‌های زیارتی دیگر سبب شده این شهرستان در طول سال و به ویژه در نیمه دوم سال و ایام نوروز میزبان هزاران زائر و گردشگر باشد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گچساران با اشاره به لزوم تسریع در بازسازی حرم بی‌بی حکیمه(س) خاطرنشان کرد: بی‌بی حکیمه خاتون(س) فرزند بلافصل امام موسی‌کاظم(ع) بوده و باید به عنوان قطب فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد مورد توجه ویژه قرار گیرد.

میرپورزاده با اشاره به اینکه سالانه هزاران زائر از سراسر کشور و از کشورهای حوزه خلیج فارس برای زیارت حرم مطهر بی‌بی حکیمه(س) به گچساران سفر می‌کنند، گفت: خدمات‌رسانی به این حرم مطهر باید به نحو مطلوبی صورت گیرد.

وی با اشاره به اختصاص اعتبار یک میلیارد ریالی برای توسعه زیرساخت‌های این حرم مطهر تصریح کرد: این اعتبار از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و دو درصد نفت و توسط اداره میراث فرهنگی گچساران تأمین شده است.

آغاز عملیات ادامه توسعه زیرساخت‌های مرقد امامزاده اسماعیل(ع)

میر‌پور‌زاده ابراز داشت: این اعتبار در زمینه امور رفاهی و خدماتی برای رفاه حال زائران هزینه می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گچساران با بیان اینکه این اداره تعامل و همکاری خوبی با اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان دارد، ادامه داد: پروژه توسعه زیرساخت‌ها در مرقد مطهر امامزاده اسماعیل(ع) گچساران نیز از دیگر پروژه‌های در دست اقدام میراث فرهنگی است.

میرپورزاده افزایش کمی و کیفی خدمات‌رسانی به زائران امامزادگان را وظیفه همه مسئولان دانست و بر لزوم توجه به ایجاد زیرساخت‌های رفاهی در مرقد مطهر امامزادگان تأکید کرد. 

به گزارش فارس، امامزاده بی‌بی حکیمه(س) دختر بلافصل امام موسی کاظم(ع) و خواهر حضرت امام رضا(ع) است که مرقد مطهر ایشان در 80 کیلومتری جنوب غربی گچساران واقع شده است.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول