اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از 9 روز از تشکیل دادگاه متروی اصفهان در تهران مطرح شد؛

جای خالی نماینده میراث فرهنگی کشور در دادگاه مترو

خبرگزاری فارس: حاشیه‌های تشکیل دادگاه متروی اصفهان در تهران بعد از 9 روز در حالی از زبان وکیل پرونده مطرح شد که مسئولان قضایی خواسته بودند خبر رسانه‌ای نشود و از حاضر نشدن نماینده سازمان میراث فرهنگی کشور در این دادگاه اطلاعی ندهند.

جای خالی نماینده میراث فرهنگی کشور در دادگاه مترو
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، دادگاه متروی اصفهان که پس از پنج سال در تهران برگزار شد به خاطر حضور نداشتن نماینده سازمان میراث فرهنگی کشور، دادگاه به نوعی از رسمیت خارج و قاضی پرونده درخواست تشکیل تیم جدید کارشناسی و استناد به صحبت‌های آنها برای نتیجه‌گیری را در صورتی داد که کارشناسی از این سازمان معرفی نشده است.
بر اساس قانون اساسی ایران، نظر کارشناس میراث فرهنگی معتبر است و این در حالی که نبود سازمان میراث فرهنگی کشور در این دادگاه و معرفی نکردن کارشناس مربوطه در این تیم جای تأمل دارد.
سخنگوی ائتلاف حامیان میراث فرهنگی اصفهان با اظهار تأسف از عدم حضور نماینده سازمان میراث فرهنگی کشور در این جلسه، اظهار داشت: طی دو سال اخیر به دلیل عزل و نصب سیاسی مدیران سازمان میراث فرهنگی کشور در موضع ضعف قرار گرفتند.
علیرضا روحانی با اشاره به اینکه پرونده متروی اصفهان سیاسی نیست که با آن برخورد سیاسی شود، ادامه داد: با توجه به اینکه متروی اصفهان در چند سال اخیر دغدغه فعالان دولتی و غیردولتی حوزه میراث فرهنگی و محیط زیست کشور و اصفهان بوده بنابراین استفاده نکردن از موقعیت پیش آمده جای سئوال دارد.
وی با اشاره به اینکه تاکنون مسئولان میراث فرهنگی کشور در مورد حضور نداشتن نماینده آنها در دادگاه متروی اصفهان، جوابی ندادند، بیان داشت: مدیران این سازمان خیلی خوب می‌توانستند از این موقعیت استفاده کنند اما این کار صورت نگرفت.
سخنگوی ائتلاف حامیان میراث فرهنگی اصفهان تصریح کرد: سازمان میراث فرهنگی کشور در چند سال اخیر در بیشتر حوزه‌های غیر مرتبط با مسائل میراث فرهنگی کشور اظهار نظر کرد در صورتی که ترجیح داد که در مورد مسائل کار خود زیاد وارد نشود.
وی در پاسخ به اینکه با وجود معرفی نکردن کارشناس سازمان میراث فرهنگی در بررسی‌های دوباره بر قضیه مترو اصفهان و با توجه به اینکه نظر کارشناس این سازمان از نظر قانون معتبر است، آیا پرونده مترو به نتیجه خوبی می‌رسد، گفت: امیدواریم که این پرونده در مسیر مناسبی قرار گیرد و مسئولان میراث فرهنگی کشور از این موقعیت پیش آمده استفاده کنند.
روحانی اضافه کرد: مدیران شهری اصفهان باید تفکرات خود را نسبت به جریان متروی اصفهان تغییر دهند.
انتهای پیام/ل20
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول