اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی استان قزوین:

سرکوبی اراذل و اوباش نیاز به پشتوانه اجتماعی دارد

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: ما برای سرکوبی اراذل و اوباش و مبارزه با ولگردها و قاچاقچیان نیاز به پشتوانه اجتماعی محکم داریم.

سرکوبی اراذل و اوباش نیاز به پشتوانه اجتماعی دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مسعود جعفری نسب دوشنبه شب در همایش پلیس، بسیج و امنیت که در سالن شهید مطهری سپاه صاحب‌الامر (عج) قزوین برگزار شد، بیان کرد: ما در هفته نیروی انتظامی به دنبال این هستیم که سرمایه اجتماعی وسیعی برای انجام یک سال کار طاقت‌فرسا برای خود داشته باشیم.
وی ادامه داد: نیروی انتظامی از سازمان‌هایی است که تنوع مأموریت بسیاری در بخش انتظامی، ترافیکی و خدماتی دارد و به نوعی با تمامی آحاد مردم در تعامل و تماس است.
فرمانده انتظامی استان قزوین اضافه کرد: نیروی انتظامی باید زینت کشور باشد و برای اینکه این پلیس بتواند به وظایف خود عمل کند، نیاز است با همه دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی و نهادهای اجتماعی و مردمی در تماس باشد.
وی با اشاره به تفاوت پلیس ایران اسلامی با سایر کشورها افزود: امروز پلیس ما با پلیس همه دنیا فرق می‌کند زیرا هم باید در راستای حفظ و اقتدار دولت و حاکمیت تلاش کند و هم در راستای حفظ کرامت و حرمت مردم کار کند و در هیچ جای دنیا این دو ویژگی کنار هم نیست.
جعفری نسب یادآور شد: همه نهادهای جامعه بر اساس ایثارگری مردم به وجود آمده و جوانانی برای اینکه این نظام و حکومت پابرجا بماند به شهادت رسیدند و همین موضوع ما را بر این می‌دارد حرمت مردم را در کنار حرمت حاکمیت و حتی بیشتر حفظ کنیم و اینجا است که سختی کار نمایان می‌شود.
وی اعلام کرد: در زمانی که حق و باطل غبارآلود می‌شود، کار ما سخت می‌شود و طوری عمل می‌کنیم که حق را زیر پا نگذاریم؛ امروز پلیس ما ولایت‌مدار و متدین است و به حقوق مردم اهمیت می‌دهد و پلیسی سالم بوده و چشم، دست، قدم و قلمش پاک است و می‌کوشد با این خصوصیات امنیت در شأن مردم فراهم کنند.
فرمانده انتظامی استان قزوین با اشاره به نقش دستگاه‌های مختلف در تأمین امنیت اعلام کرد: در راستای ایجاد امنیت باید از همه ظرفیت‌های نظام استفاده شود و نیروی انتظامی باید ظرفیت تعاملات اجتماعی را ایجاد کند و امروز رئیس کلانتری می‌تواند موفق باشد که مردم‌دار باشد، حرمت متدینان را رعایت کند و از ظرفیت‌های مردم در راستای امنیت اجتماعی بهره ببرد.
وی تأکید کرد: با توجه به اینکه امنیت یک تولید اجتماعی است همه دستگاه‌های اجرایی و مردم باید کمک کنند تا امنیتی که پایدار باشد در راستای تثبیت ارزش‌های نظام خود را نشان دهد و یکی از جاهایی که می‌تواند کمک کند و طی 34 سال عمر انقلاب نیز پشتوانه ارزشمندی بوده و کار مردمی را خوب می‌داند و به خوبی تجربه کرده است و با استفاده ظرفیت‌های مردمی در راستای نگهداشت دستاوردهای انقلاب تلاش کرده، سپاه پاسداران است.
جعفری نسب خاطر نشان کرد: سپاه در طول انقلاب با استفاده از ظرفیت‌های مردمی توانسته کارهای بزرگی انجام دهد و الگویی روشن برای همه دستگاه‌ها است و طی 33 و 34 سال از انقلاب که می‌گذرد از افتخارات نظام و مملکت این است که هنوز قوای نظامی خود را برای برقراری امنیت اجتماعی و بحران‌هایی که در داخل ایجاد شده، استفاده نکرده است.
وی با اشاره به توطئه دشمنان برای ضربه به نظام جمهوری اسلامی گفت: با وجود این همه توطئه برای براندازی و دام‌هایی که بر سر راه نظام قرار دادند طی 33 و 34 سال گذشته هنوز نظام در برابر این دشمنی‌های داخلی و خارجی به این نتیجه نرسیده که باید از ظرفیت‌های نظامی خود استفاده کند.
فرمانده انتظامی استان قزوین عنوان کرد: ما سخت‌ترین روزها مانند 18 تیر 78 را داشتیم که با ظرفیت مردمی بسیج حل شد؛ میلیاردها دلار هزینه می‌کنند صحنه کوچکی در میدان انقلاب پیش آید و یا مقابل سفارتخانه‌ای تجمعی شود و صحنه و فیلم گرفته و به خارجی‌ها دهند و در قبال آن مبلغی دریافت کنند و آنها که پول می‌دهند به دنبال تغییر و براندازی نظام هستند ولی محصول کار درگیری جزئی می‌شود که با حضور پلیس و یگان امداد یا یگان ویژه جمع می‌شود.
وی با اشاره به فتنه 88 اظهار کرد: شاید اگر در دوران فتنه میلیاردها تومان خرج می‌کردیم که ضد انقلاب را کشف کنیم، نمی‌توانستیم ولی دیدم ظرفیت‌ بزرگ مردمی بسیج و سپاه توانستند بحران‌های سخت را سپری کنند بنابراین باید تجربه آنها را داشته و بدانیم چه ظرفیتی دارند و چگونه باید از این ظرفیت استفاده کرد.
جعفری نسب اضافه کرد: بسیجی‌ها در کار فقط صداقت، درست‌کاری و اخلاص می‌خواهند و اگر کار کردن با اینها را بدانیم، برقراری امنیت ساده است و امروز ما ابزار نوین پلیسی خوبی داریم و اگر پشتوانه اجتماعی نداشته باشیم ابزار به کار نمی‌آید.
وی اعلام کرد: ما برای سرکوبی اراذل و اوباش و مبارزه با ولگردها و قاچاقچیان نیاز به پشتوانه اجتماعی محکم داریم و باید از ظرفیت بزرگ مردمی برای ایجاد امنیت اجتماعی و آرامش استفاده کنیم.
فرمانده انتظامی استان قزوین با اشاره به تعامل نیروی انتظامی و سپاه گفت: دشمن در دنیای امروز به سمت نظام مقدس جمهوری اسلامی دندان تیز کرده است بنابراین باید طوری وحدت داشته باشیم که این وحدت امنیت آفرین باشد.
وی با اشاره به دفاع مقدس گفت: ایامی که پشت سر گذاشتیم بزرگداشت دفاع مقدس بود، دفاع مقدس فرهنگی برای احیای ایثارگری و شجاعت‌هایی است که در هشت سال دفاع مقدس رزمندگان در جبهه‌های حق علیه باطل به یادگار گذاشتند.
جعفری نسب خاطر نشان کرد: این فرهنگ هنوز جاری در پیکره انقلاب است و همین فرهنگ دشمن استکباری را به وحشت انداخته و کاری کرده که آنها در مقابل تمام اسلام به انسجام برسند تا این چراغ نورانی که توسط امام روشن شده را خاموش کنند.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول