اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف توسعه گردشگری

شیراز میزبان همایش تخصصی گردشگری نوروز می‌شود

خبرگزاری فارس: به منظور پاسداشت فرهنگ‌ها و آیین‌های نوروزی، تعمیم زیرساخت‌های فرهنگی و توسعه گردشگری فارس همایش تخصصی گردشگری نوروز در شیراز برگزار می‌شود.

شیراز میزبان همایش تخصصی گردشگری نوروز می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس، سرپرست امور گردشگری استان فارس اظهار اشت: این همایش تخصصی با همکاری بخش خصوصی برگزار می‌شود که شامل دو سخنرانی تخصصی و احیای فرهنگ سفره‌های هفت‌میم، سفره حضرت خضر، سفره هفت‌سین، ننه‌سرما با اجرای مراسم نمادین آن و پخت شیربرنج است.

امیرحسین حکمت‌نیا با اشاره به اینکه نوروز فرصتی است که گردشگر بیشتر در این استان بماند، گفت: مفهوم ما از نوروز اول تا 13 فروردین نیست بلکه مفهومی که از سده‌های دور نیز بر این باور بودند، یعنی از اسفند تا اردیبهشت ماه است.

وی با اشاره به این موضوع که فارس با داشتن 29 شهرستان دارای فرهنگ‌ها و آیین‌های متنوعی است، خاطرنشان کرد: منظور از سفره هفت‌میم سفره‌ای بوده که مردم قدیم شیراز پهن می‌کردند و شامل مرغ، ماهی، میگو، مسقطی، ماست، مویز و مدنی یا لیمو شیرین است و همچنین منظور از سفره حضرت خضر سفره‌ای بوده که با آیین قدس اسلام بسیار پیوند خورده و سفره دعا نوشته‌ای که برای رسیدن خیر به اموات پهن می‌کردند و شامل فرنی، کلوچه و مسقطی، شکرپلو، سوهان، شوید باقلا، قوتک، حلوا شکری، سبزی، شمع، گندم، سکه و کاچی بابونه است.

این همایش ساعت 15 و 14 اسفند ماه جاری در تالار شهید دستغیب مجتمع فرهنگی تفریحی جهاد دانشگاهی واقع در خیابان ساحلی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2448/ن/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول