اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی:

هدف قیام 17 شهریور حفظ آرمان‌های انقلاب بود

خبرگزاری فارس: معاون بین‌الملل و عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: هدف قیام 17 شهریور حفظ و پایبندی به آرمان‌های انقلاب بود.

هدف قیام 17 شهریور حفظ آرمان‌های انقلاب بود
حمیدرضا ترقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، اظهار داشت: ثبت این روز به عنوان یوم الله 17 شهریور سبب زنده شدن روحیات انقلاب، ایثار و فداکاری در جامعه امروزی است.
وی درباره اینکه بعضی از روحانیون این قیام را تکرار حادثه کربلا می‌دانند، افزود: کشتار کربلا یکی از خونین‌ترین حادثه‌های اسلام است که نقطه مشترک آن با دیگر قیام‌ها، حفظ و زنده نگه‌داشتن اسلام و آرمان‌های انقلاب است.
معاون بین‌الملل و عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به حضور جوانان این نسل در این عرصه‌ها گفت: حضور این جوانان نسبت به جوانان نسل سوم و چهارم در دفاع از انقلاب اسلامی کمتر نیست و انقلاب برای حیات خود به شجاعت و فداکاری آنها نیازمند است که با داشتن توکل و روحیه‌ای مانند روحیه نسل‌های قبل می‌توانند پایه‌هایی محکم برای انقلاب باشند.
وی برای جاودانه ‌شدن رخدادهایی همچون قیام 17 شهریور در نسل‌های بعد از دستگاه‌ها و نهادهای مربوط خواست تا با تقدیر و تجلیل از خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان آن خاطرات را در تاریخ ثبت کنند.
ترقی با اشاره به وظایف دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه نسبت به خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان یادآور شد: وظایفی که آنها در مقابل این افراد دارند این است که نهایت سرمایه‌گذاری را برای ارج نهادن این افراد به کار گیرند و از هر کمکی نسبت به انجام کارها و حل مشکلات آنها دریغ نکنند.
معاون بین‌الملل و عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با تاکید بر نقش رسانه‌های ملی برای آشناسازی جوانان در این امر افزود: رسانه‌های ملی تا حدودی توانسته اند در زنده نگه داشتن آرمان‌ها، شهدا، یاد شهدا، پیام آنها و الگوسازی از چهره آنها از دوران دفاع مقدس و انقلاب نقش بسزایی داشته باشند.
وی افزود: حادثه 17 شهریور را نمی‌توان تنها عامل تاثیرگذار در جنبش کشورهای عربی دانست شاید هم الگوپذیری از این حادثه، مردمان کشورهای عربی به‌ویژه جوانان آنها را به دفاع و مبارزه علیه حاکمان ستم تشویق کرده است.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول