اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد:

کلاس اولی‌ها آغازگر تغییر محتوای آموزشی بر اساس فلسفه اسلامی

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: امسال 42 هزار نوآموز در پایه اول ابتدایی در مدارس مازندران تحصیل میکنند که آغاز کننده تغییر محتوای آموزشی بر اساس فلسفه اسلامی و تحول بنیادین هستند.

کلاس اولی‌ها آغازگر تغییر محتوای آموزشی بر اساس فلسفه اسلامی
محمدعلی امیری امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در ساری اظهار داشت: زنگ شکوفه‌ها فردا در مدرسه ابتدایی شهید اکبر پور ساری نواخته می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: امسال حدود 500 هزار دانش‌آموز در 3 هزار و 700 مدرسه دولتی و 555 مدرسه غیر دولتی مشغول به تحصیل خواهند شد.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه تمام شهرستان‌ها برای زنگ شکوفه‌ها با حضور مسئولان برنامه محوری دارند، تصریح کرد: زنگ بازگشایی مدارس هم  روز یکشنبه مصادف با سوم مهر ماه در مرکز استان در دبیرستان دخت ایران پروین با حضور استاندار مازندران به صدا درخواهد آمد.
وی با بیان اینکه سال تحصیلی 91 -90 از ویژگی‌های خاصی برخوردار است، یادآور شد: امسال 42 هزار کلاس اولی وارد مدارس می‌شوند که آغازکننده تغییر محتوای آموزشی بر اساس فلسفه اسلامی و تحول بنیادین هستند.
امیری با اشاره به اینکه 81 هزار دانش‌آموز کلاس پایه دوم و چهارم ابتدایی ورزش طناب‌زنی و ژیمناستیک را آغاز خواهند کرد، گفت: سال گذشته هم 40 هزار دانش‌آموز پایه سوم ابتدایی آموزش شنا را آموختند که این یک برنامه 10 ساله است.
وی با بیان اینکه امسال 58 هنرستان در استان افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: افزایش تعداد هنرستان‌ها بر اساس سیاست هدایت تحصیلی دانش‌آموزان به سمت رشته‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش با گرایش تربیت اقتصادی است تا دانش‌آموزان با مدرک دیپلم با مهارت بتوانند وارد بازار کار شده و جلوی بیکاری تا حدودی گرفته شود.
امیری با اشاره به افزایش مدارس خاص در سال تحصیلی جاری، ادامه داد: امسال یک هزار و 350 نفر به ظرفیت مدارس خاص مانند مدارس شاهد، تیزهوشان، نمونه دولتی و مدارس هیئت امنایی افزوده شده است.
وی با بیان اینکه یک‌هزار و 650 معلم کلاس اول دوره آموزش برای تدریس کتاب‌های جدید را پشت سر گذاشته‌اند، افزود: هیچ معلم کلاس اولی که از این آموزش‌ها برخودار نشده، امسال در مقطع کلاس اول به کار‌گیری نخواهد شد چرا که محتوای کتاب‌ها تغییر یافته است.
این مسئول با اشاره به اینکه 90 درصد از مدارس استان تک نوبته شده‌اند، یادآور شد: یک میلیارد تومان اعتبار برای تامین تجهیزات مدارسی که یک نوبته شده‌اند، لحاظ شده است.
وی گفت: امسال 724 مدرسه قرآنی در شیفت بعد ازظهر فعالیت خواهند کرد که نسبت به سال گذشته افزایش 2 برابری داشته‌اند.
امیری درباره سرویس مدارس اظهار داشت: همکاری خوبی بین شهرداری، شورای اسلامی شهر و آموزش و پرورش در این رابطه وجود دارد و شرکت حمل و نقل عمومی وابسته به شهرداری را وارد کار کرده‌ایم.
وی با بیان اینکه همه رانندگان سرویس‌های مدارس از طریق شهرداری معرفی می‌شوند، افزود: این موضوع به معنای تأیید صلاحیت رانندگان از سوی شهرداری برای برعهده گرفتن این مسئولیت است.
امیری با اشاره به اینکه هزینه رفت و آمد سرویس‌های مدارس برعهده دانش‌آموز است، تصریح کرد: هزینه سرویس مدارس تجمیعی برعهده آموزش و پرورش است.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول