اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شش ماهه دوم سال 90؛

دوره‌های پیشرفته کوهنوردی در گچساران برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت کوهنوردی گچساران گفت: دوره‌های پیشرفته کوهنوردی از جمله سنگ‌نوردی، غارنوردی، کویرنوردی، صعود زمستانی و صعود ویژه توسط این هیئت در گچساران برگزار می‌شود.

دوره‌های پیشرفته کوهنوردی در گچساران برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، خسرو طاهری ظهر امروز در دیدار مسئولان و سرپرستان هیئت کوهنوردی گچساران با فرماندار این شهرستان اظهار داشت: کوهنوردی یکی از رشته‌های ورزشی و تفریحات سالم بسیار پرطرفدار است.
وی با اشاره به وجود بیش از 350 عضو بیمه ‌شده در هیئت کوهنوردی گچساران افزود: هیئت کوهنوردی گچساران با پشتوانه پیشکسوتان، مربیان آگاه و دلسوز و اعضای هیئت و علاقه‌مندان به این ورزش انسان‌ساز، بیش از 25 سال در گچساران در حال فعالیت است.
طاهری ترویج فرهنگ کوهنوردی را از رسالت‌های مهم و ارزشمند هیئت کوهنوردی گچساران عنوان کرد.
این مسئول بیان داشت: در این راستا هیئت در گامی مهم موفق گردیده با تحقق 100 درصدی برنامه‌های شش ماهه اول سال جاری ورزش کوهنوردی را در گچساران ترویج دهد.
رئیس هیئت کوهنوردی گچساران خاطرنشان کرد: این هیئت آموزش‌ها، برنامه‌های عمومی و تخصصی و نیز صعودهایی را برای نیمه دوم سال 90 در نظر گرفته است.
وی با بیان اینکه این برنامه‌ها به اعضای هیئت ابلاغ شده، عنوان کرد: از تمام اعضا خواسته شده که به زمان ثبت‌نام برنامه‌ها توجه کنند.
وی ادامه داد: برای صعودهای بالای سه هزار متر ارائه گواهی سلامت و گذراندن دوره کوهپیمایی لازم بوده و شرکت در صعودهای تخصصی مستلزم گذراندن دوره‌های مربوطه است.
طاهری با اشاره به اینکه اعضای تازه ‌وارد باید قبل از صعود به قله‌های 2 هزار متر به بالا در برنامه‌های عمومی شرکت کنند، بیان داشت: پیاده‌روی، کمپینگ، ساحل‌گردی، طبیعت‌گردی و برنامه‌های خانوادگی از جمله برنامه‌های عمومی هیئت کوهنوردی گچساران است.
رئیس هیئت کوهنوردی گچساران تمرین سنگ‌نوردی با ارتفاع چهار متر، غارنوردی و کویرنوردی ویژه کارآموزان کوهپیمایی، تمرین سنگ‌نوردی در ارتفاع 25 متر ویژه کارآموزان سنگ‌نوردی، صعود زمستانی و صعودهای ویژه اعضای درجه دو به بالا را از برنامه‌های تخصصی این هیئت در شش ماهه دوم سال 90 عنوان کرد.
طاهری با بیان اینکه این هیئت برنامه‌های آموزشی مناسب و مطلوبی را برای اعضا و علاقه‌مندان در نظر گرفته، گفت: برگزاری دوره‌های کوهپیمایی، سنگ نوردی، برف و یخ اسکی و پزشکی کوهستان در برنامه‌های شش ماهه دوم امسال قرار دارد.
وی خاطرنشان کرد: این هیئت در شش ماهه اول سال 90 افزون بر 13 برنامه و دوره‌ آموزشی درون‌مرزی و برون‌مرزی اجرا کرده است.
رئیس هیئت کوهنوردی گچساران اذعان داشت: این هیئت برای نخستین ‌بار در کهگیلویه و بویراحمد کلاس‌های آموزشی کمپینگ، کلاس سنگ‌نوردی بانوان و نیز کویر‌نوردی را برگزار کرده است.
طاهری با اشاره به توانمندی‌های اعضای هیئت کوهنوردی گچساران، همکاری مسئولان در اجرای برنامه‌ها و تقویت این هیئت را خواستار شد.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول