اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

28 مهرماه صورت می‌پذیرد؛

برگزاری مراسم پایانی جشنواره استانی خاطره‌نویسی دفاع مقدس

خبرگزاری فارس: 28 مهرماه مراسم پایانی دومین جشنواره خاطره نویسی دفاع مقدس با بررسی 776 خاطره از دوران هشت سال دفاع مقدس در استان همدان برگزار می‌شود.

برگزاری مراسم پایانی جشنواره استانی خاطره‌نویسی دفاع مقدس
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، مراسم پایانی دومین جشنواره خاطره نویسی دفاع مقدس با بررسی 776 خاطره از دوران هشت سال دفاع مقدس در استان همدان برگزار می‌شود.
فراخوان این جشنواره از تاریخ سوم خرداد ماه سال جاری همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر قهرمان اعلام شده بود که تا تاریخ 30 شهریور ماه سال جاری 776 برگ خاطرات رزمندگان، ایثارگران، جانبازان، خانواده معظم شهدا و علاقه‌مندان به این دبیرخانه ارسال شده است.
از این تعداد خاطرات رسیده، 31 خاطره به عنوان خاطرات برگزیده شناخته می‌شوند.
این جشنواره با هدف برقرار کردن ارتباط نزدیک با رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و استخراج خاطرات پنهان و ناگفته‌های جنگ که در سینه‌های آنها محفوظ مانده با توجه به گفته مقام معظم رهبری که می فرمایند: «این جنگ یک جنگ است آیا ما می‌توانیم آن را استخراج کنیم؟» برگزار می‌شود.
تمام خاطرات با توجه به مستند بودن، محتوا، پیام، زبان خاطره و گویاسازی شخصیت‌ها در سه بخش داوری خواهند شد.
بالاترین امتیاز در هر بخش داوری 100 امتیاز بوده و خاطراتی که بالای 50 امتیاز کسب کنند به مراحل بعدی راه خواهند یافت، در بررسی نهایی 31 اثر برتر توسط دبیر علمی جشنواره انتخاب خواهد شد.
در همین راستا و به منظور بالا بردن توانایی علاقه‌مندان به موضوع خاطره نویسی، کارگاهی با حضور یکی از اساتید و پیشکسوتان عرصه ادبیات پایداری، استاد علیرضا کمری در روز چهارشنبه 27 مهرماه در محل باغ موزه دفاع مقدس استان همدان به مدت 3 ساعت از ساعت 15 الی 18برگزار و به بحث و تبادل در خصوص خاطره‌نویسی پرداخته خواهد شد.
از تمام علاقمندان به موضوع دفاع مقدس و خاطره‌نویسی به خصوص انجمن‌های ادبی و اهل قلم دعوت می‌شود تا فرصت را غنیمت شمرده و از این نشست کارگاهی استفاده کنند.
مراسم پایانی جشنواره در روز پنج شنبه 28 مهرماه از ساعت 14:30 در محل سالن اجتماعات شهیددوروزی در باغ موزه دفاع مقدس برگزار و در پایان نیز از منتخبان تقدیر خواهد شد.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول