اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ارشاد صومعه‌سرا خبر داد:

فعالیت 20 کانون فرهنگی‌ مساجد در صومعه‌سرا

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه‌سرا از فعالیت 20 کانون فرهنگی ـ ‌هنری مساجد در این شهرستان خبر داد و گفت: صومعه‌سرا دارای رتبه دوم در تعداد کانون‌های مساجد گیلان است.

فعالیت 20 کانون فرهنگی‌ مساجد در صومعه‌سرا
به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، حسین شهیدزاده عصر امروز در دیدار با اعضای کانون فرهنگی و هنری مسجد شفت محله صومعه‌سرا اظهار داشت: کانون فرهنگی ـ هنری مسجد شفت محله به لحاظ دارا بودن کتابخانه و اجرای فعالیت‌های فرهنگی ـ ‌هنری، رتبه نخست را در سطح کشور و استان دارد.
وی از فعالیت 20 کانون فرهنگی‌ ـ هنری مساجد در صومعه‌سرا خبر داد و گفت: صومعه‌سرا دارای رتبه دوم از نظر تعداد کانون‌های مساجد در استان است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه‌سرا افزود: سه کانون مساجد آماده بهره‌برداری و 10 کانون جدید نیز در حال اخذ مجوز برای فعالیت در مساجد صومعه‌سرا هستند که در آینده نزدیک به طور رسمی فعالیت خود را آغاز می‌کنند.
به گفته وی، این کانون‌های فعال به ویژه در ایام مناسبتی سال دارای برنامه‌ها و مراسمات متنوع و ویژه‌ با حضور اهالی و مسئولان هستند.
شهیدزاده غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های کانون مساجد این شهرستان دانست و عنوان داشت: امسال بالغ بر یک‌هزار و 650 نوجوان و جوان صومعه‌سرایی در این کانون‌ها ثبت نام کرده‌اند.
وی با بیان اینکه برخی از کانون‌های مساجد صومعه‌سرا از نظر فعالیت‌ها سازنده و تخصصی دارای رتبه‌های استانی و کشوری هستند، خاطرنشان کرد: کانون مسجد اباتر در بخش وبلاگ‌نویسی، منطقه شفت‌محله در بخش تعداد کتابخانه‌های روستایی و فعالیت‌های فرهنگی‌هنری و کانون واقعه‌دشت از جمله این کانون‌های ممتاز در صومعه‌سرا هستند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه‌سرا کانون‌های مساجد را پایگاه‌های مهم فرهنگی در هر شهرستان برشمرد و اظهار داشت: برطرف کردن کمبود امکانات و نیازهای هر کانون مساجد، کمک بزرگی به نحوه فعالیت آنها در سطح شهر و روستاهاست.
وی با تصریح بر اینکه روستاها از لحاظ زیربنا، مجتمع و پایگاه‌های دائمی در امر فرهنگی فقیر هستند، ابراز داشت: وجود کانون‌های فرهنگی در مساجد در زمینه‌های مختلف فرهنگی و هنری کمک بزرگی به مقوله فرهنگ‌پذیری در کشور است.
مسئول کانون فرهنگی‌هنری مسجد شفت‌محله صومعه‌سرا نیز در این دیدار با اشاره به ضرورت وجود کانون‌های فرهنگی در مساجد تصریح کرد: این کانون‌ها فضایی مناسب برای ارائه طرح‌های جدید فرهنگی و جلوگیری از فرهنگ‌زدگی هستند.
ابراهیم محمدزاده با اشاره به تمرکز تهاجم فرهنگی پیچیده غرب در ایران اظهار داشت: آژیرهای خطر جنگ نرم امروز بر خلاف جنگ‌های گذشته و به دلیل نا مشخص بودن سنگرهای دشمن، خاموش و در سکوت پیش می‌رود.
وی، رویارویی با دشمن، وجود سنگرهای معین و دشمنان مشخص را از ویژگی‌های جنگ‌های گذشته برشمرد و افزود: هیچ‌کدام از این مشخصه‌های مذکور در جنگ فرهنگی مشخص و قابل شناسایی کامل نیست.
مسئول کانون فرهنگی‌هنری مسجد شفت‌محله صومعه‌سرا با اشاره به اینکه راه‌های مقابله با جنگ نرم فرهنگی بسیار سخت و طاقت فرساست، خاطرنشان کرد: باید با تمام توان و آگاهی در راستای شناسایی و انهدام کامل دشمنان جنگ نرم حرکت و پایداری کرد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول