اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول پزشکی شهرستان شاهین شهر:

استانداردهای پرستاری مناسب آموزش اورژانس پیش بیمارستانی نیست

خبرگزاری فارس: مسئول اتاق فرمان فوریت‌های پزشکی شهرستان شاهین‌شهر گفت: هرگز نباید و نمی‌توان از استانداردهای آموزشی پرستاری در آموزش اورژانس پیش‌ بیمارستانی استفاده کرد، چرا که اهداف و روش‌ها در این دو زمینه با هم متفاوت است.

استانداردهای پرستاری مناسب آموزش اورژانس پیش بیمارستانی نیست
نریمان صادقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: برای نخستین بار در استان اصفهان، مقاله‌ای با عنوان آموزش در اورژانس پیش‌بیمارستانی ـ واقعیت‌ها و نیازها به رشته تحریر درآمده که اکنون در مجله الکترونیکی آموزش در علوم پزشکی (IGME) منتشر شده است.
وی افزود: در این مقاله سعی شده تا با مقایسه روش‌های آموزشی اورژانس پیش‌بیمارستانی در کشور ایران با سایر کشورهای صاحب سبک در این زمینه از جمله آمریکا، انگلیس، آلمان، استرالیا و آفریقای‌جنوبی به بررسی نقاط ضعف موجود و ارائه راه‌حل‌های مناسب در زمینه آموزش‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی در ایران پرداخته شود.
مسئول اتاق فرمان فوریت‌های پزشکی شهرستان شاهین‌شهر تصریح کرد: تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی در ماموریت‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی، فعالیتی خاص با یک سری قالب‌های ویژه و متفاوت با حرفه پرستاری را انجام می‌دهند،
وی با بیان اینکه در این مقاله به معرفی روش بیمار استاندارد شده و روش شبیه‌سازی پرداخته شده است، ادامه داد: در روش بیمار استاندارد شده، فردی زنده و سالم به تقلید علامت‌های یک بیماری پرداخته و تکنسین باید از علائم نمایشی، بیماری فرد را تشخیص دهد.
صادقی ادامه داد: در روش شبیه‌سازی نیز شرایط محیطی صحنه حادثه به‌طور کامل بازسازی شده و فراگیر بایستی ماموریت اورژانسی خود را در محیطی واقعی و بازسازی شده بر روی همکلاسی‌های خود انجام دهد.
وی با اشاره به اینکه آموزش‌های اورژانس پیش‌ بیمارستانی در ایران بیشتر جنبه تئوری و عمل بر روی ماکت داشته و دانشجو پس از فارغ‌التحصیل شدن، فاقد توانایی لازم برای شرکت در عملیات‌های اورژانس پیش بیمارستانی است، گفت: در این صورت مرکز فوریت‌های پزشکی برای جذب نیرو باید ابتدا چند ماه برای افراد تازه‌ وارد دوره کارآموزی در صحنه حوادث واقعی را تدارک ببیند که این کار بسیار هزینه‌بر بوده و احتمال آسیب‌رسانی به مردم بسیار زیاد است.
مسئول اتاق فرمان فوریت‌های پزشکی شهرستان شاهین‌شهر بیان کرد: به دلیل همراهی یک نیروی ناتوان با فردی با تجربه ،بیشترین فشار بر روی یک نفر است
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول