اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل عنوان کرد

سرمایه‌گذاری 2 هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در گردشگری اردبیل

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حوزه گردشگری استان اردبیل بیش از 2 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کردند.

سرمایه‌گذاری 2 هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در گردشگری اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد در مراسم پایانی جشنواره زمستانی در سرعین اظهار داشت: بخش عمده‌ای از جذب این سرمایه‌گذاری‌ها در شهر سرعین به عنوان قطب و کانون گردشگری کشور بوده و بخش دیگری نیز در 9 شهرستان دیگر استان اردبیل اتفاق افتاده است.

وی جذب این میزان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را یک ظرفیت ممتاز در به فعلیت رساندن توانمندی‌های گردشگری این استان به عنوان دومین حوزه توسعه‌ای اعلام کرد و افزود: 20 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در قالب ساخت اماکن اقامتی و پذیرایی، بهسازی و توسعه آبگر‌م‌های معدنی و همچنین ایجاد مراکز تفریحی و توریستی در سال‌های اخیر نشان‌دهنده حمایت ویژه دولت از صنعت توریست و گردشگری است.

وی یکی از مزایای گردشگری در این استان را حضور گردشگران خارجی به ویژه از کشورهای همسایه آذربایجان و آسیای میانه اعلام کرد و گفت: ما نباید این ظرفیت را بلااستفاده به حال خود رها کنیم و یا در بهره‌برداری از آن قصور داشته باشیم چرا که بخش عظیمی از گردشگری ما امروز برگرفته از توسعه توریسم خارجی و توجه به طبیعت‌گردی، توریسم‌درمانی و آب‌درمانی‌هاست.

استاندار اردبیل برگزاری چنین جشنواره‌هایی را در فصل‌های غیر پیک گردشگری یک حرکت مقبول و حایز اهمیت توصیف کرد و افزود: قله سر به فلک کشیده سبلان از نظر زیبایی، زیباترین قله کشورمان است که نباید این برجستگی و زیبایی‌ها در رونق طبیعت‌گردی و اکوتوریسم نادیده گرفته شود.

وی وجود آب‌های گرم در سرعین، مشگین‌شهر، خلخال و نیر را دیگر ظرفیت ممتاز گردشگری استان برشمرد و ابراز داشت: وجود 80 آبگرم معدنی با خواص مختلف می‌تواند یک وجهه ممتاز برای گردشگری استان اردبیل باشد به شرط آن که بتوانیم با جذب گردشگران و حمایت از آنها این ظرفیت را احیا کرده و به بازسازی و بهسازی آنها کمک کنیم.

این مسئول وجود جنگل بکر و طبیعی فندقلو، جنگل‌‌های کوثر و خلخال، زیبایی‌های دشت مغان، دامنه سبلان و همچنین بهترین فضاهای گردشگری مشگین‌شهر با آبگرم‌های بی‌نظیر شابیل و قوتورسویی را یک ظرفیت پنهان اما قابل سرمایه‌گذاری توصیف کرد.

نیکزاد بیان داشت: ما می‌توانیم با برگزاری جشنواره‌های زمستانی در سایر مناطق این زیبایی‌ها را به ظهور و بروز برسانیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل وجود 2 هزار و 800 اثر تاریخی با محوریت و مرکزیت بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی را بی‌نظیر توصیف کرد و افزود: در راستای افزایش درآمد و اشتغالزایی بیشتر می‌توانیم ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری را ارتقا بخشیم.

استاندار اردبیل در پایان اظهار داشت: حمایت نامحدود از سرمایه‌گذاران یکی از سیاست‌های اصلی ماست چرا که معتقدیم گردشگری این استان به عنوان دومین محور توسعه با این حرکت می‌تواند درآمد‌زایی و اشتغالزایی بیشتری را زمینه‌ساز شود.

انتهای پیام/62001/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول