اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

والدین دانش‌آموزان ناپدید شده مکزیکی سردگم‌اند/شناسایی اجساد پیدا شده زمان‌بر است

بر اساس اظهارات والدین دانش‌آموزان ناپدید شده مکزیک، متخصصان پزشکی قانونی هنوز در حال انجام تحقیقات هستند و زمان انتشار نتیجه آزمایش تشخیص هویت اجساد این دانش‌آموزان نامشخص است.

والدین دانش‌آموزان ناپدید شده مکزیکی سردگم‌اند/شناسایی اجساد پیدا شده زمان‌بر است

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، بر اساس اظهارات والدین 43 دانش‌آموز ناپدید شده مدرسه «آیوتسیناپا» مکزیک، بررسی‌های متخصصین پزشکی قانونی اتریشی و آرژانتینی پیرامون تشخیص هویت اجساد این دانش‌آموزان هنوز تکمیل نشده و با گذشت بیش از 50 روز از این حادثه والدین آن‌ها همچنان منتظر هستند تا با انجام آزمایش تشخیص هویت (DNA) مطمئن گردند که اجساد پیدا شده در شهر «ایگوآلای» ایالت «گررو» متعلق به فرزندان ناپدید شده آن‌ها می‌باشد.

«ویدولفو روزالس» وکیل خانواده‌های دانش‌آموزان ناپدید شده طی مصاحبه‌ای با رادیو «فرمولا» مکزیک بیان کرد: 2 تیم مستقل پزشکی متشکل از متخصصان پزشکی قانونی اتریشی و آرژانتینی که در حال بررسی و شناسایی بقایای یافت شده در زباله‌دانی منطقه «سررو پوئبلو ویخو» هستند هنوز تاریخ انتشار تحقیقات نهایی خود را اعلام نکرده‌اند.

این 2 تیم پزشکی اتریشی و آرژانتینی پس از آن که خانواده‌های دانش‌آموزان ناپدید شده اعلام کردند که به تحقیقات دولت ملی مکزیک پیرامون این موضوع اعتماد ندارند برای انجام بررسی‌های لازم در این رابطه در نظر گرفته شدند.

پزشکان آرژانتینی در مکزیک در حال انجام بررسی‌های لازم هستند در حالی که متخصصان اتریشی در دانشگاه «اینسبروک» این کشور تحقیقات خود را انجام داده و به مکزیک ارسال می‌کنند.

«روزالس» در مصاحبه با رادیو «فرمولا» افزود: دانشگاه «اینسبروک» اتریش تاریخ دقیقی برای انتشار نتایج بررسی‌های متخصصان پزشکی قانونی خود در رابطه با پرونده دانش‌آموزان ناپدید شده ارائه نداده است؛ اما پزشکان آرژانتینی روز سه شنبه 25 نوامبر ( 4 آذر 93) اعلام کردند که 3 جسد از 30 جسد یافت شده در زباله‌دانی منطقه «سررو پوئبلو ویخو »متعلق به 43 دانش‌آموز ناپدید شده نمی‌باشد.

در روز 26 سپتامبر ( 4 مهر 93) پلیس محلی شهر «ایگوآلا» در ایالت «گررو» به چندین اتوبوسی که دانش‌آموزان مدرسه «آیوتسیناپا» در آن بودند شلیک کرد و موجب کشته شدن 3 دانش‌آموز و 3 فرد عادی شد؛ سپس به گفته مقامات، در این حادثه که شهردار شهر «ایگوآلا» نیز در آن دخیل بوده پلیس 43 دانش‌آموز این مدرسه را بازداشت و به باندهای قاچاق مواد مخدر تحویل دادند.

بر اساس گزارشات دادستانی کل مکزیک شهردار «ایگوآلا» و همسرش که به تازگی توسط پلیس مکزیک دستگیر شده‌اند در حادثه ناپدید شدن دانش‌آموزان مکزیکی مقصر هستند زیرا باندهای جنایتکار ایالت «گررو» توسط آن‌ها کنترل می‌شده است.

دولت ملی همچنین اعلام کرد که اجساد یافت شده در زباله‌دانی منطقه «سررو پوئبلو ویخو»، متعلق به دانش‌آموزان ناپدید شده است و اقدام جنایتکارانی را که مرتکب این جرم شده‌اند را به شدت محکوم کرد.

بازداشت‌شدگان پرونده دانش‌آموزان ناپدید شده مکزیک ادعا می‌کنند که این دانش‌آموزان را کشته و اجسادشان را سوزانده سپس خاکستر آن‌ها را در کیسه‌های زباله‌‌ای که بعدا توسط پلیس کشف شد قرار داده و به رودخانه انداخته‌اند اما کارشناسان معتقدند که اجساد دانش‌آموزان در کوره‌های زباله سوز سوزانده شده و تبدیل به خاکستر شده‌اند.

دانش‌آموزان ناپدید شده زنده هستند

در میان تنش‌ها و شک و تردیدهایی که پیرامون پرونده 43 دانش‌آموز ناپدید شده مکزیکی وجود دارد اتحادیه شهرها و اعضای سازمان هماهنگ‌کننده دولتی کارگران آموزش و پرورش ایالت «گررو» اعلام کردند، مردم مکزیک بر این باورند که برخی از این دانش‌آموزان هنوز زنده بوده و به اجبار با باندهای قاچاق مواد مخدر در حال همکاری هستند؛ «کریسوفورو گارسیا رودریگز» یکی از اعضای این سازمان در ایالت «گررو» می‌گوید: اطلاعات جدیدی وجود دارد که نشان می‌دهد حدود 85 درصد از دانش‌آموزان ناپدید شده ممکن است زنده باشند.

در چندین هفته اخیر، ده‌ها هزار نفر از مردم مکزیک با برپایی تظاهرات گسترده اعتراض خود را به دولت ملی این کشور نشان داده‌اند؛ معترضان اذعان داشتند که ناپدید شدن دانش‌آموزان جرم و جنایتی بوده که توسط دولت مکزیک صورت گرفته و در این راستا از «انریکه پنیا نیتو» رئیس جمهور این کشور خواستند تا از سمت خود استعفا دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول