اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

تئاتر رضوی از محتوایی غنی برخوردار است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: جشنواره تئاتر رضوی از محتوایی غنی و اسلامی برخوردار است.

تئاتر رضوی از محتوایی غنی برخوردار است
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، حجت‌الاسلام زین‌العابدین روحانی‌نیا در آستانه برپایی جشنواره تئاتر رضوی، اظهار داشت: جشنواره تئاتر رضوی حرکتی برای رسیدن به یک جریان خوب و فضایی نو و معنوی است.
وی افزود: برگزاری جشنواره‌ها می‌تواند انرژی مضاعفی باشد که گروه‌ها با امید و تلاشی بیشتر آثار خود را در جشنواره به عرضه بگذارند و در واقع با حمایت ویژه مسئولان چه به لحاظ مادی و معنوی می‌توان هنرمند را در جریان کار قرار داد که اثر قابل قبولی ارائه کند و بالطبع تأثیر خود را روی مخاطبان بگذارد.
روحانی‌نیا تصریح کرد: رسانه‌ها باید در انعکاس گسترده این جشنواره ملی پرشور و فعال باشند تا این حرکت فرهنگی و دستاوردهای آن به خوبی در جامعه منعکس شود.
وی یکی از معضلات برگزاری هر ساله جشنواره‌های موضوعی را دچار شدن به روزمرگی و تکرار دانست و گفت: جشنواره تئاتر رضوی به لحاظ برخورداری از محتوایی غنی و اسلامی از این امر مستثنی است؛ اما باید سعی کنیم در شکل اجرای آن تنوع ایجاد کنیم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی افزود: بخش مهم فرهنگ هر کشور‌، متعلق به فرهنگ دینی و اعتقادی است؛ بنابراین جریان جشنواره‌هایی مثل جشنواره تئاتر رضوی می‌توانند تأثیرات مثبتی در شکل گیری تئاتر دینی با نگاه اعتقادی باشد.
وی بیان داشت: از آن جا که تئاتر هر کشور‌ نقش مهمی در جریان فرهنگی آن کشور دارد، جشنواره تئاتر رضوی هم می‌تواند نقش مهمی در رشد فرهنگ دینی ما داشته باشد.
روحانی‌نیا تصریح کرد: باوجود این که جامعه فرهنگی ما سابقه دیرینه دارد، اما با ‌وجود این، هنوز تئاتر ما ارائه کننده تاریخ غربی است.
وی ادامه داد: این در حالی است که جشنواره تئاتر رضوی و جشنواره‌هایی مثل تئاتر رضوی می‌توانند نقطه شروعی برای ایجاد جریان مثبت در ترویج تئاتر دینی کشورمان باشد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: تئاتر دینی باید ریشه در اعتقادات ملی و مذهبی داشته باشد تا بتواند تأثیرات خود را در جامعه مخاطبان بگذارد و از آن جا‌ که این جشنواره جریانی نوپاست‌، امیدواریم امسال با حضور هنرمندان و نویسندگانِ شاخص، پربارتر از دوره‌های قبل برگزار شود.
وی هنر را بهترین زبان و وسیله برای انتقال آموزه‌های دینی و مفاهیم ارزشی به مخاطبان برشمرد و اظهار داشت: از طریق هنر تئاتر می‌توان ویژگی‌ها و ابعاد مختلف شخصیتی ائمه و بزرگان همچون زهد، تقوا ایثار و از خودگذشتگی آنان را به عنوان الگو به مخاطبان شناسانده و برای نسل جوان بازگو کرد.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول