اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

در اعتراض به ناپدید شدن 43 دانش‌آموز

معترضین مکزیکی راه‌های ارتباطی به پایتخت را بستند

معترضین مکزیکی بار دیگر در اعتراض به حادثه ناپدید شدن 43 دانش‌آموزان، یکی از اتوبان‌ها که پل ارتباطی «مکزیکوسیتی» پایتخت این کشور با «آکاپولکو» واقع در ایالت «گررو» می‌باشد را مسدود کردند.

معترضین مکزیکی راه‌های ارتباطی به پایتخت را بستند

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین به نقل از «ال‌اونیورسال»، دانش‌آموزان و معلمان مکزیکی در اعتراض به ناپدید شدن 43 دانش‌آموز عادی مدرسه «آیوتسیناپا» در شهر «ایگوآلا» که 2 ماه از گم شدن آنها می‌گذرد، اتوبان «سول» در «چیلپانسینگو» واقع در ایالت جنوبی «گررو» را مسدود کردند.

تظاهرکنندگان به منطقه «پارادور دلمارکس» رسیدند و عبور و مرور از مسیری که پل ارتباطی «مکزیکوسیتی» پایتخت این کشور با «آکاپولکو» واقع در ایالت «گررو» می‌باشد را دشوار کردند.

دست کم 10 اتوبوس از معترضین به این منطقه آمدند و اکثر دانش‌آموزان و معلمان شرکت کننده در این تجمع به سازمان هماهنگ‌کننده دولتی کارکنان آموزش و پرورش «گررو» تعلق داشتند.

رسانه‌های محلی اعلام کردند برخی از دانش‌آموزان صورت‌های خود را پوشانده بودند؛ علاوه بر این، مقامات فدرالی نیز در فرودگاه «چیلپانسینگو» مستقر شده‌اند.

بین روزهای 26 و 27 سپتامبر (4 و 5 مهر 93)، پلیس «ایگوآلا» به سوی اتوبوس‌هایی که حامل دانش‌آموزان بود شلیک کرد که 6 نفر کشته شدند. یکی از آنها روی بدن خود نشانه‌های شکنجه نیز داشت و 17 تن دیگر زخمی شدند؛ 58 دانش‌آموز نیز ناپدید شدند و از این تعداد 15 نفر پیدا شده که یکی از آنها جان خود را از دست داده بود.

در نتیجه این اتفاقات، خشم جهانی نسبت به انفعال دولت ملی مکزیک و عدم پاسخگویی مناسب در خصوص حادثه ناپدید شدن دانش‌آموزان برانگیخته شده و طی 2 ماه اخیر، این کشور صحنه اعتراضات و تظاهرات‌های گسترده‌ای بوده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول