اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد مازندران خبر داد:

اجرای تلفیقی بزرگداشت روز مازندران و جشن غدیر

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از تلفیق روز 14 آبان که به نام روز مازندران نامگذاری شده با جشن غدیر خبر داد و گفت: باید در این مناسبت برنامه‌های باشکوهی برگزار شود.

اجرای تلفیقی بزرگداشت روز مازندران و جشن غدیر
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی ظهر امروز در دیدار اعضای بنیاد بین المللی غدیر مازندران با نماینده ولی فقیه در مازندران اظهار داشت: دشمن جنگ فرهنگی که علیه کشور را در پیش گرفته از جنگ فراتر رفته و به سونامی فرهنگی تبدیل شده است.
وی با اشاره به اینکه باید در برابر سونامی فرهنگی که دشمن علیه انقلاب اسلامی در پیش گرفته است، عزم راسخی وجود داشته باشد، اضافه کرد: معرفی درست فرهنگ غدیر یکی از این اقدامات است.
ابراهیمی با بیان اینکه باید در کنار برنامه‌های سنتی تکریم از عید غدیر به برنامه‌های دانش بنیان توجه شود، گفت: معرفی کامل نهج البلاغه به عنوان منبعی که می‌تواند پاسخگوی تمام مسائل دینی، زندگی و اجتماعی ما باشد، یکی از راهکارها است.
وی برگزاری نشست‌های پرسش و پاسخ در مباحث غدیر و فلسفه آن، برگزاری مسابقات علمی با نگاه به غدیر را از برنامه‌هایی عنوان کرد که در  دهه ولایت در استان برگزار می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به برگزاری مسابقه علمی از کتاب پرتوی از غدیر تصریح کرد: به برگزیدگان این بخش به نیت سن 33 سالگی امامت حضرت علی (ع) به 33 نفر جوایزی اهدا می‌شود.
این مسئول از تلفیق روز 14 آبان که به نام روز مازندران نامگذاری شده با جشن غدیر خبر داد و گفت: باید در این مناسبت برنامه‌های باشکوهی برگزار شود. 
 
* برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی در مازندران
مدیرکل ورزش و جوانان مازندران نیز از برگزاری پیاده‌روی بزرگ خانوادگی با همکاری سپاه کربلای مازندران در مرکز استان با عنوان پیاده‌روی سراسری ولایت خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی شده که در این دهه هر سالن ورزشی که افتتاح می‌شود با عنوان غدیر نامگذاری شود.
نصرالله پریچهره از فعال‌شدن ستاد دیه در زورخانه‌های مازندران در این ایام خبر داد و ابراز داشت: سه برنامه فرهنگی در این زمینه برگزار می‌شود.
 
* تجهیز کتابخانه‌های مازندران با منابع شیعه شناسی
مدیرکل کتابخانه‌های مازندران نیز در این نشست به ضرورت تجهیز کتابخانه‌های مازندران با منابع شیعه شناسی اشاره کرد و گفت: باید در این زمینه برنامه‌ریزی شود.
محمداسماعیل امامزاده با بیان اینکه هفت کتابخانه عمومی با نام غدیر در مازندران افتتاح می‌شود، خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این کتابخانه‌ها 7 هزار متر مربع به فضای کتابخانه عمومی مازندران اضافه می‌شود.
وی با اشاره به اینکه 100برنامه گرامیداشت دهه ولایت در 30 کتابخانه عمومی مازندران اجرا می‌شود، به فقدان کتابخانه‌های عمومی مازندران به منابع شیعه شناسی اشاره کرد.
امامزاده با اعلام اینکه 121 هزار جوان مازندرانی عضو کتابخانه‌های عمومی مازندران هستند که با عضویت این تعداد افراد حیف است که از منابع شیعه شناسی خالی باشد، تصریح کرد: 168 هزار جلد کتاب با برآوری که در این زمینه شده است، نیاز است.
این مسئول گفت: 185 میلیون تومان نیز باید برای تامین اعتبار این مسئله نیاز است. 
 
* برگزاری جشن غدیر در امامزاده‌های شاخص مازندران
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران نیز از برگزاری جشن غدیر در امامزاده‌های شاخص مازندران خبر داد و متذکر شد: به همت کانون مداحان استان همایش ستایشگران ولایت نیز در استان برگزار می‌شود.
حجت الاسلام سیف‌الله سهرابی با بیان اینکه حضور 500 سادات را در تکیه پهنه کلای ساری در دهه ولایت پیش‌رو داریم، اذعان داشت: 500 شال سبز علوی نیز به این سادات اهدا می‌شود.
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول