اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

متکان‌ در همایش ‌معاونان اداری ‌دانشگاه‌ها‌ی ‌کشور:

قیمت غذای دانشجویی 400 تومان است / خصوصی‌سازی مسائل رفاهی و صنفی دانشگاه‌ها

خبرگزاری فارس: معاون مالی اداری وزارت علوم و تحقیقات در پاسخ به صحبت‌های امام جمعه مشهد مبنی بر قیمت‌ بالای نرخ غذای دانشجویی گفت: نرخ غذاهای دانشجویی امسال حداکثر 400 تومان افزایش داشته است.

قیمت غذای دانشجویی 400 تومان است / خصوصی‌سازی مسائل رفاهی و صنفی دانشگاه‌ها
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی‌اکبر متکان ظهر امروز در همایش دو روزه معاونان اداری مالی مدیران بودجه و طرح‌های عمرانی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی سراسر کشور در دانشگاه فردوسی مشهد در پاسخ به اظهارات امام جمعه مشهد در ‌ارتباط‌ با افزایش بی‌رویه نرخ غذاهای دانشجویی و خدمات رفاهی اظهار داشت: من به عنوان معاون اداری و مالی و مدیریت منابع وزارت علوم و تحقیقات، به وجود هرنوع غذای دانشجویی در دانشگاه‌ها با قیمت 2000 تومان تکذیب می‌کنم.
وی افزود: با توجه به نگاه ویژه دولت به قشر مستضعف جامعه به‌ویژه قشر دانشجو، حمایت دانشگاه و وزارت علوم و تحقیقات از این قشر که در حدود 30 تا 40 درصد دانشجویان کشور را شامل می‌شود بیشتر است.
متکان رشد بودجه دانشگاه‌ها را گام مهمی در همین زمینه عنوان کرد و افزود: رشد متوسط بودجه هزینه‌ای کشور پنج درصد است اما رشد بودجه دانشگاه‌ها در حدود 25 درصد بوده است که نشان‌دهنده رشد پنج برابری متوسط بودجه کشور است.
وی با اشاره به انرژی‌بر بودن بحث‌های رفاهی و صنفی در دانشگاه‌های کشور، افزود: در حدود 60 تا 70 درصد انرژی دانشگاه‌ها به واسطه مسائل رفاهی و صنفی که دانشگاه هیچ تخصصی در این راستا ندارد، گرفته می‌شود.
معاون اداری و مالی و مدیریت منابع وزارت علوم و تحقیقات و فناوری ادامه داد: با توجه به نبود تخصص در دانشگاه‌ها در زمینه مسائل رفاهی و صنفی، برون‌سپاری و حرکت به سمت خصوصی‌سازی می‌تواند بهترین راه حل این مسئله باشد.
متکان ضمن اشاره به همکاری دولت در این زمینه اظهار داشت: دولت حاضر شده که با اعطای وام‌های چهار درصدی به بخش خصوصی برای تسهیلات ایجاد خوابگاه، در این راستا گام بردارد.
وی امکان دسترسی دانشجویان نیازمند و غیر‌نیازمند به امکانات کم‌هزینه دانشجویی را برابر با یکدیگر ارزیابی کرد و افزود: در حدود 50 تا 60 درصد از دانشجویان کشور نیاز مبرمی به استفاده از تسهیلات و خدمات با نرخ پایین دانشجویی ندارند اما امکان استفاده از آن برای آنها فراهم بوده و از آنها استفاده می‌کنند.
معاون اداری و مالی و مدیریت منابع وزارت علوم و تحقیقات و فناوری ضمن تاکید بر اهمیت توجه و حمایت بیشتر دانشگاه به دانشجویانی که از امکانات کم‌تری برخوردار هستند ادامه داد: دولت و دانشگاه مکلف به توجه بیشتر و حمایت از این قشر دانشجویی و ایجاد راهکارهایی در راستای حل این مسئله است.
وی خطاب به امام جمعه مشهد اظهار داشت: مدیران و مسئولان دانشگاه‌ها فرمایشات شما را به عنوان مباحثی که هرگز نباید از آنها عدول کرد، مدنظر خود قرار داده و به خاطر می‌سپارند.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول