اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی استان اصفهان:

اصفهان رتبه چهارم تصادفات جاده‌ای کشور را دارد

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: اصفهان رتبه چهارم تصادفات جاده‌ای را در میان استان‌های کشور دارد.

اصفهان رتبه چهارم تصادفات جاده‌ای کشور را دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سردار حسن کرمی در همایش تصادفات رانندگی، چالش‌ها و راهکارهای مقابله با آن با بیان اینکه راه در جوامع امروزی تأثیرات مثبت و به توسعه کشور کمک می‌کند، اظهار داشت: آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها از جمله موارد پیشرفت جوامع و اثرات زیادی در تبادل فرهنگی هر کشور دارد.
وی با بیان اینکه راه نقش موثری در این زمینه گسترده شدن ارتباطات دارد، افزود: زمانی که کیفیت راه‌ها مطلوب باشد، بسیاری از رفت و آمد از سایر کشورها نیز از طریق راه‌ها صورت می‌گیرد.
فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه 72 در صد از تصادفات جاده‌ای توسط عوامل انسانی صورت می‌گیرد، صریح کرد: راه نقش مستقیمی در کاهش تصادفات دارد چنانچه اگر در جاده یا بزرگراه اصلی و فرعی خودرو حرکت کند، تصادفات کمتری رخ می‌دهد.
وی با بیان اینکه وجود راه‌ها در برخی موارد به عنوان ابزار قدرت در دست دولت محسوب می‌شود، ادامه داد: با گسترش راه‌ها در کشور به راحتی می‌توان ارتباط میان کشورهای شمالی با ایران و حتی کشورهای حاشیه خلیج فارس را با ایران برقرار کرد.
کرمی بیان داشت: میزان تصادفات جاده‌ای در استان اصفهان در پنج ماهه ابتدای سال 90 در استان اصفهان به ازی هر 100 هزار نفر یک نفر بوده است
وی با اشاره به اینکه اصفهان در رتبه چهارم تصادفات جاده‌ای کشور است، اضافه کرد: رتبه نخست میزان تصادفات جاده‌ای را خراسان رضوی دارد و پس از آن تهران و کرمان در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.
فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: همچنین استان سمنان کمترین میزان تصادفات جاده‌ای را در کشور دارد.
وی با اشاره به اینکه سازمان بیمه در سال گذشته 92 هزار میلیارد ریال به عنوان خسارت بیمه ناشی از تصادفات را پرداخت کرده است، گفت: در پنج ماهه ابتدای سال 90، با کاهش 13.2 درصدی تصادفات فوتی در راه‌های برون شهری استان اصفهان روبه‌رو بوده‌ایم.
کرمی به مرکزیت راه‌های استان اصفهان در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: بسیاری از کارگران، کارشناسان، دانشجویان و گردشگران در اصفهان رفت و ‌آمد هستند که این حجم از تردد نیازمند افزایش ایمنی در جاده‌های استان است.
وی ضمن ابراز تأسف از اینکه بیشتر رانندگان در زمان خواب آلودگی به اصفهان می‌رسند، افزود: این امر یک شرایط استثنایی برای استان به وجود آورده که نیاز به کنترل الکترونیکی خودروها را در جاده‌ها ملموس‌تر می‌سازد.
فرمانده انتظامی استان اصفهان به وجود 13 پایگاه پلیس، 19 پلیس راه در سطح استان اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: 63 دوربین کنترل سیار و هفت دوربین ثابت در جاده‌های استان نصب شده است.
وی با تاکید بر اینکه جاده‌ها و بزرگراه‌های استان نیازمند تجهیز به سیستم کنترلی هوشمند بیشتری است، یادآور شد: به جای خواستن کار بیشتر از پلیس باید ابزار کمکی کار پلیس‌ها را افزایش داد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول