اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت:

60 درصد سهم اشتغال کشور در بخش صنعت است

خبرگزاری فارس: مشاور وزیر و مدیرکل استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت:بین 60 تا 65درصد سهم اشتغال کشور در بخش صنعت و تجارت است.

60 درصد سهم اشتغال کشور در بخش صنعت است
به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، محمد محمدیان شمالی عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان با اشاره به ادغام دو وزارتخانه بازرگانی و صنایع اظهار داشت: مزیت ادغام این دو وزارتخانه ارتقا بهره‌وری، کاهش هزینه تمام شده توسعه صادرات، افزایش رقابت‌پذیری کالاهای کشور، ایجاد اشتغال مستمر و مداوم از مزایای ادغام دو وزارتخانه بازرگانی و صنایع هستند.
وی با اشاره به اینکه ادغام این دو وزارتخانه به نفع نظام و جامع است، گفت: در گذشته بحث ادغام این دو وزارتخانه به طور جد دنبال شد اما دولت نهم و دهم با جدیت تمام‌تر پای کار آمدن و این ظرفیت بزرگ را برای کشور ایجاد کردند.
محمدیان شمالی با اشاره به اینکه از سرمایه گذاران بخش خصوصی حمایت می‌کنیم، خاطرنشان کرد: ادغام این وزارتخانه‌ها باعث می‌شود، که در بخش خصوصی سرمایه‌گذاری‌های خوبی انجام گیرد. 
مشاور وزیر و مدیرکل استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر قابلیت‌های لرستان در بخش‌های مختلف، خواستار ورود فعالان اقتصادی بخش خصوصی برای توسعه این استان شد.
وی افزود: هدف از معارفه مدیران جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت در استان‌ها به خاطر این است که مردم بیشتر با این وزارتخانه آشنا شوند.
محمدیان شمالی با اشاره به اینکه باید به گونه‌ای کار کنیم که آثار مطلوب ادغام این دو وزارتخانه برای مردم ملموس باشد، گفت: همچنین باید به گونه‌ای کار شود که مردم کارهای انجام شده را به صورت عینی و عملیاتی مشاهد کنند.
وی به ظرفیت‌های لرستان اشاره کرد و گفت:  استان لرستان در زمینه صنعت، معدن و .. دارای ظرفیت‌های فراوانی است، و امیدواریم لرستان نیز با توجه به وجود این ظرفیت‌ها و ادغام دو سازمان بازرگانی و صنایع و معدن زمینه ارتقا و توسعه آن در ابعاد مختلف فراهم شود.
محمدییان شمالی با تاکید بر ورود بخش خصوصی برای شکوفایی ظرفیت‌های استان لرستان گفت: فعالان اقتصادی بخش‌های صنعت، معدن، تجارت و بازرگانی در لرستان باید به میدان بیایند و خلاقیت خود را بیش از گذشته به نمایش بگذارند.
مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه اگر بخش خصوصی در این زمینه اقدامی نکند به طور حتم توسعه‌ای هم اتفاق نمی‌افتد، گفت: فعالان بخش خصوصی باید با استفاده از منابع ملی خدادادی موج عظیمی از کارآفرینی و تولید را در کشور ایجاد کنند.
وی در ادامه با تقدیر از مدیر کل صنعت و معدن لرستان از تمام کارکنان این اداره خواست همکاری لازم را با مدیر جدید داشته باشند.
در ادامه از زحمات علی مهدوی مدیر کل صنایع و معادن لرستان تقدیر و حجت‌الله بیرانوند به عنوان سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان منصوب شد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول