اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سمنان:

ابعاد 13 آبان بیشتر مورد بررسی قرار گیرد

خبرگزاری فارس: امام جمعه سمنان تاکید کرد: در برهه کنونی لازم است تا ابعاد 13 آبان بیشتر مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد.

ابعاد 13 آبان بیشتر مورد بررسی قرار گیرد
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمد شاهچراغی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان که با حضور پرشور مردم و با محوریت برگزاری راهپیمایی باشکوه 13 آبان در این شهر برگزار شد، اظهار داشت: 13 آبان ماه یادآور سه واقعه مهم و تاریخی در دوران انقلاب اسلامی ایران است که هر کدام از آنها از ارزش و اعتبار فراوانی برخوردار بوده و باید به خوبی به آنها پرداخته شود.
وی تصریح کرد: تبعید حضرت امام خمینی (ره)، رهبر کبیر انقلاب اسلامی به ترکیه به دست رژیم ستم‌شاهی یکی از این وقایع است که در جای خود مباحث بسیاری می‌توان پیرامون آن مطرح کرد.
امام جمعه سمنان بیان داشت: تبعید حضرت امام به ترکیه در زمانی که ملت ایران ایشان را به عنوان مقتدا و رهبر نهضت خود می‌‌شناخت، دارای ابعاد مختلفی در زمینه‌های سیاسی، اجتماعی و مذهبی است و باید این حوزه‌ها همواره مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد.
شاهچراغی اضافه کرد: 13 آبان ماه همچنین روز مقابله با استکبار جهانی بوده و همه ملت ایران در این روز فریاد اسلام‌خواهی، آزادی‌طلبی و ظلم‌ستیزی سر می‌دهند.
وی با اشاره به جریان تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران و به شهادت رسیدن جمعی از دانش‌آموزان و دانشجویان در سال‌های مختلف انقلاب اسلامی، این اقدام جهادگرانه را نماد عزم ملت ایران در مبارزه با استکبار جهانی یعنی آمریکای جهانخوار توصیف کرد.
امام جمعه سمنان در ادامه به برخی مولفه‌های تسخیر لانه جاسوسی آمریکا اشاره کرد و رشادت دانش‌آموزان و دانشجویان پیرو خط امام را در راستای شکل‌دادن و به سرانجام رساندن این جریان ستود.
شاهچراغی در بخش دیگری از سخنان خود در این باره بیان داشت: ملت ایران گرفتار آمریکاست و به آتش او می‌سوزد و تا زمانی که این شیطان بزرگ نمرده باشد، گرفتار حیله‌های دولتمردان آمریکایی خواهیم بود؛ اما در این بین باید بصیرت داشته باشیم و به گونه‌ای برخورد کنیم که به هیچ وجه کوتاهی در به سرانجام رسیدن آرمان‌های شهدا و امام راحل صورت نگیرد.
وی افزود: در روزهای اخیر نیز شاهد توطئه دیگری از سوی آمریکایی‌ها هستیم و آنها ترور سفیر عربستان توسط ایران را به جهانیان القا می‌کنند؛ در حالی که این سخنان دروغی بیش نیست.
امام جمعه سمنان در همین زمینه با بیان سخن جالبی تصریح کرد: این دروغ آنقدر بزرگ است که اگر مردی که زن جوانش را به تازگی از دست داده است بشنود، خنده‌اش می‌گیرد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول