اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی:

تعاونی‌های خراسان جنوبی پایین‌ترین معوقات بانکی را دارند

خبرگزاری فارس: قائم مقام اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: تعاونی‌های خراسان جنوبی پایین‌ترین بدهی و معوقات بانکی را دارند که این امر نشان فرهنگ والای این خطه از کشور است.

تعاونی‌های خراسان جنوبی پایین‌ترین معوقات بانکی را دارند
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حسین خوشایند صبح امروز در نشست توجیهی شرکت‌های تعاونی با خدمات صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون اظهار داشت: یکی از اقدامات این صندوق، تأمین منابع مالی شرکت‌های تعاونی در سراسر کشور است.
وی تصریح کرد: کمک‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون منحصر به شرکت‌های تعاونی است.
قائم مقام اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به راه‌اندازی این صندوق در استان افزود: این صندوق یک فرصت مناسبی برای تمامی شرکت‌های تعاونی استان است تا بتوانند از تسهیلات این صندوق استفاده لازم را ببرند.
خوشایند با بیان اینکه مهم‌ترین مشکلات بخش تعاون تضمین و تهیه ضمانت بوده است، اظهار داشت: دولت در این زمینه چاره‌اندیشی کرد و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری را در کشور راه‌اندازی کرد.
وی تضمین اعتبارات و سرمایه‌گذاری‌ها، تعهدات، مطالبات و معاملات شرکت‌های تعاونی، تضمین اصل و سود تسهیلات اعطایی بانک و موسسات مالی و اعتباری به شرکت‌های تعاونی، ارزیابی، رتبه‌بندی و تحلیل ریسک ذینفعان ضمانت‌نامه‌ها و بیمه‌ها و جلب همکاری شرکت تعاونی، جلب همکاری بانک‌ها، بیمه‌ها و موسسات مالی و اعتباری داخلی و خارجی را از مهم‌ترین فعالیت‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون برشمرد.
قائم مقام اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه یک‌هزار و 700 تعاونی در خراسان جنوبی وجود دارند، افزود: قبل از دولت نهم و دهم 660 تعاونی در خراسان جنوبی فعالیت داشته که این میزان در دولت نهم و دهم به بیش از 2 برابر رشد و توسعه یافته است.
خوشایند با بیان اینکه 80 درصد تعاونی‌های خراسان جنوبی فعال است، ادامه داد: باید سهم بخش تعاون از اشتغال کشور که 25 درصد است توسط این بخش صورت گیرد.
وی ادامه داد: سرمایه اولیه این تعاونی‌ها 550 میلیارد ریال  است که 15 هزار نفر در این تعاونی‌ها مشغول به کار هستند.
قائم مقام اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از فعالیت 17 تعاونی نیز در سطح استان خبر داد و گفت: در حال حاضر 80 درصد تعاونی‌های استان فعالیت‌های زیادی انجام می‌دهند؛ در هشت شهرستان استان نیز اداره تعاون راه‌اندازی شده و در حال فعالیت هستند.
وی با اشاره به تعاونی‌های مرزنشین در سطح استان تصریح کرد: در مجموع 12 تعاونی مرزنشین در شهرستان‌های نهبندان، سربیشه، درمیان و قاینات فعال هستند.
قائم مقام اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی  از ساماندهی 14 موسسه مالی اعتباری نیز در سطح استان خبر داد و یادآور شد: از این پس بانک مرکزی بر عملکرد این موسسات نظارت می‌کند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول